Gå til innhold

skremmende hvordan steforeldre oppfører seg mot bonusbarna..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"det er ikke mitt ansvar..."

"er så lei av bonusbarna...."

 

osv osv

 

Stakkar barna, det er de som er de store taperne oppi alt dette. Pga at foreldrene ikke klarer å bli enig. Og om far ikke prioriterer barn med 1. kone, så mener jeg det er stemor sitt ansvar å "banke vett inn i hodet på mannen".

 

For guds skyld, det er små usklydige barn det er snakk om. Men dere får de til å høres ut som noen smådjevler som bare er i veien. De har ikke bedt om å få skilte foreldre. Eller en stemor som ikke liker de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow tror du virkelig at alle steforeldre spesielt stemødre er fryktelige hekser slik som i eventyrene.

Det finnes dårlige stemødre, dårlige stefedre, dårlige mammaer og dårlige pappaer. men heldigvis er det ikke slik hovedvekten er.

Jeg vet ikke hvordan det er å ha en stemor som hater en men jeg vet hvordan det er å vokse opp fulltid hos en mamma som hater en. og jeg tviler på at det kan være så mye verre.

 

Men noen ganger er det ikke stemor eller stefar som har ansvar. Ja man må godta og tåle mye mer om man blir sammen noen med barn. Men det virker som mange mener man skal gjøre alt og stille opp på alt men samtidig må man for guds skyld ikke tro at man kan være med å bestemme noe.

Det kan jaggu ikke være en lett jobb.

Ihvertfall ikke som stemor for hun skal stille opp som en mamma uten å kunne klage eller bestemme. Mens ofte når stefar ikke stiller opp så får man høre at det kan man jo ikke regne med han er jo ikke barnets pappa tross alt.

 

Nei jeg er ikke stemor men jeg kan levende forestille meg hvor vanskelig det kan være til tider.

Jeg vet jo hvor sliten og oppgitt jeg kan bli når det gjelder mine egnene barn, så tenkt deg samme situasjoner med et barn man ikke har de båndene med det må jo være enda mer slitsomt. Og karnsje konflikter med barnas mor på toppen.

 

Men nesten alle mine, dine, (våre) familier jeg kjenner har klart dette kjempebra hvor foreldre og steforeldre og barn alle er fornøyde og glade. Uten større gnissinger en i en familie med bare våre barn.

Så ikke døm alle steforeldre for at noen er dårlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke stemor sitt ansvar. OM far driter i barna sine så er det mor sitt ansvar å få far til å innse at han også må ta ansvar for sine barn - DERES barn.

 

Det er faktisk mor og far som har ansvaret for egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ei som gikk i klassen over meg på vgs.. hun fikk ei datter med en som ikke forholdet fungerte med lengre.. han var ikke så deltagende pappa for å si det sånn, men da han fikk seg ei ny dame så tok den nye dama å banket vett i hodet hannes, for hun VILLE at han skulle ha kontakt med og stille opp for barnet sitt...

Ikke mange stemødre som gjø slikt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det merkelig at du syns det er skremmende at steforeldre ikke tar ansvar, men at en far ikke tar ansvar og ikke prioriterer egne barn er ikke skremmende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor leser du at jeg skrev at jeg ikke synd det er skremmende med foreldre som ikke bryr seg? Tråden handler ikke om foreldre. men STEforeldre.

 

Jeg blir så oppgitt over alle bio/ste innleggene her. Og lurer på hvor barnas beste er oppi alt dette her?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du skriver at det er skremmende og bruker som eksempel at stemor ikke banker vett inn i skallen på en far som ikke bryr seg så lurer jeg på hvorfor du ikke mener at det er skremmende med en far som ikke bryr seg. Du kan ikke frata far, i ditt eksempel, alt ansvar og legge det over på stemor for så å mene at det er skremmende når hun ikke tar ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig mener jeg først og fremst at det er foreldrene sitt ansvar (men må visst dokumentere hver eneste lille mening, eller hver eneste lille setning som kan tolkes feil)

 

Men OM far ikke bryr seg. Så mener jeg det er STEMOR sitt ansvar at far tar tak i det! Hvordan kan noen leve med at partneren sin ikke bryr seg om de andre barna sine.De stemødrene er noen egoistiske kjærringer!

 

Hva om det var ditt barn? Hva om ditt barn ikke fikk besøke pappan sin, for stemor kanskje måtte passe han litt. Og det orker hun ikke. Eller forskjellsbehandling på mine, dine og våre.

 

Kan ikke du bare innse at de eneste taperne er BARNA!!! Det er de som taper på å ha udugelige foreldre, og udugelige steforeldre.

 

Enten er man kjempe stolt for at "jeg inkluderer stebarna". Eller så bråker de på rommet når det er "voksentid". Og de er bare i veien osv osv...

 

Det er jammen ikke lett for barn med skilte foreldre. Og når man kommer inn som en steforeldre, så tar man faktisk på seg "ansvaret" for manns/kones barn også. Man er 1 familie!! ikke min familie, din familie og vårt felles kjærlighetsbarn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innleggene om stemødre her inne så kan jeg med hånda på hjertet innrømme at jeg gruer meg til den dagen barna mine får en stemor..

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har en stemor, men det er like fullt pappa sitt ansvar og tar han ikke sitt ansvar så er det JEG som må få han til å innse at barnet VÅRT er verd tiden hans. Jeg vil aldri forvente at stemor skal ta det ansvaret og jeg vil aldri si at hun er ego om hun ikke gjør det.

Barnet er mitt og pappa sitt. Det er vi som har lagd det og vi som har satt det til verden. Stemor hadde ingen part i det og hun velger selv hvor mye hun ønsker å delta som "mor" for barnet.

Og det kunne aldri falle meg inn å holde henne ansvarlig for eventuelle udugeligheter som far måtte vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at stemødre har et dårligere rykte enn stefedre.

Og jeg har også en teori om hvorfor det er sånn. Stemødre kommer nemlig alltid nederst på rangstigen. Barnet bor stort sett sammen med mor og stefar, noe som gjør at det er helt naturlig at stefar blir en stor del av livet til barnet. Så er de annenhver helg hos far og stemor, men da skal de jo ha kvalitetstid med pappa, og stemor er bare i veien.

 

Jeg har selv et barn fra tidligere forhold, og min mann er jo hennes stefar. Han er ikke "barnevakt" for mitt barn, han valgte meg og henne, og da tar han også ansvar for henne. Sånn ønsker han selv at det skal være.

 

Hvis jeg skulle vert stemor, hadde nok jeg ønsket at stebarna bodde fast hos oss. Rett og slett for at jeg skulle bli en naturlig del av livet deres, ikke bare en de er på besøk hos annenhver helg. Jeg ville ønsket å ta del i lekser, fritidsaktiviteter, venner o.l.

Så kunne heller mor og stefar fått den "drittjobben" det er å kun være samværsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You ignorant bitches...

 

Damer! Dere kan ikke være så bastante i uttalelsene om ikke dere har prøvd det selv.

 

Håper dere alle blir skilt og får dere en mann med mange barn fra før av, så skal vi så hvor flott dere syntes det er å være stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig 18.33.

 

Er helt sant at man kan bli lei av bonus barn!

Helt sant at man ikke alltid orker mer ansvar!

Ofte konflikter med biomor! - Da blir man også lei og trekker seg unna unga!

Lei av å være 2.prioritert av gubben å hele slekta!!!

 

Prøv selv, å se hvor stas det er! Så kan dere uttale dere etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo selvsagt ikke stemor sin oppgave å få en udugelig far til å bli en dugandes far! Noe så latterlig å si. Det er kun foreldrenes ansvar at de er gode foreldre. Det for være måte på ansvar man skal lempe på steforeldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...