3 små skatter Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Ja, da kom mensen da Hadde vår første inseminasjon for noen uker siden, og det er en ting jeg ikke helt får til å stemme. Hadde neg el-test den mandags kvelden, og positiv tirsdag morgen og onsdag morgen....ringte da inn til legen og ville komme med en gang tirsdag, men hadde allerede en avtalt time for ul onsdag ettermiddag. Ringte legen og sa jeg ville inn for inseminering, men legen mente jeg bare kunne beholde timen onsdag ettermiddag. Tok da en ny el-test en time før jeg skulle inn, og da var den neg. Ble allikevel inseminert. Er det ikke sånn at man skal inn så fort som mulig etter eggløsning da?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Det er vel sånn at eggløsning skjer 24-48 timer etter positiv EL-test og egget lever i ca. 24 timer, så det høres ut som dere var godt innenfor tidsvinduet. Hos CFC (Købanhavn) får man beskjed om å komme ned 2 dager etter positiv test.
To barn og hest Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Jeg bruker også CFC, men har kommet ned dagen etter pos el-test om morgenen. Bortsett fra da jeg ikke fikk fly-billett pga nyttårsaften, og kom to dager etter, da hadde egget ikke sluppen enda(!) Det kan visst være store forskjeller i når egget slipper fra gang til gang, og de har ikke klart å finne noe mønster i dette. Det optimale er vel å få tatt en ul den dagen man har pos el-test, men det lar seg jo ikke alltid gjennomføre... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå