Gå til innhold

Penger fra nav???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et dumt spørsmål, men idag kom det inn et beløp fra nav tilsvarende en månedslønn... Jeg er sykmeldt frem til jeg går ut i permisjon 7.juli. Har vært sykmeldt i ca 6 uker. Er det vanlig å få sykepenger i juni da? Jeg trodde jeg bare skulle få feriepenger fra jobben i juni jeg... Kan det ha noe med å gjøre at jeg skal ta ut 21 dagers ferie inni permisjonen til høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet hva disse pengene kan være? Vil nødig bruke penger som ikke er mine...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du har skrevet på kravet at du avvikler ferie, får du ikke sykepenger. Dersom du ikke avvikler ferie, får du sykepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som et ps. siden du nå får utbetalt ferien i penger så har du ikke noe ferie til gode dette året, men det er sikkert ikke noe problem siden du skal ut i perm. og det er nok det NAV også tenker og derfor får du pengene istedenfor ferie

 

22:39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men jeg skal jo avvikle ferie i oktober... inni permisjonen. dette vet nav. Jeg fikk vedtaket om foreldrepenger idag, og der står det også... Akkurat nå er jeg sykmeldt frem til perisjonen starter, ikke noe annet hokus pokus... Beklager om jeg virker helt tett altså, men har aldri vært sykmeldt mer enn noen få dager før, så vet ikke helt hvordan dette fungerer:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du spare feriepengene til du skal ha ferie i oktober siden du både får feriepenger og lønn/sykepenger nå. Og så blir det ulønnet ferie i oktober

 

22:39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV stopper utbetaling av foreldrepenger de ukene du faktisk avvikler ferien din. Så da lønner seg seg å spare feriepengene til den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det var sånn jeg tenkte at det måtte være:) Tusen takk for hjelp:)

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...