Gå til innhold

Hvor mange timer tv i løpet av en dag - syk toåring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min toåring er hjemme i dag. Han har 39-40 i feber og er forkjølet. Ble ringt opp av bhg i går, han ble syk der. Så nå har vi to dager forann oss med innesitting.

 

Hvor mye hadde dere latt han se tv/video i løpet av dagen? Han elsker å få se tv, siden han ikke får se så mye ellers. Han er ikke noe særlig interessert i å leke. Prøvde å bygge duplo og pusle med han i sted. Men han er for slapp. Så hvis det ikke er tv, så går han bare rundt å sutrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke satt noen begrensninger her. :)

Legg opp dagen slik den blir best, ta det som det kommer.

Kanskje rigge han til med dyne og pute i sofaen, så han faktisk vil sove en del av dagen?

Du kan jo variere litt med å for eksempel lese en bok for gutten din?

 

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den lille er syk og må være hjemme fra barnehagen har jeg ikke noe begrensninger på TV titting..

Husker da jeg var lita og syk, hvor kos det var å kunne krølle seg i teppet på sofaen og se på TV/Film og slappe av...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ungen se så mye tv han vil mens han er syk :) Det gjør dagene lettere for dere begge, og jeg kan ikke se at det er galt. Han er syk, og så klart orker han ikke leke med leker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...godt å høre! Vet ikke hvorfor jeg tenker sånn, men tenker at tv er dårlig underholdning. Men dere har rett...han er syk, han orker ikke leke. Han skal få se flere filmer og drikke saft i dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg selv var liten og syk.. fikk se mye tv som jeg ville..mor gjorde alltid dagene litt ekstra slik at det ikke skulle være så trist og kjedelig..

 

Hvorfor være så pedagogisk riktig hele tiden med aktivisering og null tv og fy til saft??....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke...jeg er vel oppdratt med lite tv og ingen saft...så da kjenner jeg ikke til så mye annet. Når jeg var syk som liten, husker jeg at vi baka boller, sydde dukkeklær osv. Men da var jeg nok litt større enn to år, og jeg hadde vel heller ikke 40 i feber.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppdratt med lite tv titting, lite saft og godteri jeg og .. men jeg kjenner til konseptet med å være fleksibel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...