Gå til innhold

Ingen oppfølging mellom uke 34 og 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll hos fastlegen i uke 34. (er nå i uke 35). Legen har ferie og jeg fikk ikke ny time hos henne før i min uke 39... Jordmor er også på ferie og jeg har time hos henne i uke 38.

Føler plutselig at dette ikke kan være riktig... Er ikke det litt lenge å gå fire uker uten sjekk nå på sluttet, eller er jeg bare unødvendig bekymret..? Hadde dere bett om å få komme til en annen?

Det hører også til saken at jeg er litt ekstra nervøs fordi min termindato er litt usikker. Enligt en tidlig ul er jeg i uke 40, to uker før hva ord. UL sier... Og de var usikre på om de skulle "flytte" termin.. Legen vet jo dette, så det er egentlig litt rart at hun setter opp time i uke 39, som jo kan være uke 41, uten å si noe om det.

Men så tenker jeg også at det går sikkert fint og babyen kommer når han kommer...

Beklager et litt forvirret innlegg med masse uker hit og dit, men får skylle på at jeg er på "nattvandring";)

Takksam for svar i disse ferietider ;) Godt dere er her, hi, hi:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet høres det helt vanlig ut med èn gang i måneden, inntil du er 38 uker på vei. :)

Ordinær ultralyd er jo den man holder seg til, stort sett, da det er den perioden de har laget sine skjemaer og statistikker omkring?

Hvis det var en reel usikkerhet der, fra legens side, burde det vel ha blitt fulgt opp i etterkant av ultralyden?

....du sier du har time til jordmor i uke 38, så jeg ville ikke bekymret meg særlig mye. Det er jo i verste fall din uke 40, hvilket er et STORT spørsmålstegn allerede, og jordmor vil kunne berolige deg og eventuelt bestille en overtidskontroll.

At du har time hos legen i tillegg, uken etter, er jo bare en bonus. :)

Dette går nok helt fint!

Skrevet

Hei moonfreckle, takk for svar, og jeg er enig i det du sier:) Går sikkert bra, mange tanker den natten... :)

Skrevet

Pga av ferie går det 6 uker fra en kontroll til neste for min del. Neste kontroll blir da i uke 37. Tror det går greit jeg. Om jeg merker noe eller føler behov for en ekstra kontroll bare ringer jeg å får en time hos en av de andre legene.

Skrevet

man har krav på å komme inn til turnuslege ellr annen vikar:)

er jo en grunn til at man skal gå til kontroller ;)

Skrevet

Jeg har vært til oppfølging annenhver uke hvertfall siden uke 34. Nå er jeg uke 36, skal til jordmor torsdag. Deretter har både fastlegen og jordmor ferie en måned.

Fastlegen har ordnet time hos en annen lege i uke 38, deretter har jeg time igjen hos fastlegen i uke 40. Men den timen i uke 40 kan han bare glemme at jeg møter opp på. Junior skal ut før det;)

Jeg ville bestilt time hos en annen lege rundt uke 38. Og ja, det går jo sikkert fint, men det er ikke noe gøy å bekymre seg unødig heller.

GOOOOOD LUCK!

Skrevet

Er i uke 34, får oppfølging hver 14. dag fremover. Ikke noe spes med svangerskapet eller uro rundt termin. Rart at det er så forskjellig rundt om. Skal forresten til en turnuslege når fastlegen er på ferie.

Skrevet

Her hos meg er også både fastlegen og jordmor på ferie samtidig.

Men jordmor sa at jeg måtte bestille time hos turnuslegen i både uke 37 og 38 også har jeg kontroll hos jormor igjen uke 39.

Hun sa at siste mnd skulle jeg på kontroll hver uke.

Skal på ul i uke 36 for å sjekke om hun har snudd seg rett vei.

Skrevet

Jeg syns de fire ukene høres lenge ut. Men det er kanskje fordi jeg har vært på kontroll 1 gang i uka siden uke 34... Er nå i uke 38.

Men altså, blir du usikker på noe så ringer du direkte til føden. Der er det alltid folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...