Gå til innhold

Blir gamle barnevernssaker slettet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingenting bli slettet, men flere saker ligger utenom datasystemet. Så om du er født før pc-tiden så har de sikkert ikke funnet noe.

Det var en sak om dette på "Tore på sporet" og da måtte kvinnen som lurte på noe lignende oppsøke personene bak. Denne kvinnen hadde vært innom et barnehjem og der kjente folk til hennes sak - 30år etter. Der lå hennes sak i en skuff, mens resten av hennes sak lå i en annen skuff på et annet kontor.

Annonse

Dersom saken blir henlagt kan foreldrene søke om at saken blir permanent slettet per i dag. Har det vært tiltak skal saken ikke bli slettet før etter 30 år, tror jeg det er. Likevel kan papirer forsvinne da arkiv systemet hele tiden oppdateres eller byttes ut.

Jeg er selv bv ped og er også selv bv barn. Jeg har søkt på mitt navn på samme kontor min sak var på, men finner ingenting. Min sak ble avsluttet for 12 år siden, og jeg husker alle møtene jeg var i osv. Veldig rart, men forklaringen jeg fikk fra leder er at ikke alle saken har kommet med når de har byttet arkiv og datalagringssystemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...