Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å tømme noen tanker da jeg ikke har noen å snakke med. Er gravid, men har ikke fortalt det til noen (annet enn min mann da) pga en tidligere MA... nå har jeg hatt blødninger igjen (er 7 uker, ifølge UL) og ble henvist til ultralyd for 2 dager siden. Der så vi heldigvis et lite bankende hjerte :-) :-) Idag stoppet blødningene og jeg var så utrolig glad og tenkte gå ut å lufte meg litt. Nå var jeg på do og en ny ladning med blod :-( blir så redd og har bare lyst å gråte.... syns dette er et mareritt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg :)

Føler virkelig med deg. Har selv opplevd MA, er gravid på nytt og har som deg opplevd blødninger, både friskt og gammelt blod. Det er en stor påkjenning å gå rundt og ha slike blødninger og jeg skjønner godt at du er redd. MEN, veldig mange (ca 50% har jeg hørt) blør i svangerskapet uten at det behøver å være noe gale. Vi fikk som dere se et bankende hjerte på tidlig UL. I dag er jeg 10+1 og har fortsatt uforklarlige blødninger innimellom, men alt later til å være i skjønneste orden med den lille. Jeg har klart å roe meg litt med tanken om at det bare er slik hos meg nå, og at jeg mest sannsynlig bare har litt skjøre slimhinner. Prøv å tenke positivt. Jeg vet det er vanskelig, men det behøver virkelig ikke å være noe galt selv om du blør :) Og det er et godt tegn at dere har fått påvist hjerteaktivitet på tidlig UL :)

Lykke til videre :)

Skrevet

Hei

Jeg hadde også en MA i siste svangerskap (mista i mars). Gynekologen som undersøkte meg da sa at det er ganske vanlig å ha blødninger i neste svangerskap når man har hatt en MA eller SA fordi livmoren er litt sår etter påkjenningen. Så det er ikke sikkert det er noe i veien selv om du blør litt nå.

Jeg er også 7 uker på veg nå, akkurat som deg. Håper på det beste for oss begge to, second time is the charm, right? :)

Skrevet

Til januarspire. Blødde du mye og var det bare helt klart blod??? Jeg blir helt rar av dette :-/ det stopper nesten og så plutselig begynner jeg å blø igjen.....

Skrevet

Nei, jeg har ikke blødd mye på èn gang. To ganger med litt friskt blod, ellers brunlig utflod i flere dager i strekk. Akkurat nå har det stoppet, har ikke blødd på noen dager nå. Så lenge du ikke har klumper og smerter, så tror jeg du skal ta det helt med ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...