-mtp- Skrevet 23. juni 2011 #1 Skrevet 23. juni 2011 Hvor gammel var dine når de begynte? Her er lille jenta mi snart 8 mnd og nett begynt med ålingen i dag Men kommer seg kun bakover så blir stadig mer og mer skriking jo lenger vekk hun kommer fra lekene
kinaputten Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 han stod i krabbestilling da han var 6 1/2 mnd og kastet seg fremover, 2 uker etter det krabbet han og 2 dager etter krabbingen satte han seg opp. Nå har han gått videre til å skal reise seg opp over alt, alt som ligger litt hevet over gulvet er egnet å reise seg opp ad farlig tid med andre ord, vurderer sterkt å kjøpe han en hjelm
Blabb00 Skrevet 23. juni 2011 #4 Skrevet 23. juni 2011 Hun var 7 mnd da hun begynte å åle. 2 dager senere krabbet hun. Nå er hun 10 mnd og krabber, reiser seg, går rundt bordet og slipper seg litt Morsomt å se hvor mye de utvikler seg!
Ennai Skrevet 23. juni 2011 #5 Skrevet 23. juni 2011 8 mnd gammel når han ålte seg fremover. Satt seg opp selv 1 uke etterpå. Reiste seg selv ved 9 mnd og 1 uke. Rundt månedskifte mai/juni begynte han å krabbe selv (ca 9 1/2 mnd) Altså, det tok ca 2 mnd fra han ålte seg rett vei til ha krabbet skikkelig og reiste seg ved alt. Ingen trodde han ville krabbe da han kom seg fortere frem ed å åle, men krabbe gjør han alikavell
enits40 Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 Begynte å krabbe da han nettopp var blitt 7 mnd. Da hadde han ålt seg frem en måneds tid og stått på alle fire. Satte seg opp selv bare noen dager etter at krabbekoden var løst. Reiser seg opp etter alt mulig og liker å bli "gått" med . Tidlig, synes jeg!! Men når det gjelder "snakking" er han ikke fullt så ivrig. Før pludret han masse, men nå er det mer klageroping hvis han bruker stemmen. VI er ennå mange mil unna både "mamma" og "nam-nam" og alt det der, og han er heller ikke interessert i å verken klappe eller vise hvor stor han er. Han synes imidlertid det er veldig morsomt at jeg kan det! ;-)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Snuppa mi er 9 mnd. Hun åler seg bare litt bakover og i ring, det har hun gjort et par mnd. Hun står og vugger i krabbestilling, det har hun gjort et par uker, men det er ingen tegn til at hun faktisk skal krabbe. Syns egentlig det er ganske deilig at det går så seint, siden storesøster gikk da hun var 9 mnd. Men begynner kanskje å bli en anelse utålmodig for at det skal skje noe snart:)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 23. juni 2011 #8 Skrevet 23. juni 2011 Gutten min begynte ikke å åle seg før han var 8,5mnd, og krabbet ikke før han var 11mnd. Jenta mi er 5,5mnd nå, og har kommet seg litt bakover i en måneds tid. De siste dagene har hun dratt seg noen cm frem, så nå er det nok ikke lenge før hun knekker koden helt:)
FrkChihiro Skrevet 23. juni 2011 #9 Skrevet 23. juni 2011 Snuppen her er straks 6 mnd og har spunnet rundt i ring ca en måned. Åle seg framover får hun ikke til og blir lettere frustrert, men har lært seg å rygge for et par uker siden. Så skal hun fram går det i rygging og spinning:P Begynte også å dra seg opp på knærne for et par uker siden, bare når hun var sinna rikitgnok. De siste par dagene ser det ut til at hun gjør det mer bevisst, for hun konsentrerer seg ordenlig og kommer nesten opp.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 23. juni 2011 #10 Skrevet 23. juni 2011 Snuppa her ålreit seg så smått litt før 6 mnd. Oppe i krabbestilling rundt 5,5 mnd gammel og krabbet litt før 7 mnd. Satte seg opp i samme momang(noen dager senere). Nå er hun 8 mnd og reiser seg opp til vegger,bord,leker,gåvogn osv og går rundt så lenge hun støtter seg til bord,vegg osv. Hun har sluppet seg noen ganger,men setter seg fort ned;) Men er stor forskjell på dette. Eldste gutten min krabbet ikke før han var 9 mnd mens midterste gutten min var som minstejenta:) Jeg håpet egentlig hun skulle ligge i ro så lenge som mulig,men Neida... He he
