Gå til innhold

Hjelp! Datteren min på 6 år har tatt en av mine piller mot depresjon:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette kan være farlig?? Det er snart 2 timer siden, men har ikke merket noe på henne. Tør ikke ringe lege heller:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ringe lege. Hvorfor tør du ikke? Når barn tar foreskrevne piller som vokse skulle ha hatt er det ikke bra. Synes legen skal avgjøre hvorhvidt det er ok eller ikke, IKKE damene her inne. Ofte rekker en telefon til legevakten.

 

Jeg måtte senest ta en telfon til giftsentralen da gutten vår tygde på en av stueplantene. Det er kjipt, men ting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver galt med deg da!!! du kan vel ikke spørre oss? en haug hysteriske, hormonelle betterwissere!!

 

ring legevakta eller legen. det er ingen som kommer å tar barnet ditt alikevel. men sørg for å låse inn pillene dine i et medisinskap heretter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har tatt EN oille så er det ikke farlig ,men du skal ALLTID ringe lege eller giftinfo om noe slikt skjer !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pille er sikkert ikke farlig. MEN ring legevakta eller fastlegen å hør uansett, det kan være greit å være obs på evt. bivirkninger som kan komme!

 

Det er ingen som kommer til å bebreide deg - dette kan skje den beste.

 

Det er jo værre om du ikke ringer og hun plutselig blir dårlig og må inn til legen....?

 

Hilsen ei som hadde en 4-åring som spiste en halv boks med flux....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken pille er det snakk om? Tviler på at en tbl gjør noe galt for en 6-åring, tenk på hvor mange du har tatt, og sånne medisiner trenger tid før de virker inn i nervesystemet. Er det snakk om beroligende som valium eller sobril f.eks ville jeg vært litt obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke vet hvilken tabelett det er hun har tatt, så skal du ALDRI si at det ikke er farlig å bare ta 1. En 6-åring veier kanskje 1/6 av en voksens vekt, og dermed blir innholdet i en pille veldig mye for en liten kropp. Eksempelvis kan bare 1 tbl for hjertet være veldig alvorlig for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om antdepressiva, ikke digitoksin. Eneste grunnen jeg kan tenke meg som kan gjøre at dette gjør noen skade på en 6-åring, er allergi mot et av virkestoffene i medisinen. I så fall hadde moren merket noe til nå, flere timer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN tablett er ikke farlig,men da skal man være helt sikker på at det kun er tatt en... ville uansett ringt legevakt/ giftinformasjonen.

 

3 åringen min spiste en pille tilsvarende cipralex fra min samboers pakke for noen uker siden.. syns det var utrolig flaut,men ringte legen og fikk bekretet at et barn som var så stort ( 18 kg) ikke tar skade av dette,men at jeg så klart skulle holde et øye med han.

 

Håper du har ringt,det ordner seg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du helt sprengt eller? man ringer giftsentral eller legevakt når slikt skjer..drøyer ikke tiden ut og råder seg på et hormonelt nettforum... herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det være farlig. Og hvordan i alle dager kan du la være å ta kontakt med lege eller giftsentral? Og hvordan fikk hun i det hele tatt tak i den tabletten? "Oppbevares utilgjengelig for barn" - du vet hva det betyr, eller? Aller helst i et låst medisinskap.

 

Jeg håper virkelig det går bra med datteren din. Og at du har tatt til fornuft og ringt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...