Gå til innhold

endelig gravid igjen...

søtespire

Anbefalte innlegg

etter siste spontanabort i november...

samboeren min har hatt reisejobb også, så det har ikke klaffet bestandig..

fikk svak strek idag, med ikm lørdag.. skal ta imorgen og lørdag og en test, men regner med det stemmer:)

går på albyl-e nå, blodfortynnende, og skal begynne på crinone, skal ringe gynekologen min og få resept mandag...

kryss fingrene for meg. kommer jeg meg over uke 5 er det håp... det er da jeg som regel har mistet...

Fortsetter under...

Gratulerer så mye søtespire! :) har selv en mann som har reisejobb, så vet hvor vanskelig det kan være oppi alt det man går igjennom. Er selv 21.uker på vei nå,og fikk som deg blodfortynnende og Crinone i dette svangerskapet. Så krysser fingrene for at det går bra for både meg og deg denne gangen!

Jeg mistet også i uke 5 de to siste gangene, så første mål var å komme forbi det stadiet denne gangen, og det klarte vi :) nå nyter jeg spark fra jenta vår hver dag. Håper det blir deres tur denne gangen.

Lykke til :D

Annonse

Jeg tok en gang pr. dag sånn som du har fått beskjed om :) og frem til uke 12. Så går jo noen pakker med Crinone, da det kun er 15 doser i en pakke. Men er verdt det! :)

Jeg er kommet langt nå ja, men klarer forsatt ikke å bare tenke positivt dessverre..men tror alle gravide har sin bekymringer uansett :) det er nok bare sånn vi kvinner er..og spesielt vi som har denne diagnosen.

Men velger å tro at det skal gå bra :)

Har sendt deg en pm angående Crinonen ;)

okey. ja jeg har også fått beskjed om til uke 12:)

bra at det er såppass likt da,da stoler man jo mer på gynekologen sin, siden mange andre har akkurat det samme:)

jeg kommer også til å bli veldig redd nå framover... jeg går hele tiden på do nå og sjekker om jeg har fått mensen, fordi det føles sånn ut (men det er jo bare utflod) vet ikke om det kommer til å roe seg ned... men de gangene jeg har mistet så har det begynnt med pittelitt rosa på papiret, og da visste jeg at det ikke var noe håp.... :/

jeg er jo skikkelig kaffekjerring også, men har kutta ut nesten alt, men drikker litt... gjør du det?

uansett så er jo du nå et håp for meg, siden du har klart og kommet deg så langt:) jeg har mistet så tidlig de andre gangene at bare jeg kommer meg forbi neste helg blir jeg litt mer lettet... du sa jo også det at du mistet tidlig... så regner med du er litt lettet nå da:)

skal krysse alle fingre og tær for oss;)

Ja hadde det akkurat likt jeg og, gikk på do og sjekket hele tiden frem til uke 12 minst...og det hender jeg forsatt gjør det dersom jeg kjenner noe murringer i mage eller rygg. Så helt trygg er jeg ikke, selv om jeg har kommet langt på vei. Tror den redselen for å miste sitter i meg uansett, men håper den blir mindre når jeg har kommet meg til uke 27-28 kanskje.

Kaffi kuttet jeg ned på når jeg ble gravid ja, så drakk kun 1-2 kopper til dagen frem til kvalmen kom i uke 6. Da kastet jeg opp frem til uke 15, og orket ikke tanken på verken mat eller kaffi. Men nå drikker jeg 2 kopper til dagen igjen, og nyter det :D

Teorien til min gyn. er forresten at det er dårlig blodsirkulasjon i livmoren min, og at hormonene mine har litt startvansker i begynnelsen på graviditeten. Så blodfortynnende skulle hjelpe blodsirkulasjonen i livmoren, slik at egget fikk nok næring til å vokse skikkelig og Crinone skulle hjelpe kroppen å "kickstarte" hormonproduksjonen. For Progesteron hjelper faktisk kroppen å produsere hcg, og det er jo disse to hormonene graviditeten trenger for å bli opprettholdt ;)

Mye info på en gang her, men alt dette hjalp meg til å forstå hvorfor medisinene kunne hjelpe oss :) er greit å vite litt om hvorfor man får de og..

Ønsker deg masse lykke til, og kommer til å følge med på oppdateringene dine :)

Tuuuusen takk for svar.

jeg tror mange på habituell abort kjenner seg igjen i ting her... mye er likt.

min gynekolog forklarte bare at alt var normalt med meg... ingenting galt, gikk igjennom blodprøvene også, de var også fine.Hun forklarte at hun hadde sett mange som det går bra med som har gått på albyl-e og crinone, derfor fikk jeg velge om jeg ville prøve det. og jeg ble kjempeglad... fordi jeg tenkte når hun ikke fant noe galt med meg at jeg ikke skulle få hjelp i det hele tatt med neste graviditet...

så det ble litt lysere da... men så begynnte jeg og tenke om det kunne hjelpe meg siden det ikke er noe galt med meg.

men kjempebra at du skrev hvorfor det kan hjelpe oss. jeg har lest mye om det, og mange har klart å beholde når de har fått hjelp:) virker som det er vanlig å gi albyl-e og crinone.så jeg er veldig glad jeg fikk mulighet til det.

men eneste syns jeg var dumt var at jeg ikke fikk resept med engang, kun på albyl-e, og det er vanskelig å få tak i de der legene... og så er det helg og alt..

men nå reddet du meg litt i og med at uansett hvor lang tid det tar før jeg får resepten så får jeg det i posten om ikke så lenge, og kan begynne med de:)

du er en engel:)

ha en god søndag:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...