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. juni 2011 #11 Skrevet 23. juni 2011 Begge mine jenter begynte å krabbe akkurat på 9 mnds-dagen sin faktisk Lillesøster har riktignok stått i krabbestilling i evigheter, og tatt seg noen krabbesteg fremover her og der, men liksom ikke giddet å krabbe skikkelig før nå de siste par dagene. Hun begynte å åle seg fremover da hun var 6 mnd gammel, og var i grunnen ganske så fornøyd med det;) Storesøster derimot, ålte nesten ikke, hun gikk rett fra rulling til krabbing da hun ble 9 mnd (altså at hun rullet seg bortover dit hun ville:)
*Lissi* Skrevet 23. juni 2011 #12 Skrevet 23. juni 2011 Snuppa stod i krabbestilling da hun var 6 mnd. Nå 14 dager senere er hun veldig frustrert over at hun kommer seg bakover. Ruller, dytter seg og er over alt for tiden:-)
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 23. juni 2011 #13 Skrevet 23. juni 2011 Han var 7 måneder gammel da han begynte å krabbe. Han ålte seg aldri bakover. Han rullet rundt, sto i krabbestilling og til slutt krabbet han etter vel en måned med gynging frem og tilbake. Nå er han 10 måneder og tror han kan gå. Holder seg fast i bordet og går rundt. Så ser han noe han vil ha og slipper taket, tar et skritt uten støtte og går rett på nesa. Hehe.
Trinemor & go'gutten Skrevet 23. juni 2011 #14 Skrevet 23. juni 2011 Mini aalte seg (kun bakover) fra ca 5,5 mnd. Satte seg opp uten stötte ved 6 mnd og 3 uker. Krabbet ved 7 mnnd og 1 uke. Reiste seg opp i gaar. Han blir 8 mnd paa mandag.
*NordNorge* Skrevet 23. juni 2011 #15 Skrevet 23. juni 2011 Min jente som er snart 8 mnd begynte å åle seg bakåver og rundt i ring ved ca 5.5 mnd. Ved 6.5 mnd var hun oppe i krabbestilling. Forleden dag begynte hun å åle seg framåver
Alice__ Prinsen kom 12.01-11 Skrevet 23. juni 2011 #16 Skrevet 23. juni 2011 Åler baklengs og går i ring allerede. gjort det siden han var 4,5 mnd! Ingen tegn til krabbestilling enda, men han er iherdig med beina og prøver hardt. Kommer seg smått om senn framover, men rygger helst enda..
Lemonia Skrevet 23. juni 2011 #17 Skrevet 23. juni 2011 Eldstemann begynte å åle bakover da han var 6 mnd, framover da han var 7 mnd. Han reiste seg opp selv og gikk langs møbler da han var 8 mnd og krabbet da han var 8½ mnd.
Gjest LilleDina&gutt11 + 2englebarn Skrevet 23. juni 2011 #18 Skrevet 23. juni 2011 her har guttungen på 4 mndr startet å dytte rumpa opp i været ved å trekke bena innunder seg, og dyttet seg fremover med bena, kommer seg sakte fremover, han har noen få turer kommet seg i krabbestilling, men velter fort over ende er moro å se han der han holder på
førstegang...1 Skrevet 23. juni 2011 #19 Skrevet 23. juni 2011 Oj, oj, her var ikke jenta igang med krabbing før 10 måneder og noen uker. Enten veldig sent ute, eller så er mange her tidlig ute. Samma det egentlig, men utrolig hvor store forskjeller det er.
drømmen Skrevet 24. juni 2011 #20 Skrevet 24. juni 2011 Jeg har kjøpt hjelm til gutten min. Han deiser stadig i gulvet og tar seg jo ikke for stakkar, så den er gull verdt! Føler meg litt som en hønemor, men det får så være! Hjelmen er kjempesøt og har 2 små ører på! Veier knapt noen ting, noe som jo er en stor fordel. Legger ved link om du skulle ville kjøpe en sånn! http://www.thudguard.com/
Lille persille* Skrevet 26. juni 2011 #21 Skrevet 26. juni 2011 Jenta mi har aldri krøpet, men startet rett på med krabbing da hun va 10 mnd. Begynte også da å reise seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå