Gå til innhold

Dere som er bonusforeldre, se hit!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det med barn som ikke er deres? Passer dere bonusbarn til deres samboer/ektefelle som om det er deres eget barn?

 

Jeg reagerer på måten mitt barn blir behandlet hos sin far. Her er nemlig forloveden hans hjemme med deres felles barn (permisjon), men mitt barn er ikke velkommen hjem tild e så lenge far ikke er hjemme.

 

Mannen min har barn fra før og jeg har ingen problem med å ta meg av hans barn. Jeg behandler dem på lik linje med mitt eget barn, det skulle vel bare mangle? Da jeg ble sammen med denne mannen kom han med to barn, jeg måtte ta hele pakka eller ingenting. Jeg kunne ikke velge BARE mannen. Det samme gjaldt meg og mitt barn, han måtte ta oss begge på kjøpet. Det virker i midlertid som om forloveden til BF har tatt mannen, men ikke tidligere barn.

 

Dette problemet gjør at det har blitt svært lite samvær den siste tiden.

 

Er det feil av meg å bli sint, skuffet og lei meg? Jeg trodde det var en selvfølge å ta seg av hverandres barn i en slik situasjon???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er stemor til 2. Jeg har ikke noe imot å ha hans barn om han ikke kan, men det er jo meninga at den tida barnet/barna er hos den andre foreldren så skal de være sammen med pappa'n også da......de kommer jo ikke for å være sammen med stemor.

 

Jeg kan skjønne at hun kanskje synes det blir mye for henne å ha begge barna når far ikke er hjemme, særlig siden det er et nyfødt barn(mye problemer som kan komme etter fødselen...snakker av erfaring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonstida hennes er snart over, så barnet deres er begynt å bli ganske "stort".

 

Problemet er at barnet mitt hadde sett så mye mer til sin far dersom hun AV OG TIL kunne hatt det på dagtid. Far kommer jo hjem på ettermiddagen, men dette lar seg visst ikke gjøre. Dette er jo noe som igjen fører til at barnet mitt ser sin far ekstremt lite. Det virker heller ikke som om det gjør far noe, i det hele tatt virker det som om mitt barn er en verkebyll i den familien der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke stemor som skal stå for samværet ??

 

Jeg er stemor selv og mener at:

Far bør jo ha sitt faste samvær og da mener jeg at stemor kan ha barna om far er på ekstra jobb eller noe annet viktig. Men da må faren spørre om dette er greit for stemor slik som alle andre foreldre må samarbeide og bli enige om hvordan hverdagen skal løses.

 

Men blir ikke samværet overholdt fordi far vill drive med sine egne hobbyer, så synest jeg at det blir en sak mellom barnas far og barnas mor.

Det er helt uaktuelt for meg som stemor å bli utnyttet hverken av barnefaren eller hans eks som ulønnet barnevakt for i overkant egoistiske foreldre, som er mest opptatt av sin egen frihet til å gjøre hva dem selv vil på bekostning av tid med sine egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda DET er jo bare synd:(

 

du kan ikke levere barnet når far er kommet hjem da?

 

meg som svarte øverst her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som gjør at barnet ikke er i barnehage eller på skole på dagtid da? Kan ikke far hente barnet der når han er ferdig på jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode og i mitt liv så heter det ikke at barn ikke kan komme hjem. Jeg har hatt mine/dine /våre i mange år og aldri om noen har nektet mine eller samboers barn å komme hjem til mor eller far. Et hjem er et hjem. Ærlig talt.

 

Jeg har da hatt mine stebarn på lik linje med mine egne, aldri tenkt noe over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er vanligvis i barnehage, men siden vi bor langt unna hvarandre er det ikke bare for far å hente i barnehage.

 

Når han skal ha samvær pleier samværet å gå over noen dager pga. distansen, men det har blitt minimalt av dette nå i det siste fordi biomor kan ha barnet på dagtid når far er på jobb.

 

Det siste året har barnet tilbragt 1 uke hos sin far, og i sommer skal han være hos sin far 6 dager.

 

I tillegg planlegger de som familie å reise på ferie, men barnet mitt får ikke tilbud om å være med. SYKT!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor gammelt er barnet ditt da? Det er ganske slitsomt å ha to barn hjemme en hel dag alene, særlig omdet ene ikke engang er ditt eget.

 

Er ikke barnet ditt på skolen eller i barnehagen? Og hva gjør du da, siden du vil at din eks' forlvede skal ha barnet ditt på dagtid, i hennes permisjon.

 

Siden du ikke har to barn selv, tror jeg ikke du vet hvordan det er å være hjemme med to små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil: fordi bionor IKKE kan ha barnet på dagtid. (selv om hun likevel er ferdig og far kommer hjem på ettermiddagen)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer når evt stemoren til barnet ditt ender permisjonstiden sin og skal tilbake i jobb? Når det er distanse mellom dere, så er det det. Dere bør heller sette dere ned og lage en ordentlig samværsavtale. Evt få hjelp til dette. Annenhver helg eller hva det er som passer. Som mor vil du vil ha hovedomsorgen og mest samvær, og da følger det jo en del med det.

 

Jeg er stemor og "passer" hans barn når han spør meg om det. Greia er at da "går" dagen min til dette, da barnet må ha mat og oppfølging. Jeg kan ikke bare reise på kafe med venninner eller gå på voksenkino. Er det samvær utenom den vanlige ordningen og jeg har planer, så legger jeg ikke bort planene mine fordi. Det er foreldrenes ansvar å fikse pass.

