3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #26 Skrevet 26. juni 2011 Hei igjen! Håper du har fått sovet litt. Nei, rier er virkelig ikke særlig ønskelig hvis ikke det fører til baby-belønning, nei... Helt enig i det... Og syns frk Livmor har tøyset litt vel mye med deg nå, så du fortjener en flott og grei fødsel nå veldig, veldig straks. Etter mine kvelder med maserier, eller hva man skal kalle det, så har jeg fått en forsmak på riene og når det har gitt seg igjen sitter jeg bare igjen med følelsen av å grue meg. Jeg håper ingen av oss blir værende igjen her alene, så krysser fingre og tær for at i natt er natta! Virkelig, virkelig, virkelig! Vær så sniiiiiiiiiiiiill!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #27 Skrevet 26. juni 2011 Hvordan går det med oss? Har hatt en deilig dag idag med fantastisk vær og kos med ungene ute på verandaen med bassengbading og melonspising. Enkel og god middag med bakte poteter (nam, nam, nam!) og så har jeg fått slappet av en del. Funka jo ikke å drive på som i går, så da velger jeg heller å samle krefter til den store avslutninga og tida etter istedet for å prøve veldig aktivt å få i gang denne fødselen når det ikke ser ut til å føre noe sted hen.... Tok en langt og godt bad i kveld, og det var veldig deilig:) Var lenge siden sist, og det blir lenge til etter fødselen iallfall... Har prøvd å la være å tenke på fødselen, men får jo litt mld innimellom, så da blir det til at tankene kretser rundt den allikevel... Dessuten har mannen sagt ifra at han ikke gidder å dra på jobb i morra, så da har ikke tulla noe annet valg enn å starte på veien ut i løpet av kvelden/natta;) Hehe... Kanskje finne noe godt til kveldsmat idag også, og ta en tidlig kveld for å prøve å få mest mulig søvn... Lykke, lykke til og håper vi ikke sees her før fødselen er overstått!
summer85 Skrevet 26. juni 2011 #28 Skrevet 26. juni 2011 Tusen takk skal dere ha =) Vi stor koser oss hjemme nå, helt fantastisk å ha snuppa hjemme! og to super stolte og snille storebrødre =) Krysser alt jeg kan for at det blit fødsel på dere snart å!! når blir dere vet satt igang?
Amy*75 Skrevet 26. juni 2011 #29 Skrevet 26. juni 2011 Har tatt det rolig i dag jeg også, fått hvilt men ikke sovet. Min mor har bestemt seg for å bli til babyen er ute, og det senker skuldrene noe. Treåringen har sommerferie fra i morra og da er det ekstra fint med besøk Føler meg tung og sliten og apatisk; hører de andre prate men får liksom ikke med meg noe.. Ny overtidskontroll imorra kl ett, sist sa de det ble igangsetting torsdag så spent på hva de sier i morra. Wow, dette har vært tøffere enn jeg hadde forutsett! Litt missunnelig, summer85, men samtidig så unner jeg deg å være ferdig. Koselig at du titter innom oss Alt er jo tilsynelatende helt topp med Lillegutt der inne, så egentlig burde jeg fokusere på det. Men det er ikke lett! Skal legge meg tidlig i kveld jeg også, håper på en god natts søvn uten dusterier som ikke blir til noe. Det holder!!! Nå er det "the real thing or nothing at all" .......pliiiiiis..
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #30 Skrevet 27. juni 2011 God morgen! Eller egentlig ikke... Hehe... Er jeg alene her nå, eller er du her enda, Amy? Jeg er, for å si det pent, drittlei nå. Dette er virkelig ikke noe moro lenger... Åh, kom ut, kom ut, kom ut! Føler meg som du skriver, Amy, tung og apatisk. Er liksom ikke med. Sover dårlig, for jeg blir jo liggende å tenke når jeg våkner på natta. Føler jeg har vondt over alt også... Veldig i ryggen nå. Greier ikke helt å se noe positivt lenger... Så flott at mammaen din har bestemt seg for å bli hos dere til etter babyen har kommet:) Ingen tvil om at man kan senke skuldrene litt ekstra da! Får du enda en overtidskontroll? Spennende, da! Jeg skal visst ingen ting før evt igangsetting på fredag:S Men alt så jo veldig bra ut sist, men jeg merker at jeg blir litt mer bekymret for hver dag jeg går over nå... Tenker komplikasjoner osv... Ikke noe artig... Hvis lillegutt fortsatt ikke har kommet ut blir det spennende å lese oppdateringen din etter overtidskontrollen idag, Amy! Jeg får prøve å finne på noe for å få dagen til å gå litt fort...
Amy*75 Skrevet 27. juni 2011 #31 Skrevet 27. juni 2011 Hei min venn i nøden Fikk som bestilt en natt uten annet enn halsbrann og tisseturer, så skal ikke klage. Tok en dusj og nå ligger jeg med menssmerter og skikkelig vondt nedover i låra?? ...veldig merkelig. Ja, må si jeg er glad jeg får en ktr til før evnt (håper fortsatt!) igangsetting torsdag. Rart at du ikke får det igrunn? Holder deg oppdatert etter sykehusbesøket, siste mandagen vår med mage iallefall Klemklem!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #32 Skrevet 27. juni 2011 Der var du! Føler meg så utrolig slem, men blir fryktelig glad hver gang jeg ser du er her sammen med meg enda:p Hehe... Ønsker helt klart at du skal få lillegutten din ut, altså, men det er så utrolig godt å ha en i samme situasjon og skravle med her inne! Hvis du har vondt nedover i låra, så kan det også være en form for rier, vel? Ikke sånn for å skape falske forhåpninger, men vet noen som sier at de opplever rier sånn også. Jeg har bare opplevd dem i magen og som et belte rundt magen/ryggen... Er jo lov å håpe at det er nå det virkelig starter for deg:) Ja, syns det var litt rart at jeg ikke skulle inn igjen eller fikk beskjed om å ta en ekstra time hos jordmor eller noe... Men det er bevegelse som vanlig i magen her, så da trenger jeg nok ikke bekymre meg:) Men man blir jo litt tullerusk av å gå i en sånn apatisk ventemodus;)
Amy*75 Skrevet 27. juni 2011 #33 Skrevet 27. juni 2011 Hehe, da er vi to Smiler like fornøyd hver dag jeg ser nytt innlegg fra deg, og så får jeg dårlig samvittighet for jeg skulle jo ønske du var igang med fødsel så klart! Jeg har ei venninne som har født tre ganger, og hennes fødselsrier med nr to satt stort sett bare nedover i låra... Vanskelig å forstå for meg da riene (eller takene som jeg liker å kalle det, høres ikke så vondt ut da ) mine sist var akkurat som menssmertene mine og satt som du sier som et belte rundt mage/korsrygg. Er litt tak i magen også nå, men jeg har ingen forhåpninger. Timen min er visst kl to i dag, så vi får se hva som skjer frem til da! Jeg hadde foressten også helt fine tester på ktr sist, bl trykk, urinpr, nok fostervann og baby som storkoste seg. Kanskje bare ulik prosedyre fra sykehus til sykehus? Du hører fra meg igjen
summer85 Skrevet 27. juni 2011 #34 Skrevet 27. juni 2011 Hadde virkelig håpa å ikke se dere inne her i dag altså!!! nå er dere jo 10 dager over termin jo =( sender over alt fødestøv jeg kan til dere=) masse lykke til! Amy, jeg hadde strålinger ndover låra når riene begynte denne gangen, så kanskje noe på gang =) =)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #35 Skrevet 27. juni 2011 Håper hver dag at ikke vi sees her inne, men når jeg logger på og oppdaterer blir jeg like glad hver gang jeg får svar om at jeg ikke er alene enda;) Amy, det er sikkert bare ulike prosedyrer fra sykehus til sykehus og kanskje også hvem man møter på... Håper kontrollen din gikk bra:) Åh, idag har jeg snart sløst bort hele dagen på ingen ting. Regnvær, så ikke akkurat noe å være ute i når man ikke kan gå seg noen tur eller bevege seg noe særlig. Føler at jeg tilter snart... Hehe... Har prøvd å være positiv, men det har ikke hjulpet. For å få i gang fødsel har jeg jo også prøvd å være aktiv, uten hell, og jeg har prøvd å slappe av uten hell. På overtidskontrollen ble jeg strippet, men det førte jo ikke til noe som helst det heller... Idag har jeg sittet og skremt meg selv med tanken om at det kommer til å være altfor travelt og fullt på fredag til at jeg blir satt i gang og at jeg må vente til over helga... Jeg føler at 14 dager liksom er max av hva jeg kan godta, for jeg er jo redd for komplikasjoner ifht overtid og igangsetting osv... Åh, lille venn, kan du ikke være så snill å finne veien ut selv???
