3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 God morgen, jenter! Starter opp enda en ny tråd... Hvordan er formen? Og humøret? Idag er jeg litt trist og lei, egentlig... Hadde håpet så sterkt at ting skulle skje i natt, men fortsatt ingen ting... Absolutt ingen ting! Utrolig kjipt... Får prøve å bruke morgenen til å komme i litt bedre humør. Hjelper liksom ikke så mye å sitte her å deppe. Da blir jo bare dagene ekstra tunge. Finne på noe artig idag, da, kanskje... Men vet ikke helt hva;) Hehe... Har dere noen planer for St.Hans-feiringa, da? Grillplassen vår i hagen er ikke klar til å brukes enda, så blir nok ikke noen grilling på oss idag, akkurat, men jeg har veldig lyst til å ordne noe ekstra god mat så vi kan kose oss masse. Jordbær er en selvskreven dessert;) Har dere noen gode forslag? Kosepose: Så trist at du har hatt et så trøblete svangerskap... Da blir det ekstra tungt å måtte gå over tiden også, det skjønner jeg... Ser av den andre tråden din at du var lovet tett oppfølging osv uten at det har skjedd, så ser at du har møtt på en del skuffelser og vanskeligheter underveis, ja... Håper du får en god opplevelse av fødselen etter hvert, og at tiden etterpå blir bra. Har selv hatt et vanvittig kjipt 3. svangerskap med mye sykdom og masse vondter, men heldigvis har de siste to ukene vært mer ålreite, så det har hjulpet litt på humøret og motivasjonen min iallfall... Amy: Har undersøkelsen i går hatt noen mer effekt på deg? Er du her enda, eller leser vi snart at babyen din også har kommet? Selv om det ikke passet veldig bra akkurat denne natta... Det er vel som regel da fødselen starter, er det ikke? Når det passer som minst?
gladmamma<3 Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Ja desverre....Voknet nok en dag med den store magen :-o Hadde god tro på at noe skulle skje i natt...men nei! når skal jeg lære?! Fom i dag! hehe.... Ingen planer for dagen, er ikke spess glad i grillmat, da alltid noen skal grille gris...jeg tåler ikke lukta hehe... Ska ringe overtidskontrollen etterpå, så får vi se hva de sier...Regner med å ikke få komme inn før i morgen, for så måtte komme tilbake over helga.... Følelsen av å sitte slik, "evig gravid" er ekkel... Jeg har ingen tro på at jeg kommer til å starte av meg selv, og nekter å gå så mye mere overtid..... Ser det er en del skrekk og advarsel om det å bli igangsatt...Men da er ting iallefall igang!
Amy*75 Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 Jasså, er vi igang med tråd nr 4? Da kom min oppdatering på gamle-tråden, men essensen er: jeg er fortsatt her med baby på innsiden, men optimistisk på dagen og helga og føler virkelig kroppen gjør seg klar! Skal prøve å sove litt (siden det blir så lite søvn på nettene) og så kommer besøket vårt i kveld så da kan babyen bare komme! Jeg har bestemt meg for å føde uten igangsetting og det holder jeg fast på!! Jeg skriver det igjen, det er kun dager til vi alle tre har bebisene i armene våre St Hans i dag, ja. Blir nok rolig feiring på oss. Kanskje god mat og en carlsberg non alcoholic... Mmmm!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2011 Hvor får man tak i Carlsberg Non Alcoholic? Mulig jeg må sende mannen av gårde etter det;) Haha... Blir ikke voldsomt til feiring her heller. Fylt pitabrød til middag og jordbær og vannmelon til dessert, tenker jeg:) Mmmm!
Amy*75 Skrevet 23. juni 2011 #5 Skrevet 23. juni 2011 De har det på både spar og rema 1000, og det er eneste alkoholfrie som smaker øl syns jeg. Virket til og med mot halsbrann i starten da det ikke var så heftig som nå. Blir nok noen flere på sene sommerkvelder nå som jeg skal i gang med amming Barnevennlig middag her, grateng og melon og is til dessert. Det blir bra! Heldigvis sprellemann i magen igjen etter stille dag på sparkefronten i går, så beroliget og mer klar enn noensinne for å treffe huleboeren Ha en deilig feiring i kveld!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2011 Da må jeg se etter det neste gang jeg handler... 4-åringen spurte babyen idag når ho hadde tenkt å komme ut. Da jeg spurte hva ho hadde svart sa han: Mens jeg sover! Hehe... Så da håper jeg at i natt er natta! Hadde vært greit å slippe den tlf til sykehuset i morra for å ordne med overtidskontroll:P God natt, dere! Krysser fingre!!
Amy*75 Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Fingre og tær og knær!! ...eller var det knær vi ikke skulle knipe igjen nå på slutten for å få litt fortgang i sakene? Hehe Håper på i natt jeg også, barnevaktene er installert på gjesterommet og nå skal jeg legge meg og håper å våkne om noen timer av noe annet enn halsbrann Klem!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. juni 2011 Det ble visst ikke i natt heller for min del... *Sukk* Bare veldig dårlig søvn... Jeg sover heller ikke på dagen, fordi jeg da enda lettere ødelegger nattesøvnen, så nå kjenner jeg at ei uke med såpass dårlig søvn tærer på overskudd og krefter, og det gir meg flashback til forrige fødsel og ingen god følelse:( Åh, vil så gjerne holde motet oppe!! Stakkars 4-åringen! Han var så skuffa til morgenen idag over at ingen ting hadde skjedd... Han vil at babyen skal komme ut nå! Kom ut, kom ut, kom ut, har han gått rundt og sagt idag;) Er vel et tegn på at det er på tide, når til og med 4-åringen syns vi har venta lenge nok? Har fått time til overtidskontroll nå, da... Kl13.30... Blir litt å vente, for det var veldig fullt. Håper virkelig fødslene sprer seg litt og at ikke alle disse skal føde samtidig som meg;) Skal man finne på for å få tida til å gå idag da, tro?? Hva skal dere? Hvis dere er her fortsatt, da;)
Amy*75 Skrevet 24. juni 2011 #9 Skrevet 24. juni 2011 Jo takk, to små. Første natt på uker (mnd?) uten halsbrann, kun to-tre tisseturer. Kjempedeilig! Aner ikke hva jeg gjorde "riktig" i går, desverre.. Men i dag er jeg anpusten, tung og svimmel, treåringen her veksler mellom å mene at babyen kommer på lørdag og å oppføre seg som om hun har gitt opp håpet om baby. Hvordan kan hun vite at vi ikke bare har diktet en lillebror? Vesla er levert i bhg, mamma er på tur i regnet med hunden og pappa og mannen min skifter dekk på bilen. Jeg ligger på sofaen og venter på at vannet skal gå... 1 uke over termin i dag, sist gikk jeg åtte dager så håper dattera mi har rett; fødsel i morra! Ønsker dere andre en fin dag, har ikke mange gode tips til aktiviteter for dagen... Jeg skal hvile
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2011 God kveld, dere:) Hvordan går det med dere? Idag har jeg vært inne til overtidskontroll. Alt var bra. Ikke helt moden enda, men 1.5cm åpning som hun røsket og dro litt i for om mulig å hjelpe litt til. Kjenner at jeg har mye kynnere, men de er ikke vonde. Har heller ikke vært plaget med vondt fram til nå, så jeg var veldig fornøyd med de 1.5cm som var;) Sjekka på nytt at det var ei jente, og ho ble estimert til 3250g. Moro å se hvordan den estimerte vekta stemmer. Kjenner at jeg fikk en opptur nå etter kontrollen og tror at ting starter av seg selv og at jeg slipper å møte opp til igangsettingstimen min neste fredag;) I kveld skal jeg kose meg med pizza, carlsberg non alcoholic ( fant den på Rema, Amy;) ) og pottis;) Hehe... Ha en fin kveld!!!
Amy*75 Skrevet 24. juni 2011 #11 Skrevet 24. juni 2011 Så deilig med kontroll og liten opptur!! Klart vi slipper igangsetting Jeg har hatt uregelmessige tak i hele ettermiddag, kan det være noe på gang, tro? Tør egentlig ikke håpe, men rundene med maserier har alltid startet helt regelmessig fra første tak mens fødselen sist begynte med uregelmessige som tok seg opp og ble systematiske etterhvert... Hmmm... Spennende tider på overtid! Og spiremor, nyt "jukseølen" som smaker øl!
Amy*75 Skrevet 25. juni 2011 #12 Skrevet 25. juni 2011 Ok, NÅ er jeg lei. Virkelig, skikkelig, på ordentlig drittLEI. Nok luring, falske forhåpninger og tak som ikke fører til annet enn skuffelse og frarøvet nattesøvn. Frk Livmor Gjør Som Jeg Selv Vil: Hva med hva JEG vil??? Kan du ikke ta littegrann hensyn til at jeg har gått over 9 mnd og ventet på å møte sønnen min? Hatt smerter og bekymringer, vært tung, ubrukelig og lite funksjonell? Du har øvd deg på rier i 17 uker nå (enda du faktisk HAR født før og burde vite hva du driver med), så hvorfor må du øve nå? Er det ikke bare å sette igang???? På forhånd takk! Sånn. La oss håpe dette hjelper. Begynner å gå tom for ideer... Flere her eller andre Livmødre som faktisk skjønner hva som forventes av dem på overtid?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. juni 2011 Amy, der sa du det bra! Jeg er vanvittig lei nå jeg også. I går begynte det med noen tak hos meg også (jeg har vært fryktelig heldig og sluppet unna masrier og lureri i 17 uker, så med det vil jeg si du har virkelig all mulig rett til å være lei!! ). Holdt på i en del timer, men de var ikke så lange og kom med ujevne mellomrom, men de siste 3 var rimelig vonde, og så ga det seg og jeg fikk sovet litt iallfall... Men nå syns jeg jo at vi har venta lenge nok på disse knøttene våre. Allikevel kjente jeg i går da de siste takene tok, at dette gleder jeg meg ikke til. Prøvde å trene på å slappe av og være rolig selv om det gjør vondt. Forresten, Carslbergen var veldig god i går, altså! Jeg har ikke hatt lyst på, eller drukket noe alkoholfritt øl denne graviditeten, for det har ikke smakt i det hele tatt, men i går var det bare fantastisk godt:) Mmmmm.... Hva skal man finne på idag da, tro? Mannen og eldstemann drar av gårde for å bytte til seg den nye bilen vår, så hvis det er det tulla venter på at vi skal få klart, så blir det i orden i løpet av dagen;) Da skal minste og jeg være hjemme og det blir en utfordring nå som jeg er såpass tung og ikke akkurat god til beins... Får prøve å tegne litt og sparke litt ball eller noe. Åh, jeg trodde virkelig at ting skulle ta seg opp i løpet av natta og at jeg ville være heldig om jeg fikk sovet litt, for hos meg har det egentlig aldri begynt med vondter og så forsvunnet igjen. Men det var helt til denne lille luringen av en huleboer kom inn i magen min;) Ønsker dere en fin dag og får igjen krysse fingrene for at vi snart er ferdige:)
summer85 Skrevet 25. juni 2011 #14 Skrevet 25. juni 2011 hei jenter!!!!!!!!! =) Ble borte noen dager jeg.. hehe =) Det var faktisk fødelen som var igang på tirsdag =) Her kommer en liten fødselshistorie for dere som vil høre =) Riene starta sånn smått rundt kl 10 på tirsdag 21 juni.. De fortsatte gjevnt og trutt utover dagen men var ikke vonde. Sven Are kom hjem ved 14 tida, men da plutselig dabba det helt av! Men etter en time ca begynte jeg å kjenne de igjen. Fortsatt ikke vonde, men jeg begynte å ta tida på de. Kl 18.30 ringte vi etter barnepike og vi dro ned til føden så vi var der ca 18.30. Riene var ikke vonde i det hele tatt, men det var kun 3-4 min mellom hver rie. Så jordmor da vi måtte komme ettersom jeg var 3gangsfødene og ting da plutselig kunne gå fort. Rundt kl 19.30 ble jeg sjekka og det var kun 2 cm åpning. ble satt på ctg og etterpå gikk vi en tur ut. Da starta riene å komme oftere, men ikke veldig vonde enda. Kl 21.30 var det 4 cm åpning. Ettersom jeg hadde alt for mye fostervann ville de ikke ta vannet mitt, men legen kom å pirka bitte bitte små hull for å få vannet til å sive litt. Men det gjorde ikke det. Kl. 22.15 gikk vannet av seg selv og de skulle sette på elektrode på hodet til babyen. Jordmor bommet og etter ett par tre rier skulle legen sette på, men da kom plutselig hodet til babyen. Så på en rie kom hele jenta =) kl 22.30 =) hun veide 3990 gr og var 53 cm lang =) Å så klart verdens nydeligste!! ♥ ♥ ♥ Vi kom hjem i går og nå bare stor koser vi oss =) Hun er verdens nydeligste jente og hun har to stolte storebrødre ♥ ♥ ♥
frøken winther Skrevet 25. juni 2011 #15 Skrevet 25. juni 2011 Gratulerer til deg summer85!! Hallo damer, slenger meg på denne tråden. Hadde termin 16 juni og det er ikke stort som skjer gitt. Var på overtidskontroll på torsdag, sykehuset i tønsberg.. Var så fornøyd da hun sjekket åpning og den var på 1 cm, men begynner å skjønne nå at det ikke er så veldig mye alikevel? Får håpe det skjer mer snart!! Er min første bebis så leter jo etter tegn hele tiden Håper bebisene deres kommer snart )
Amy*75 Skrevet 25. juni 2011 #16 Skrevet 25. juni 2011 Det ante oss at du hadde født, summer85 Gratulere så mye med datter, og for en flott fødsel! Den avsluningen bestiller jeg herved!! Hyggelig at du henger deg på klubben vår frk winther, det har definitivt hjulpet meg å ikke føle meg alene denne siste lange økten før Lillegutt kommer Lot meg overtale til en bytur i dag for å treffe min søster i Oslo. Ble litt mye sitting på harde stoler og benker og alt for mye gåing. Så da ligger jeg her igjen; med kjempevondt dustebekken og ny runde med maserier som ikke fører til noe annet enn å slite meg ut.. Så da blir det sofaen på meg i kveld! Håper dere andre får en bra kveld, med fødsler- alle sammen!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #17 Skrevet 25. juni 2011 Hurra, summer85!! Gratulerer så mye med jenta! Åh, som jeg gleder meg til dette er over, altså.... Dere må kose dere videre og gratulerer som trebarnsmor! Stort:) Frk winther: Da er det mulig vi støter på hverandre på sykehuset, da;) Hehe... Jeg skal føde i Tbg. Litt åpning er bedre enn ingen, da er det på vei iallfall. Får håpe du slipper å vente så mye lenger. Veldig hyggelig at du henger deg på her iallfall:) Hjelper godt at man ikke er alene. Amy: Jeg krysser fingre for at for mye gåing idag fører til fødsel for din del:) Maseriene må da vel snart gå over til ordentlige rier, vel? Håper du klarer å slappe av litt på sofaen idag og får samlet litt krefter til tross for maseriene... Jeg har også gått altfor mye idag. Vaske gulvene gjorde jeg også... Kjenner litt tak nå innimellom nå som jeg har satt meg ned og slapper av. Er vel bare en haug med maserier dette her også. Kroppen er ufattelig tung for tida. Kjennes helt annerledes ut enn for bare 3-4 dager siden. Rart... Kan egentlig ikke huske det med de to andre. Satser på at det er et tegn på at noe nærmer seg. Lykke til, dere! Vil gjerne lese flere fødselshistorier snart, og kanskje få skrevet min egen også?? Ha en fin kveld!
gladmamma<3 Skrevet 25. juni 2011 #18 Skrevet 25. juni 2011 da var nok min tid kommet.......jippi! auuuu.....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #19 Skrevet 25. juni 2011 Oj, oj! Spennende, Kosepose! Masse lykke til!)
Amy*75 Skrevet 25. juni 2011 #20 Skrevet 25. juni 2011 Så herlig, kosepose! Dette kommer til å gå kjempefint, husk å la kroppen gjøre jobben; din eneste oppgave frem til pressriene er å slappe av og puste rolig inn og ut. Det virker!! Gleder meg til fødselshistorie, og håper snart å kunne fortelle min. Vi blir sånne gamle travere, du og jeg, to små Tvi tvi for oss også!!!!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #21 Skrevet 25. juni 2011 Hehe... Ja, Amy, vi blir veldig rutinerte på dette med overtid, altså!! God trening av tålmodigheten vår, og det kan jo trengs framover når familien blir en baby rikere:) Nå skal jeg legge meg for kvelden tenkte jeg... Er så utrolig trøtt og sover så dårlig nå at jeg virkelig bare må være flink til å få kommet meg tidlig i seng. Mens jeg venter på denne lille krabaten får jeg lest en del, da... Lenge siden jeg har lest såpass mye, og det er jo deilig å finne tilbake til en hobby jeg likte veldig godt tidligere, men liksom ikke har brukt så mye tid på de siste årene. Ellers hadde jeg en time tidligere i kveld hvor jeg satt litt på rieteller.no og plottet inn tider, men det varte ikke mer enn en time. Startet positivt, da... Var rimelig vondt og varte drøye 40 sek, så jeg hadde litt troa, men neida... Tvi, tvi for oss, Amy!! Nå er det ikke lenge igjen for oss heller! God natt!
Amy*75 Skrevet 26. juni 2011 #22 Skrevet 26. juni 2011 ...Kan det bli et søndagsbarn til på meg, tro? Våknet for en time siden av skikkelige tak, nå ligger de på gjevnt 6 min mellom med sterke topper... Er det endelig min tur?
Amy*75 Skrevet 26. juni 2011 #23 Skrevet 26. juni 2011 JEG GIR OPP. Hele natta, skikkelige tak som ble tettere og kraftigere, og nå... Ingenting. Nix nada. Jeg gir opp....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #24 Skrevet 26. juni 2011 Nei, men dette er jo helt utrolig og urettferdig, Amy! Jeg trodde jeg skulle være igjen alene i klubben her nå, men du er her enda? Kan ikke tenke annet enn at det må gå veldig fort med deg når fødselen virkelig starter, da? Du har jo tatt denne fødselen over flere uker... Huff, jeg føler med deg og skjønner at du føler for å gi opp... Her er alt bare rolig, og jeg frykter igangsetting til fredag:( Har ikke lyst til det, altså... Har fortsatt noen dager på meg, men kjenner at hodet mitt er helt vekk pga dårlig søvn... Håper du får sovet litt i løpet av dagen, Amy. Det er vi to som blir igjen her. Da får vi krysse fingre for at vi kan sende hverandre av gårde til sykehus om ikke altfor lenge så vi kan få møte knøttene våre. Gøy om det ble samme dagen også Hehe... Håper du klarer å holde motet oppe litt til. Ikke så enkelt med alt dette lureriet, men håper du klarer å få tankene LITT vekk fra det innimellom:) Stor klem til deg!!
Amy*75 Skrevet 26. juni 2011 #25 Skrevet 26. juni 2011 Du er søt, tusen takk for oppmuntrende ord! Min mann sier det samme; tenk at det er modning og at når det virkelig skjer så går det fort og greit. Men han har ikke hatt rier og de fleste som har vil nok skrive under på at det ikke er særlig ønskelig å ha det uten at det faktisk fører til baby-belønning... Er sendt i seng igjen, sov to timer i natt før tøyseriene startet. Mine foreldre er på skogstur med jentene (med og uten pels ) så håper på en times søvn iallefall. Jeg unner deg fødsel snart, to små, men egoistisk sett er jeg fryktelig glad for at du fortsatt er her sammen med meg! Stooor klem til deg, snille du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå