Gå til innhold

Klær og barnebidrag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en privat avtale, der vi bruker kalkulatoren til nav, men at bf tar beløpet, deler det på antall dager i måneden, og ganger med hvor mange netter han har mini. Dette trekker han fra før han betaler barnebidraget. Dette har fungert greit til nå (utenom at jeg tror han oppgir litt for lav sum på lønn). Når mini er hos pappa, sender jeg med klær, som jeg får tilbake. Har merket at pappa har litt klær utenom hos seg og. men nå til problemet. Pappaen skal ha mini med på ferie, og har sendt en lang liste over klær mini trenger. Dette er klær jeg ikke har kjøpt, da det ikke har vært fint vær her hjemme. Skal jeg måtte kjøpe dette, selv om dette er klær mini trenger på ferie med pappa som han får fratrekk av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva inneholder den listen da?

 

Datteren min har samvær med pappaen sin annenhver helg. Når han skal ha sommerferie med henne i 2 uker, så sender jeg med litt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inneholder solhatt, badedrakt (mener de bare bruker svømmebleie jeg da, og bleier får han holde selv), kortarmete bodyer, skjørt, kjoler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det kan virke provoserende å få en slik liste. Og jeg synes også at det er litt ufint av far å sende deg en klesliste. Altså han burde forstå at du som mor vet hva barnet trenger i løpet av en sommer.

 

Men uansett så synes jeg ikke det er så rart det du har nevnt. Men regner med at det er mer på listen? Solhatt og badedrakt er ganske vanlig å kjøpe til barna når sommeren kommer. Samme med kortarmende bodyer, skjørt, kjoler osv... hmmm vent litt.. kortarmede bodyer??? hehehe.. hvor gammelt er barnet ditt egentlig? Body er jo bare for babyer. En baby trenger ikke masse skjørt og kjoler osv. Jeg tenkte at barnet ditt var en 3-5 år eller noe og da trenger de helt klart mer klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare sendt med det jeg har, og latt far stå for resten om det trengs.

 

Når han regner bidraget som han gjør, så ligger det nemlig inne klær og utstyr i den summen han trekker fra.

 

Du kan ikke belastes for at han velger som han gjør. Det blir hans ansvar.

 

Om dere ikke blir enige, så går du til NAV og ber dem regne ut bidraget. Da kan det hende han får seg et lite sjokk, men da blir du ansvarlig for VANLIG utstyr(ikke ekstra utstyr).

 

Herlighet.. i sommer er det jo ikke sommer her, så hvorfor kjøpe masse sommertøy til et barn som bruker det en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bf har selv ansvar for å kjøpe utstyr som skal brukes under hans samvær. Så hvis det er ting du i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe trenger du ikke å kjøpe det. Det hadde i allefall ikke jeg gjort. Det er jo derfor han får fratrekk for de dagene han har barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn generelt sett så høres jo dette litt merkelig ut. Tok dere ikke med gjennomsnittlige dager i løpet av en mnd faren er sammen med barnet? Det er nå det som er normalt.

 

Dersom han derimot trekker fra alt på bidraget så ville jeg krevd at han sto for handel av det du ikke har selv.

 

PS: husk å tilføye solkrem med høy faktor på listen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...