Amy*75 Skrevet 27. juni 2011 #36 Skrevet 27. juni 2011 Se der ja, nå har til og med nicket ditt fått et snev av frustrasjon over seg Vurderer å endre mitt også men det gjør overtiden så virkelig.. Sukk. Ny ctg viste at joda, jeg har tak som kommer med 5 min mellomrom, legen sjekket åpning; 2-3 cm men fortsatt 2 cm livmorhals. Det har visst lite å si ift hvor fort og snart det kan bli fødsel, hun røsket litt også (gav ublide flashbacks til de to siste timene av forrige fødsel da jeg ble tøyd på hver ri... Grøssss). Planen videre er ballong onsdag morra som skal sitte et døgn, virker ikke det er det innleggelse torsdag med modningspiller, går ikke det heller tar de vannet og til slutt prøver de drypp. Føler meg helt tom og rar, kan liksom ikke tro at det er meg de snakker om. Satt igang fødsel? Jeg? Uvirkelig. Og jeg som blir klam og engstelig bare ved å være på sykehus, og som skal rett hjem etter fødselen for å slippe å tilbringe unødig tid der, JEG skal muligens legges inn og være der over tid??? Kan jeg ikke få føde før onsdag.... Livmooooor, kommigjenna!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #37 Skrevet 27. juni 2011 Hehe... Frustrert eller kanskje desperat?? Åh, idag har jeg virkelig innmari vondt i ryggen. To minutter gåing og jeg er helt ferdig... Og nå skulle jeg prøve å dra i lekebutikken for å finne gave til storebrødrene fra lillesøster, men orket nesten ikke å gå gjennom butikken og kikke en gang... Så nå er jeg desperat etter å få det overstått. Vente kan jeg vel klare, men når jeg får tilbake vondtene som jeg har vært litt skånet for den siste tida, da mister jeg litt motet... MEN, nok syting!! Hjelpe meg, hehe, det får være måte på ctg'en min viste også at jeg hadde en del tak, men jeg kjenner dem ikke noe særlig annet enn som kynnere. De var ikke vonde under ctg'en iallfall.... 2-3 cm er bedre enn ingen ting, da skjer det jo noe iallfall. Og fortsatt lov å håpe at det kommer i gang av seg selv uten hjelp til onsdag. Jeg krysser fingre for deg:) Skjønner følelsen din av å være tom og at det er uvirkelig at man i det hele tatt diskuterer igangsetting. Jeg forberedte meg på overtid, men ikke overtid lenger enn jeg hadde med førstemann, som var 6 dager. Hva skal vi gjøre, Amy, for å få i gang disse fødslene våre? Jeg skjønner ingen ting... Har ikke lyst til å være med på dette lenger, altså... Nei, får prøve å bruke kvelden til å tenke på noe annet, hvis det går;) Hehe...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #38 Skrevet 28. juni 2011 Nå er jeg vel alene her?? Men hvis jeg ikke er det kan jeg jo fortelle at vannet gikk tidlig i morges! Utrolig! Ingen rier enda, men sto på hjemmesiden til sykehuset at dersom vannet gikk før rier skulle man ALLTID ringe føden. Så gjorde det nå, da, og fikk beskjed om at jeg skulle komme inn for en undersøkelse og se om riene startet osv... Dette er jo litt skummelt, nesten... Kan det virkelig være at det starter av seg selv, eller??
Amy*75 Skrevet 28. juni 2011 #39 Skrevet 28. juni 2011 Da er JEG alene her snart, vennen... Så spennende! Tenker du er igang nå jeg, skal krysse fingre for kjapp og grei fødsel i dag, akkurat som jeg ønsket meg... Ser mørkt ut for meg i så måte, men gleder meg på dine vegne på tross av egen frustrasjon. Hold meg oppdatert, blir stort å lese at du har prinsessa di i armene!!! Klem til deg heldige tapre kvinne!
kokelimonke Skrevet 28. juni 2011 #40 Skrevet 28. juni 2011 Har sniktittet litt på denne tråden, jeg er også på overtid, dog bare 4 dager foreløpig, men har gått 13 dager over 2 ganger før så føler så veldig med dere! Overtidsdager kan virkelig gjøre en sprøø! Lykke til til dere begge, ikke lenge igjen nå
Amy*75 Skrevet 28. juni 2011 #41 Skrevet 28. juni 2011 Takk, kokelimonke. Litt sympati føles faktisk godt, selv fra en fremmed på nettet.. Gruer meg til igangsetting, er sliten og veldig på underskudd med søvn og jobber hardt med å holde humøret og motet (les: positiviteten) oppe. Ja, detkan gå fort og greit også igangsatt, ja jeg KAN føde i natt, eller i morra kun vha ballongen. Men nå tør jeg ikke håpe på noe annet enn å komme meg gjennom dette og at alt går bra med den lille.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #42 Skrevet 28. juni 2011 Heisann, Amy! Da er jeg hjemme igjen UTEN baby... Vært på sykehuset hele dagen og fått kjempflott oppfølging og blitt tatt veldig seriøst i og med jeg har gruet meg og er redd... Men babyen, nei, hun vil ikke ut... Uansett blir det nå evt igangsetting tidligere enn fredag. Hvordan går det med deg?
Amy*75 Skrevet 28. juni 2011 #43 Skrevet 28. juni 2011 Nei, nei, nei!!!! Det var IKKE det jeg ville lese!! Nå fikk jeg skikkelig vondt av deg, jeg vet ALT om å få opp forhåpninger og så oppleve at ikkeno skjer.... Hvor lenge kan du gå uten at de gjør noe etter at vannet har gått? Jeg får ballongkateter i morra halv ni, sendes hjem igjen og så blir det modningspiller torsdag morra og da blir jeg innlagt. Jeg, som hater sykehus!! Svetter i hendene bare jeg går inn hoveddøra!! Ok, nå bestemmer vi oss bare for fødsel i natt. Begge to. Er du med? Så kupper vi sykehus og igangsetting og hele sullamitten Dette må jeg bare være en dårlig spøk fra våre Livmødres side.. -Vis oss hva dere kan!!! Dytt ut bebisene nå, begge to!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #44 Skrevet 28. juni 2011 Heisann, Amy! I går kveld klikka jo hele sida igjen, slik at jeg aldri fikk svart deg... Man blir nesten litt koko av å være på sykehuset hele dagen og bare vente på at riene skal komme. I og med at man er der føler man jo at riene MÅ komme snart, for man opptar jo både rom og ressurser og blir litt småstressa og frustrert når ingen ting skjer... Det var liksom helt, helt stille. Noen få murringer innimellom, men stort sett null og niks. Dersom ingen ting skjer før i morgen tidlig regna jordmora som tok meg imot at de ville få meg satt i gang. Såpass langt over termin og i og med jeg har gruet meg veldig, så regna ho med det... Men nå våknet jeg for en times tid siden og kjenner igjen vondtene her. Tenkte jeg skulle sitte meg gjennom noen rier på rieteller.no og se hvordan det gikk, og få en oversikt over hvor ofte de kommer osv. Kjennes såpass at jeg må puste og konsentrere meg her, og så er jeg jo veldig trøtt i tillegg... Jeg syns jo det høres veldig greit ut med den planen din, altså Hehe... Nå har vi vel blitt lurt godt nok, vel? Krysser fingre for at det skjer noe hos deg i natt så du slipper hele igangsettingsprosessen, og at neste gang vi sees her inne så er vi ferdige med fødsel og har babyene våre hos oss! Vær så snill! Og vær så snill og la det gå så fort og greit som mulig!
Amy*75 Skrevet 29. juni 2011 #45 Skrevet 29. juni 2011 God formiddag, Snart Tre Små Har tenkt masse på deg og håper du gikk i fødsel i natt! Jeg kom akkurat hjem fra sykehuset og har lagt meg litt. Vet ikke om det er ballongen som har effekt allerede eller om det var legens romenstering der inne som utløste noe, men har skikkelig mensvondt og tak her og der. Måtte sette inn kateteret to ganger, det første sprakk idet vi passerte resepsjonen på vei ut. Jeg håpet vannet gikk i samme slengen, men nei da Så da er det bare å vente!!
Amy*75 Skrevet 29. juni 2011 #46 Skrevet 29. juni 2011 ....og der var ballongen ute igjen. Skulle bare på do og da skled ballongen ut, så da hadde jeg nok for mye åpning for denne behandlingen. Så da er jeg like langt igjen; venter på tlf fra jordmor for ny tid til modningspiller og innleggelse i morra... Fantastiske leger og jordmødre på Drammen, selv med sykehusskrekk føler jeg meg forbausende rolig når jeg er der Og de regnet med at min mann får bli hos meg hele tiden mens vi venter på at fødselen skal starte, noe jeg virkelig trenger for å beholde roen. Han er min klippe Nå har du sikkert veslejenta di på brystet, og det unner jeg deg så enormt!! Gleder meg til å diskutere amming og såre bryst med deg i stedet Spent på å høre om fødselen din!! Jeg fortsetter å bearbeide følelsene mine rundt denne igangsettingen her, mens jeg venter på oppdatering!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #47 Skrevet 29. juni 2011 Hei, Amy!! Hjemme fra sykehuset igjen, og denne gangen MED baby:)))) Hadde rier/maserier hele natta fra 00.30 til 05.30 med ujevne mellomrom. Ringte sykehuset og sa vi kom inn igjen, og det var helt i orden. Men da vi satte oss i bilen og kjørte forsvant alt igjen... Kom inn og kjente ikke noe mer. Ved vaktskiftet kom den hyggelige jordmoren som hadde vært der ettermiddagen før, og vi diskuterte litt og fant ut at det ikke var noen vits i å vente lenger, så kl 09.30 ble jeg satt i gang med drypp. Like før kl 10 startet riene og de tok seg fort opp. Kl 11.18 var hun født! Vanvittig kjapt og intenst, men du så glad jeg er for at det er over! Og igangsettinga gikk kjempefint:) Håper ting tar seg opp hos deg nå, Amy! Føler jeg sneik litt i køen i og med du har hatt så mye maserier og diverse falske alarmer, men i morra settes du i gang og da kommer gutten din! Ble kort denne gangen, men har ei jente her med et ekstremt sugebehov, og vi prøver å få til amminga denne gangen også selv om det ikke har gått så bra med de to andre. MASSE lykke til, Amy! Stor klem til deg!
Amy*75 Skrevet 29. juni 2011 #48 Skrevet 29. juni 2011 GRATULERER med prinsesse!!!! Så fantastiske nyheter, jeg er så glad Tusen takk for beroligende fødselshistorie, hvis det er så greit med drypp (les: gikk fort!) skal jeg ikke grue meg men prøve å fokusere på at jeg veldig snart har min bebis i armene også! Kanskje allerede i morra!!! Titt innom da, så ikke jeg mister deg helt nå på tampen. Takk for uvurderlig støtte frem til nå, det har vært så fint å ha noen å dele alt med. Stoooor klem til seg og knøttet, snuppi. Klart ammingen går strålende denne ganga! Bare bruk god tid og tillat deg å være litt i fred; mannen får ta gutta Hurra for lillingen din!!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #49 Skrevet 29. juni 2011 Da har jeg ordna nytt nick;) Titter innom her og følger med hva som skjer hos deg også, Amy:) Det har vært så koselig å ha en medsammensvoren her inne og dele disse overtidsdagene med. Helt uvurderlig! Så tusen takk for følget så langt:) Håper du også får en rask og grei fødsel. Heier på deg og lillegutt!!
frøken winther Skrevet 30. juni 2011 #50 Skrevet 30. juni 2011 Hallo jenter! Samme dagen som jeg skrev innlegg gikk vannet. Så merkelig at det skjer når man har innfunnet seg med at man mest sannsynlig blir satt i gang. Skulle blitt i satt i gang i dag egentlig, på bursdagen min! Men han kom altså fire dager før, til min store lettelse. 3 små: Fødte du på sykehuset i Tbg? Da må vi jo ha vært der samtidig! Vi kom hjem i går Bare koser oss med den lille rare, fine skapningen som vi hadde med hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå