Gå til innhold

skal- skal ikke??

Anbefalte innlegg

jeg er så i tvil om det er dumt av meg å ta en ul før jeg reiser på ferie. hadde vært så godt å få bekreftet at alt var i orden. problemet er at det kanskje er for tidlig å se hjerte på dag 6 + 0, og det vil jo bekymre meg enda mer hvis gunekologen ikke kan bekrefte om det er hjerteaksjon fordi det er for tidlig eller om det er fordi det aldri har startet å banke..... hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143348115-skal-skal-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt klart ventet. Du kan antakelig ikke se noe som helst nå som kan bekrefte hvorvidt alt er i orden. Ikke engang sikkert du ser et bankende hjerte. Jeg hadde UL i uke 6 (pga tett oppfølging pga historikk) og man ser nesten bare en klump i fostersekken. Jeg så puls også, men det er man ikke garantert å se så tidlig.

Mye morsommere å se om du venter en stund til, hvor det er fasong og puls og alt mulig :)

Hei!

Er i akkuratt samme situasjon som deg, bare jeg er 9+5. Reiser på ferie i morgen. Var på førstegangskontroll på mandag, noe som var veldig spennendes, men gikk ut med en følelse av at jeg fremdeles ikke hadde noe bekreftelse på om det faktisk er liv eller ikke der inne...Etter 1 SA og 1 MA har jeg et veldig stort behov for nettopp en bekreftelse. Prøvene legen tok kommer mens vi er på ferie. I den forbindelse har jeg og min samboer vært mye frem og tilbake om jeg skulle gå til privat ultralyd. Vi kom frem til å heller vente til etter ferien. Synes det er helt forferdelig og vente, men....tenk å gått til ultralyd og ikke funnet noe hjertelyd...når du er 9 + 5 , vet du da at det er en MA. Å begynne ferien slik er ikke optimalt. Så vi har bestemt oss for å tenke positivt og dra på ferie og kose oss! Ultralyd får vi ta når vi kommer hjem, og da vil forhåpentligvis prøvene fra legen ligge i postkassen også:)

Lykke til videre;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...