Gå til innhold

Gleder meg til å begynne prøvingen på nr. 2, men..

Alice__ Prinsen kom 12.01-11

Anbefalte innlegg

.. Hvordan kommer det til å bli?

* Hvordan er det å være gravid med en ettåring i hus?

* Hvordan er det å være mor til to tette?

* Blir det mye sjalusi?

* Hvordan fungerer graviditet med studier?

* Blir det tøft for meg å jobbe, studere og være mamma samtidig som jeg er gravid?

* Tar det lang tid å bli gravid etter man har tatt ut spiral?

Mange spørsmål i hodet når vi planlegger. Vi ønsker å starte prøvingen i okt/nov, så det går fort fremover. Noen som har erfaringer å dele med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg har to tette, så jeg kan snakke ut fra mine erfaringer.. det er 16mnd mellom mine yngste.

De første mnd kan være tøffe dersom du er mye kvalm og trøtt f.eks. Jeg syntes ihvertfall det var slitsomt å ta meg av de to eldste da jeg var gravid, den yngste var jo også hjemme hele dagen enda da. hadde mye dårlig samvittighet fordi jeg følte jeg ikke strakk til. men: dette kan bli helt annerledes for deg, kanskje har du mer avlastning med barna dine enn det jeg har også?

da minstemann ble født var det også to stk som våkna om natta.. så jeg syntes det var tøft å få to så tette(følte også at jeg aldri fikk tid til noe kos sammen med barna) og sa til flere at det anbefaler jeg ingen.

men: etterhvert som barna er blitt større ser jeg at de har en kjempefordel med å være tett i alder. De er utrolig glade i hverandre og har en rørende omsorg for hverandre. kanskje litt for avhengig innimellom, men det er utrolig godt å se noen ha så sterkt søskenforhold som de yngste her har. ingen sjalusi heller, som du kanskje allerede har skjønt ;)

Jeg studerte mens jeg fikk de to eldste. var faktisk lettere å være gravid student enn gravid arbeidstaker merker jeg nå.. men økonomisk var det forferdelig dumt. fikk kun engangsstønaden (og den første gangen fikk jeg lånet omgjort til stipend). Høyskolen var heller ikke veldig flink til å legge til rette så det ble en del ekstra arbeid da fødslene ikke passa helt inn i studieplanen:P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer det til å bli?

* Hvordan er det å være gravid med en ettåring i hus?

Jeg synes det gikk helt fint.... :) (Vi har 18mnd mellom barna)

* Hvordan er det å være mor til to tette?

Kjempekjekt! Travelt hvis man ikke har gode rutiner. Min erfaring er at andre synes jeg har det travlere enn jeg synes at jeg har det. Jeg stortrives i rollen, og det gjør mannen også.

* Blir det mye sjalusi? Hvis barnet er forberedt, og ikke blir satt til siden, men heller blir inkludert når babyen kommer så går det nok bra. Vi har opplevd svært lite sjalusi,.. Det gode søskenforholdet som beskrives av Dolis kjenner jeg veldig igjen i mine to små.

* Hvordan fungerer graviditet med studier?

Så lenge man er i god form, så går det sikkert. Fungerte bra så lenge ettåringen var i barnehagen.

* Blir det tøft for meg å jobbe, studere og være mamma samtidig som jeg er gravid? Jeg synes det gikk fint, mye pga jeg hadde god støtte av mannen min. (Jeg hadde en utrolig god kondis pga den kombinasjonen btw :P )

* Tar det lang tid å bli gravid etter man har tatt ut spiral?

Tror ikke det skal ta lenger tid enn p-piller feks....

Dette er min erfaring... :)

Lykke til!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, folkens!

jeg har god støtte i samboer, som er helt enig i at vi skal ha to tette. Virker som han forstår at det blir tøft i perioder, men han sier vi skal klare det! Han er fantastisk allerede nå! Han gjør omtrent hva som helst for meg og sønnen vår, han gjør husarbeid og tar det som en selvfølge at han skal ta seg av sønnen sin når han er hjemme! Han lar meg også sove utpå i helgene og sier han skal ta sine permisjonsuker rundt termin med nestemann, så jeg får slappet av og gjort meg klar til fødsel! Håper virkelig dette går vår vei nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...