Gå til innhold

bedøver dem ikke før de syr?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det husker jeg ikke, men det var ikke vondt rett etter fødsel. Alt var liksom smashet, skvist og presset så til det ytterste fra før av, at en nål eller ti ikke føltes, tror jeg.

 

Det er jo ikke vits i bedøvelse om en likevel ikke kjenner det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter timer med rier og pressing så var det å sy to sting ingenting and a bop to the beat.

 

Avlsdyr? Mulig du er det, men jeg er ikke det. Du må nesten kjenne på det selv hva du mener du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tro meg, etter en fødsel virker det ikke akkurat avskrekkende med et par-tre sting. Går så fint atte! De bruker noe sånn lokalbedøvende spray hvis det må syes mye og langt innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bedøvelse, måtte ikke be om det heller... Mulig jeg fikk det siden jeg hadde en kraftig vaginalrift i tillegg til to klipp, tok ihvertfall veldig lang tid før de var ferdige å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På meg brukte de en bedøvelsesspray. Kjente det godt når jm sydde der det ikke ble hatt på spray, så ville ikke sydd uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sprayet med en bedøvelsesspray. Merket ikke noe som helst, men var bare 2 sting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk både bedøvelse i sprøyteform og spray som påfyll.

Sprayen virket bare så som så, så var glad for at de startet med skikkelig bedøvelse.

Etter å ha født er jeg så dritt lei av smarte at det er ikke sjans i havet å sy uten bedøvelse. Dessutten er underlivet så slitent at syingen merktes ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sy 6 sting. Det var mest utvendig og litt nedover liksom. Jeg ble sprayet og fikk 3 stikk fra en bedøvelsessprøyte. Jeg er svært ukomfortable med vaginale undersøkelser, så jeg tror de gjorde dette for at jeg skulle slappe litt ekstra av. Selv etter en fødsel, så syns jeg ikke det var kult. Når fødselen er over, så er fødelen over, og da vil jeg ikke har mer vondt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte ikke sy sist, men kjenner jeg hadde slått meg vrang om det skulle syes uten bedøvelse...jeg var så lei "inngripen" i intimsonen på det tidspunktet at jeg synes det var flaut når de endevende meg for å se etter rifter. fy faen jeg hater fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk 23.07..er så dritlei å få sånne svar som"ette en fødsel bryr du deg ikke uansett", eh jeg har faktisk født før jeg og, og vet jeg hadde brydd meg..

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke bedøvelse mens jeg ble sydd. Klart man bryr seg om hva som skjer etter en fødsel også..Er ikke alle som mister alle hemninger..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke tid for jeg blødde helt fryktelig. De fikk sydd igjen men jeg fortsatte å blø så jeg måtte hasteopereres. Mistet nesten 4 l blod..

23.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knappe 5 mnd siden og det preget starten av tiden min med den lille. Har nok preget min mann mer. Husker veldig godt synet av han som strigråt med den lille i armene da jeg ble rullet i full fart til operasjon.

Vi er veldig enig om at vi ikke skal ha fler barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde også brydd meg, for de stakk litt borti for å sjekke om bedøvelsen hadde satt inn og det var vondt på de plassene der den ikke virket. Da satte de flere. Jeg ville definitivt brydd meg om de skulle sydd uten!! :-O 23:07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at man faller på det valget. Jeg så også mannen min strigråt ved vinduet da jeg hadde 10 personale rundt sengen min og fullstendig kaos. følte meg bare som en kropp, orket ikke engang å spørre hva som skjedde, og ingen tok seg tid til å forklare heller.

Nå er jeg her da, halveis med nr 2, 4 år senere. tok mot til meg i går å prate om fødselsopplevelsen med en jordmor for første gang.

allikevel så gruer jeg meg da åpenbart til noe så banalt som sting. Men det betyr mye for meg å ikke miste selvverdet, at man blir behandlet som enhver annen pasient ved et sykehus ville blitt. det er kun i fødselssituasjoner man liksom skal akseptere alt,

 

hilsen

 

sykepleier og hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker nesten sånn. Man blir dratt hit og dit og fler skal være med på do og spør om helt sprø ting. Og etter fødselen da.. Puppene dine er allemannseie og igjen pinlige toalettspørsmål.

Jeg skal manne meg opp å snakke med noen om fødselsopplevelsen min jeg også. Kan jo hende at om 4 år vi er klar for en til men da skal teamet jammen stå klart på forhånd !!

Masse lykke til med forestående fødsel. Satser på at du ikke må sy i det hele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, det hjelper faktisk å få lykkeønskninger av en vilt fremmed:) håper du kommer dit en dag igjen du og, men om ikke så nyt det du har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 fikk jeg bedøvelse, men da tok det en time å sy meg sammen igjen.

Med nr 2 fikk jeg tre vonde sting uten bedøvelse (du har da nettopp født et barn uten bedøvelse! - joda, for å få en nål gjennom huden gjør jo ikke vondt da, liksom!).

Med nr 3 er jeg usikker, men siden jeg vet at jeg fikk et par sting og ikke husker at det gjorde vondt så regner jeg med at jeg fikk noe spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja det gjør jeg!! Lillegull er prøverør (etter godt over 10 års prøving) så vi vet veldig å sette pris på det vi har :)) Det høres ille ut med 10 års prøving når man såvidt har passert 30 men sånn er det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...