Gå til innhold

Kontroller på helsestasjon og spesielt poliovaksine.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg googlet litt for å finne ut hva som skjer på 15mndkontrollen vi skal på i løpet av sommeren og "snublet over" denne.

 

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1429&Itemid=81

 

Er det i det hele tatt noen som har vært på så mange kontroller med barna sine? Poenget er jo at alt skal gjøres og sjekkes, ikke at kontrollene må være akkurat når de står oppført der, men likevel. Her er det ikke kontroll ved verken 7 eller 10mnd, men ved 9.

 

Trippelvaksinen tas ved 3, 5 og 12mnd og det er sikkert heller ikke så viktig, men ingen av mine to barn har noen gang fått vaksine i armen. Og jeg ser her at de skal få poliovaksine i armen ved 6, 7 og 12mnd. Vil det si at de aldri har fått poliovaksinen? Jeg ser at nettsiden er oppdatert i 2008 og min eldste er født i 2007, så selvom det kanskje er en vaksine de har kuttet ut i det siste, så er det ingen god forklaring på hvorfor eldste ikke har fått den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polio vaksinen ligger i den du kaller trippel vaksine.

Trippel vaksinen er ikke trippel lenger, den har nå 5 komponenter i seg.

Den settes i låret.

 

Mine 3 er født i 2006 og 2009, alle har fått den.

MMR vaksinen er ved 15 mnd alder og er mot røde hunder, kusma og meslinger.

 

En vaksine vi forøvrig drøyer minst et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:-)

 

Jeg kaller egentlig ikke "trippelvaksinen" for trippelvaksine, for jeg vet at det er flere enn tre komponenter i seg nå, men når jeg leste dette ble jeg plutselig veldig usikker på hva som var i den og om vi har gått glipp av noe. Veldig rart at en side som dette ikke er mer oppdatert. Og den er jo som jeg skrev i hovedinnlegget oppdatert i 2008, så da lurer jeg på hvorfor de ikke har oppdatert det om vaksinene også. Jeg trodde også det var en side som var drevet av eksperter sånn at man kunne tro på det som står der...

 

Vet du også hva annet som pleier å bli sjekket på 15mndkontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden mine tvillinger var på 15 mnd kontroll, men tror du jeg husker alt?

 

Var en del snakk om språket til barna. De prøvde seg på litt bygge klosser osv..

Veide og målte som vanlig.

 

Hilsen hun over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingene er 20 mnd og enda ikke ferdig med den første vaksinen, mangler en.

Så må det gå minst 6 mnd før neste vaksine.

 

Er fryktelig usikker på MMR vaksinen til de, da min eldste ble alvorlig syk kort stund etter MMR vaksinen.

De vet ikke om det er vaksinen, men det vet de jo aldri..

Han har fått vaksine nekt pga denne sykdommen.

 

Tvillingjenta reagerte veldig på den "trippel" vaksinen, så vi må inn hver gang til et senter hvor de har legespes i barne allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal også til den kontrollen snart. Jeg er vaksinemotstander da, så det blir ikke vaksine.

Men jeg kan ikke skryte av noe særlig språk, annet enn Mamama og Bababa og Mmmm. Hun er riktignok veldig flink med Duplo, så får prøve og innkassere noe anerkjennelse der :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra:)

 

Mine har det de kaller tvilling språket, ingen andre skjønner dem.

Storebror var tidligere ute med språket enn det de er.

 

Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...