Gå til innhold

Drittnav, jeg påstod for 2 år siden at de ga meg for lite sykepenger/arbeidsavklaringspenger og i går


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dukket det opp 113475 kroner tilbakebetalt:( Dette kunne vært unngått om de hadde hørt på meg i tide! Ingen renter fikk jeg heller, men det er vel ikke og forvente når de kommer fra statskassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det var skikkelig dritt av NAV å betale deg over hundre tusen kroner. Tenk å være såååå frekke da.

Nei de burde heller ha beholdt pengene selv, fy og skamme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, kanskje det var nettopp for 2 år siden hun virkelig trengte pengene da... Selv om det sikkert eg veldig kjekt med en slik utbetaling nå så hjalp ikke det henne når hun hadde for lite å leve for den gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, stakkars deg som fikk etterbetalt over 100 000. Grusomme nav som ga deg medhold i klagen din.

Sorry, du får ingen medlidenhet fra meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tussete, 11:39? Selvfølgelig skulle de ikke beholdt pengene når feilen ble oppdaget? Og HI har all rett til å være forbanna, all den tid hun antakelig trengte de pengene hun hadde krav på den gang da.

Jeg har stått i samme situasjon selv, og hadde jeg ikke hatt mannens lønning i ryggen hadde vi fått store problemer. Ikke alle som får penger fra nav er snyltere, og gudene skal vite at så vanskelig det er å få utbetalt det du har krav på(for min del sykepenger i permisjonstiden da jeg lå på sykehus 4 mnd av permisjonen) så kan jeg ikke forstå at det er mulig å snyte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med dere??

 

dersom dere hadde fått for lite og ikke fått medhør i deres sak så hadde vel dere også synes at nav er noe dritt!

 

ja fint at HI fikk dem nå men jeg går utifra at hun ville nok hatt det bedre med en høyere månedlig utbetaling(som hun hadde krav på) enn å måtte vente 2år på en tilbakebetaling. de pengene forandrer vel ikke på pengemangel i fortiden? det er lov å være bitter på slikt.

 

men heldigvis kan man si, hun fikk pengene hun hadde krav på. heller litt sent enn aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er faktisk for intelligent til å hate en hel etat for en saksbehandlingsfeil gjort av maks en håndfull personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 11:56.

Uansett hva nav gjør og ikke gjør så er det feil.

Og dersom man ikke får det man selv mener man har krav på så er alle som jobber i nav inkompetente.

Er lei av historier om tante Olga som brakk armen og ikke fikk uførepensjon eller stakkars Ole som ikke fikk sykepenger fordi han ikke hadde jobb - han var jo syk stakkars.

For ikke så lenge siden så var det til og med noen som skulle "ta" saksbehandleren i nav fordi barnetrygden faktisk kom inn på konto noen dager før den datoen som sto på nav sine sider.

Og ja, nav gjør feil - som i HI sitt tilfelle. Men hun har fått medhold i klagen sin og fått penger etterbetalt. Likevel er hele nav "drittnav".

Kanskje like greit å legge ned hele nav så kan folk klare seg selv når de blir syke, skal ha barn eller mister jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dust du er 11.47. Forstår du ikke at det er kjedelig å gå to år med alt for lite penger når du vet du har krav på det??

Det er nok det HI er frustrert for.

Kjempeflott at ho endelig fikk pengene sine !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som klager i nav "vet de har krav på det". Men det er bare ca 4% som får medhold i klagene sine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje mye på de årene om man ikke har nok penger.

Huset må kanskje selges

De har ikke råd til noe annet enn å overleve

Forholdet ryker kanskje

Man kan ikke gi ungene det man ønsker og så viser det seg at man har hatt rett hele veien og alt kunne vært unngått.

Syns ikke dere er så lynende inteligente som ikke forstår det!!

Ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om da?

 

Selvfølgelig er det kjempekjedelig ikke åfå penger man har krav på. Selvfølgelig er det frustrerende når det er snakk om så store beløp.

Selvfølgelig hater man ikke en hel etat av den grunn.

 

Det er ikke veldig smart ikke å se at man kan ha to tanker i hodet på en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV tjener på dette de også, hvem får rentene lissom?

 

Kjenner en som fikk for lite utbetalt i uførtrygd, han fikk nå etterbetalt 500.000, men ikke renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at utbetallingene skjer etter dgens sattser og ikke de sattsene som var tilbake i tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å stokke kortene skjønner jeg....

Nav er deg og meg det....og de pengene som utbetales derfra er derfor ikke "nav sine penger".

"Nav sine penger" er endel av statsbudsjettet.

Det sitter ikke er høvding øverst i nav-systemet og blir rik på at man ikke får masse renter på etterbetalingene sine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA! at du fikk medhold på klagen din... og at du fikk etterbetalt.

 

og dere sytepaver, HUNDRETUSEN KR er gøy å få på konto ja! mn nå trengte hun disse for 2 år siden! og jobbet seg opp, for alt vi andre vet, inkasso og unødvendig gjeld som hun ikke fikk betalt den gangn pga hun fikk for lite penger?

 

kanskje hun måtte selge hus og hjem?

 

 

slutt å være så nebbete og misunnelige... hundretusen kr er ikke så masse det.. seelv om hun kanskje får en kjekk sommer nå da ;)))

 

 

HI: Håper ikke du har blitt gjeldsslave pga dette, og kan kose dg masse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags skadet tankesett er det dere som hyler om misunnelse hele veien har? Hva i all verden er det å være misunnelig for?

 

Å bruke misunnelig som argument tyder bare på art man ikke evner å diskutere saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forlang renter!!, for mottar du for mye av noe som du får fra navn krever nav etterbetalt med renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

 

Vi måtte ta avdragsfrihet på huslånet vårt en god stund, men jeg har overlevd selv på de få kronene jeg fikk av nav, men pga at jeg fikk for lite penger så måtte vi droppe og dra på ferie med ungene, var på et par fisketurer og kjørte noen timer unna og lå i telt med ungene, men når over halve klassen hadde vært i syden, Tusenfryd etc var det jo ikke noe stas for de 2 eldste som går på skolen og fortelle om ferien sin selv om vi ikke bare satt hjemme.

 

Jeg kommer ikke til og sløse vekk pengene som kom etterbetalt fra nav, de skal jeg bruke på og kjøpe nye klær til ungene til de begynner på skolen og nye skolesekker.

Selvsagt er det bra nav innså at de hadde regnet feil til syvende og sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært krav om renter om nav har utbetalt for mye.

Og hvordan mener du HI skal forlange renter? Er det ikke renter på etterbetaling så hjelper det lite å forlange renter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...