Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten som er i ferd med å vokse utav bag-delen på vognen sin. Men, jeg synes det er altfor tidlig å ha ham i sportsdelen som er vendt bort fra meg. Vurderer derfor å kjøpe en ny sportsvogn som er vendt mot meg og som er lunere enn den vi har. Tenkte også at denne kanskje kunne være sovevogn i barnehagen senere. Er det noen som har anbefalinger til hvilke sportsvogner som er gode og lune, vendt mot mor, kan ligge helt flatt, men også har flere stillinger til senere. Og den må være god og trille, helst med svingbare forhjul.

Han er ikke mer enn 4,5 mnd og viser absolutt ingen antydning til at han ønsker å sitte enda. :-) Jeg tenkte litt på Teutonia Mistral S, men har ingen erfaring med den eller særlig mange andre vogner heller, så råd mottas med stor takk. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Mistral (ikke S, men eneste forskjell er vel hjulene foran) og er veldig fornøyd med den. Med lufthjul er den en drøm å trille og veldig bra med vendbart styre. Det er i grunnen bare ett minus med vognen og det er at den har relativt kort liggelengde. Det er vel 90 cm og jeg som har lange barn må da ha en annen sportsvogn ganske tidlig, men de fleste barn når ikke 90 cm før et stykke ut i toårsalderen. Veldig fornøyd med vognen i allefall.

Skrevet

Bugaboo Cameleon og Emmaljunga City Cross er gode sportsvogner med vendbar sportsvogndel, slik at du kan velge hvilken vei baby skal sitte.

Hvis du tenker å bruke den som sovevogn i barnehagen etterhvert, ville jeg nok holdt en liten knapp på City Crossen, siden den er stor og god og har full liggestilling med god plass, også er den lun pga stor kalesje.

les mer her;

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html

Eneste ulempen med denne vogna er at selene sitter litt høyt opp i sportsvogndelen når de skal sitte, men det funker greit likevel, jeg har ihvertfall ikke hatt noe problemer med mine to små oppi der (City bagen, som enkelt klikkes rett på understellet til vognen, gjør den til en ypperlig babyvogn også, og jeg bruker faktisk bagen min fortsatt når lillemor på 9 mnd skal sove her hjemme:)

Skrevet

Æsj,alt jeg skrev ble borte. Men for å slippe å skrive så mye igjen,enig med Lykkeli&gla: CITY CROSS er en SUPER vogn!

Er også enig i at selene er litt høyt oppe,men man kan kjøpe en pute med ryggdel som man kan tre selene igjennom og dermed så kommer de lenger ned. ta en titt på www.emmaljunga.no så kan du få litt info om vognen:)

Skrevet

Tusen takk for råd. Skal se nærmere på Emmaljunga vognen. På bildet ser den ihvertfall grei ut. :-)

Hvordan er hjulene på den? Har MB med skikkelige dekk nå. Det er jo veldig behagelig og trille. Men synes ikke sportsdelen egner seg for en stor. liten baby enda.

Skrevet

Jeg har teutonia prestige og er kjempefornøyd. Har såvidt begynt å bruke sportsdelen av og til nå. Jenta mi er 5,5 mnd. Med den kan du enkelt endre kjøreretning slik at du kan ha barnet mot eller ifra deg, full liggestilling, mange farger og design og ikke minst masse stilig ekstrautstyr. Hvis du skal ha teutonia anbefaler jeg deg å kjøpe den her:

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=207&limit=

Mye billigere enn i norge og gratis frakt :)

Skrevet

Helt enig med Lykkelig&Gla : city crossen er genial!

Skrevet

Takk. Den ser fin ut på bildene ihvertfall, så jeg får ta en tur i babybutikkene og se hva de har. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...