 

Og du HI vet ikke alt om hvorfor det er blitt sånn at stemoren ikke vil ha barnet ditt der på dagtid. Det kan være mange grunner til det. Hun kan ha sine ting å stri med hun, som alle andre, og trenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 tette barn og det er jo ikke noe problem å ha 2 barn hjemme samtidig. Og har også bonusbarn som er mye her som jeg behandler som om han var mitt eget. det er jo overhode ikke sån at jeg skal være vanskelig å ikke kunne ha han pga at pappa er på jobb eller kan dra på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor iallverden skal stemor ha barnet hjemme på dagtid når ungen egentlig skal være i barnehagen? Jeg hadde ikke orket å ha stebarn hjemme når jeg er i permisjon og ungene skal være i barnehage. Jeg liker stebarna mine, men samvær er mellom mor og far og på dagtid er de i barnehagen og på skolen. Vil mor og/eller far ta barna ut av barnehagen så får de selv være hjemme med barna. DET er IKKE mitt ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg helt enig i. :-D

 

Hvem vil ha et barnehagebarn hjemme, når barnet helt sikker helst vil være i barnehagen??

Ingenting som er verre enn å måtte underholde barn som kjeder seg og helst ikke vil være der. Ille nok med egne barn som kjeder seg om man ikke skal ha andre sine barn som kjeder seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emh... Er det ikke mulig for stemor å innse at hun nå (desverre for henne) er mor til ditt barns søsken? Burde ikke søsknene få være sammen bare for at pappa er på jobb? Jiiiiises for ei sær dame! En ting er at ditt barn er hans barn og ikke hennes, men nå har hun også valgt å få barn med samme man og dermed skapt en relasjon mellom deres barn som jeg synes hun som mor og fars kjærste burde gjøre sitt ytterste for å bearbeide og ikke motarbeide. I barneloven §noe står det om barnets rett på samvær og den sier at sommer gir barnet rett til 2 uker sammenhengende og en uke i tillegg.

At far, nykjæresten og søsteren eller broren til ditt barn skal på ferie uten at ditt barn skal være md er derimot i ikke sykt! De må få lov å kunne gjøre ting, ta reiser og drive med festlige aktiviteter uten at ditt og fars barn hele tiden skal være en del av det. Det var desverre ett valg du og barnefaren tok da dere valgte å ikke leve sammen.

Men pappa'n burde absolutt finne på noe sammen med begge barna og kjæresten også i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt, jeg kejnner jeg blir hissig jo flere av svarene jeg leser!

 

Stemor har valgt mannen med barn fra før, det er naturlig at far SKAL ha dette barnet, og det er en del av familien selv om det er vanskelig for en sjalu stemor!

 

om det blir for slitsomt å ha to barn en gang i blandt (i dette tilfelle det det er lite samvær) så skulle hun vel aldri fått det barnet hun har nå! hun VET at det andre barnet var der først og burde surre i gang hønsehjernen sin slik hun forstår at dette barnet er like mye pappaen sitt som det hun selv har i armene!

 

det er vanvittig at voksne mennesker kan behandle barn slik, det sier seg selv at fars barn fra tidligere forhold skal ha et hjem hos sin far, et trygt hjem som de er velkommen i! selv om far ikke er hjemme de tre første timene etter annkomst...

 

håper virkelig dere stemødre som syns det er et ork med samvær uten far, ikke får flere barn! de er der og sliter dere ut 24/7! hvordan takler dere det??

 

makan til sjalu og stygge voksne mennesker altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 12:49

I hvilken verden blir stebarn ansvaret til stemor? Ja man vet at barna er der når man blir sammen med far, men barnet er fortsatt mor og far sitt ansvar.

Bare å innse at man blir mor til stebarnet? Nei??? Jeg har to stebarn, de er ikke mine barn. Jeg er glad i de, men er ikke mor til de. De er ikke mitt ansvar. De er mor og far sitt ansvar.

 

Sjalu? Fordi man ikke vil ha ansvar for stebarna? Fordi man ikke vil være mor til stebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal og skal, stemor..

 

Far har krav på å ha barnet i 3 uker iløpet av sommeren, og 2 av disse bør/kan være sammenhengende. Men om faren ikke vil ha så mye tid med barnet, så er det ingen lov som tvinger ham. Eksen min har 3 uker ferie, men vil bare ha jenta vår i 10 dager, sånn at han får halve ferien sin alene. Det irriterer stort, men lite jeg får gjort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stebarn blir ditt ansvar den dagen du velger å komme inn i dette barnets familie ved å bli sammen med far. det er faktisk du som har valgt å bli stemor, og som voksne i en familie så er du faktisk lovpålagt å ta ansvar!

 

det ligger vel kanskje litt i ordet også, steMOR, hva gir deg rett til å ta den tittelen uten å ta ansvaret og arbeidet som følger med? du er ikke mor, nei, men du SKAL være omsorgsperson enten det passer deg eller ei!

 

om du ikke vil ta ansvar for din manns barn skulle du funnet deg en mann som ikke har barn fra før..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det nye fellesbarnet til dama og din eks er så krevende at hun ikke tør å ta ansvar for ditt i tillegg uten at mannen er der? Det kan ihvertfall jeg relatere til. Hvor gammelt er ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...