Gå til innhold

Det hjelper å si i fra! (Ang. barnehage).


TøffiTrynet☠

Anbefalte innlegg

Har en guttt som nettopp har fyllt 4. han har det siste 1,5 året gått på mellom-avd. i barnehagen. (For det meste 3 og 4 åringer). Fikk på tirsdag en tlf. fra styrer om at han skulle over på stor-avd. til høsten.

Greit nok, tenkte jeg, og spurte hvilke andre barn som også skulle over. Da vist det seg at min gutt var aller minst av de som skulle flyttes, og ingen av de han leker med skulle over... (De er en gjeng på 5 gutter som alltid leker sammen, de andre er bare noen uker yngre enn min..)

 

Da våknet tigermammaen i meg, og jeg sa at dette kom ikke på tale! Styreren forsvarte seg med at de måtte sette grensen et sted, og at siden min gutt var eldst av denn gjengen, så måtte han over på ny avd. De skulle nemlig flytte over et visst antall. Greit nok det, men barnehagen har ledig kapasitet, og veldig god voksentetthet. (Vi bor, på en liten plass, og dette er en av to barnehager).

 

Jeg argumenterte videre met at min gutt fort blir utrygg, og er veldig avhengig av stabilitet og rutiner for å fungere i hverdagen, dette vet de om fra før av. Han henger dessuten litt etter språklig, -kan være vanskelig å forstå hva han sier. Vennene hans forstår han godt. :)

 

Styreren ville imidlertid ikke høre på mine argumenter, og sa at alt ordnet seg sikkert for min gutt, og han kom nok til å knytte nye vennskapsbånd. Da ringte jeg gubben! Han ble nok enda litt sintere enn meg, og ringte styrer... Han er nok flinkere til å argumntere enn meg, og enden på visa ble at styrer skulle tenke på saken...

 

I går fikk vi en tlf. Gutten min slipper å bli flytta over, og får være sammen med vennene sine en stund til!

Jeg ble utrolig glad, selv om vi nå sikkert blir sett på som de "vanskelige" foreldrene... ;) Skal nok takle det også jeg, så lenge gutten min har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra.

 

Av og til må vi bare tåle å bli sett på som de vanskelige foreldrene.

Jeg hater konflikter, og skyr de så godt jeg kan. Men når det kommer til barna er det akkurat som det bare forsvinner, de skal ha det beste uansett:)

 

Godt jobba:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Liker ikke konflikter jeg heller, og er nok ikke den flinkeste til å si i fra...

Men hvis ikke vi kjemper for barna våre, hvem skal gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...