Gå til innhold

Forslag til ting å finne på i oslo-området med fem-åring i sommerferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har to uker ferie, bare jeg og gutten mens pappa jobber. Skal være hjemme, men vil allikevel finne på masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi koser oss veldig på Frognerbadet på varme dager, eller på picknic i de ulike parkene. Mange har kjempefine lekestativer. Ta båten ut til øyene.

 

Ellers er Childs Planet en morsomt sted på regnfulle dager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Oslo, men vi skal være der noe dager i sommer. Og da har sønnen bestemt følgende ting vi skal gjøre:

 

* Tusenfryd

* Geologisk museum

* Lekeplass

* Akershus festning

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geologisk museum på tøyen (gigantiske dinosauskjelett) (Alle T-banene stopper på tøyen)

 

Zoologisk museum på Tøyen (utstoppede dyr i uendelige mangder)

 

Vikingskipmuseum på bygdøy (buss 30 mot Bygdøy)

 

Frognerborgen i Frognerparken. (Kjempestor lekeborg med klatring)

 

Alle de åpne barnehagene med lekeplasser rundt omkring i hele byen

 

Akerselva fra nordre grünerløkka og oppover med mating av ender

 

Gå tur i skogen ved sognsvann og bade i vannet. Spise vafler i bua.

(T-bane 3 mot Sognsvann)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lekeplassen i Frognerparken er alltid stas - et kjempestort lekeslott med masse klatrebaner, sklier etc... Rett til venstre med en gang du komme inn porten..

 

På regneværsdager : teknisk museum ( såbeboble-showet er dritkult!) - rett på nedsiden av teknisk museum ligger Frysja, "starten" på akerselva, med fine badeplasser.

 

Huk er fint for strand og bading, men et mareritt å få parkeringsplass, og en lang og tettpakket busstur...

 

Langøyene har også en stor og fin sandstrand, men køene til båtene er ofte lange og lenge å vente i solsteika ( men verdt det, synes jeg )

 

Frognerbadet er supert, vi var der senest i dag. Tøyenbadet har også utebasseng, men det er stengt i sommer pga oppussing.

 

Ellers er det eget dukketeater på Torshov, 20-bussen stopper rett utenfor. Er visst noe teater i Frognerparken i sommer også, noe sjørøver-greier (så en plakat i dag).

 

For gråværsdager har Litteraturhuset tilbud for barn, og Cinemateket har film for barn hver lørdag

 

I sofienbergparken er det et stort telt, der spiller det teater om noe hekse-greier hele sommern..

 

vet ikke helt alle detaljer som du ser, men alt finner du medlitt enkel googling.

 

God Sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøke en bondegård? Det er jo bare så fantastisk. Mye av det som er foreslått koster masse penger. Finnes jo så mye annet man kan gjøre. Dra på insektjakt, krabbejakt, fisketur, teltur (som ble nevnt). Gjør "primitive" ting, som femåringen din vil høste erfaring av. Det er så mye flott naturen kan gi. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg er litt "fattig" etter studentperiode, så det er vel derfor jeg finner på andre ting. Og i tillegg ELSKER jeg naturen. Vi bruker den for alt det er verdt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta banen opp til Frognerseteren- gå ned til Homenkollen. Ta båten ut til Bygdøy- ev - gå på museet.

Folkemuseet koster litt penger- å komme inn på- men et veldig hyggelig sted for store og små- på dager med overskyet- eller fint..

 

støtter Sognsvann- Frognerparken med lekeplassen og alle statuer og fontener.. Slottet- .. bade på Frysja- ved Teknisk museum. gå tur langs Akerselva. Aker brygge har både lekeplass - kaffebar for mor og favorittrestaurant for mine barn- Peppes- med egen barneavdeling- med lekeområdet.

 

Akershus festning-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...