Gå til innhold

Størrelse på baby - i forhold til symfysemål.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andre gangs og ligger rett over den røde streken på målene. Med første lå jeg under den røde streken. Det er 20 mnd siden jeg fødte sist. Gutten var 50 cm, og 3542 gr.

Hvordan var str på baby i forhold til symfysemålene?

Er det vanlig at baby nr 2 blir større??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde høyt SF mål, normal baby. 3440 og 50 cm.

Skrevet

Alltid ligger laaaangt over målene og nr 1 ble 3910 og født på termin og nr 2 ble tatt 8 dager før og veide 4350. Så de målene er bare noe tull i forhold til hva babyen veier. Er bare for å se om magen vokser eller ikke.

:)

Skrevet

siste min var symfysemålet på den øverste streken og jeg KJENTE at det var dårlig plass til babyen.... hun var født 6 dager over termin (samme som storesøster) , og var nesten 55 cm lang og 4,3 kg.

med nr.1 var streken rett over normalen, og hun var 3710 g og 51 cm :)

Skrevet

Det har ingenting å si! Jeg har hatt høye SF-mål med begge jentene mine, men de var ganske små ved fødsel begge to (1.jenta- 2900g/ 48 cm 2 uker før termin, 2.jenta-3200g/ 52 cm 2 dager før termin). Dvs ganske like store sett i forhold til termin/ vekt, men lillesøster er vel hakket lengre.

Skrevet

Jeg har ingen tro på sf-mål eller ultralyd for den del. Sf-målet mitt var helt på normalen og jordmor trodde jeg kom til å få en gutt på rett under 4 kg. Det sa de også på ultralyd dagen før jeg ble satt igang, de regnet med han var oppunder 4 kg. Da han ble født 4 dager før termin var han 5130 g og 53 cm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...