Gå til innhold

Om skolejenta di kom og sa at ene mannlige ansatte på SFO hadde sagt de var kjærester, og ville gå tur i skolegården....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du da tenkt? Tull, eller hadde du lurt på om noe lå under.

 

Jenta oppfattet det som alvor, men svarte at hun slo opp der og da og ikke ville gå tur. Men dette er en mannlig ansatt jeg vet hun liker godt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var hun som kom til meg og sa det, og det virket som om hun syns det var både flaut og ubehagelig. Jeg la ingen ord i munnen hennes, det var hun som sa alt sammen før jeg fikk spurt om noe som helst.

 

Ja, jeg likte det ikke helt, selv om denne mannen virker helt OK, og en alle barn liker. Han har jobbet der en god stund også.

 

Skal jeg ta det opp med avdelingsleder eller hvem?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk medlæreren jenta de snakket om.

 

barn har god fantasi,og leker,og noen ganger er det gøy at lærere er med på leken,så kan jo hende de gjorde det,men at hun ikke ville være med lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert. Det er mulig det ikke betyr noe, men aldri om jeg hadde tatt sjansen på at det ikke gjorde det.

 

Jeg hadde snakket med jenta igjen - og bedt henne gjenta det som skjedde, nå når du har bedre tid... og så trukket dine konklusjoner etter dette. Om du hadde fått styrket mistankene dine, hadde jeg tatt det opp med lederen på sfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor gammel er jenta di da, er hun 7 år er det ikke sikekrt hun forsto at det kunne ligge stygge meninger bak, men om hun er eldre, 5-6klasse så er det lettere å vite om han mente oe med det, og samtidig er det ivertfall upassende å si moe slikt om man ikke har andre hensikter..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg faktisk ikke reagert spesielt mye på:)

Hadde regnet med at det var en tulle-ting. Kanskje den ansatte hadde spurt jenta om hun ville være kjæresten han - på spøk? Det i seg selv bør ikke få noen til å reagere. Man bør jo ikke frike helt ut.

 

Jeg ahr spurt nabogutten på 8 om ikke vi skulle være kjærester...:) På spøk selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 10 år. Så ikke så liten lenger. Og hun er i starten på puberteten i tillegg. Jeg syns det var en merkelig ting å si av en ansatt på SFO.

 

Jeg ble usikker på hva jeg skal gjøre med det. Mannen er grei, men jeg syns ikke dette var helt greit. Ikke sikkert han mente noe galt, men.....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville antakelig antatt det var en lek eller noe. Jeg ville spurt henne hva de har lekt på sfo. Ofte så sier ikke så små barn alt. Det blir liksom ikke så detaljert og så legger vi voksne voksen-betydning til det som blir sagt.

 

Et eksempel:

 

Min datter og jeg sto på badet for å pusse tenner, så sier jentungen at noen hadde spylt ned kattunger i do, det hadde ******* (navnet til lærer) sagt.

Hun sa ikke mer enn det. Jeg ble jo sjokkert og lurte på hvorfor i all verden læreren forteller om dyremishandling, detaljert sådan til førsteklassinger, jeg ble forbannet og alt.

Etter å ha tenkt på det ei stund kommer jeg fram til at det må være mer til historien, og sannelig var det ikke det.

 

Her er historien egentlig:

Det sto i avisen, noen var UHELDIGE. Kattungen hadde klatret opp i doskålen og det hadde blitt spylt, kattungen ble selvfølgelig plukket ut av doskålen med en gang og overlevde. Det var en gladnyhet i avisen. Ingen dyremishandling, ingen ondskap, bare et uhell om at man alltid må følge med når man har små kattunger i hus.

 

Her ser man hvor fort barns historier kan misforstås. De "sladrer" liksom ikke som oss. Vi forteller alt av detaljer og gjør det veldig dramatisk. Unger gjør ikke det, de forteller bare "høydepunktene".

 

Om du er usikker spør du han på sfo. Ikke lag ubehageligheter for han basert på dette. Det er ille nok å være mann i slike yrker fra før om man ikke skal bli mistenkeliggjort i alle situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å spørre mannen det dreier seg om gir jo null sikkerhet overhodet! Han kommer selvfølgelig til å svare at det var en spøk, han mente det ikke sånn osv osv. Og det kommer han til å svare uansett hva han EGENTLIG mente.

 

Nei, ikke ta det opp med han direkte. Dette må du grave dypere i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvor hysterisk skal man være da? Som ei her sa, hun hadde spurt nabogutten på 8 om de skulle være kjærester, hvor jævlig ville det ikke vært om hun nærmest skulle blitt besylt for å ha seksuelle baktanker bak det av moren hans?

 

Menn i slike yrker gjøres til monstre. Jeg ville ikke utsatt en persons integritet basert på noe så uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg hadde gjort og hvordan jeg hadde reagert kommer helt ann på hvordan denne jenta er. Jeg hadde venninner som kunne funnet på å sagt noe sånn når jeg var 10 år, men hadde det komt fra min munn hadde det vært tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han kommer til å bli overrumplet. Han kommer til å føle det er ubehagelig, noe jeg ville gjort også. Han kommer til å fortelle hva de lekte, hva som var årsaken til det. Hva tror du han skulle gjort henne ved å gå tur i skolegården? Alle menneskene som er der, alle vinduene ... I skolegården!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde vært tilfelle? Jenta sa bare at han hadde sagt de var kjærester og spurt om de skulle gå rundt i skolegården. Hun sa ikke at han hadde tenkt å voldta henne.

Så hva var tilfelle? At han sa det. Ingen som tviler på det, men spørsmålet er hva mer ligger bak? Jeg tenker det var en lek dette hører til under. Andre tenker med en gang at han er pedofil og ville gjøre "kjæresteting" med henne i skolegården?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 22:58.

 

Altså, jenta syns det var ubehagelig, og hun lyger ikke om slike ting. Jenta mi og jeg har et spesielt og nært forhold, og jeg vet hun er ærlig om slike ting. så lenge hun sier ting selv, og ikke blir presset, så kommer sannheten. Hun vet også at hun kan si "ekle" ting til meg, og jeg tar det alvorlig.

 

Dette er en mann hun liker og har likt lenge(som ansatt ved SFO), men noe har endret seg de siste dagene. Hva vet jeg ikke, hun liker han fortsatt. Det er bare i måten hun omtaler han på. Men dette likte hun tydeligvis ikke, og det var viktig for henne å fortelle til meg.

 

Jeg vet godt at en bør være forsiktig, og jeg vet at menn i slike yrker er utsatt. Men det er da ikke barnets feil, dersom barnet opplever noe som føles ubehagelig?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert i det hele tatt, får da være måte på hysteri!! Jeg "trua" alle guttene på sfo'en der jeg jobba med å kysse de hvis de ikke kledde på seg når vi skulle ut! Skal si de fikk farten opp (alle sammen utenom min sønn, som jeg selvfølgelig kunne kysse så mye jeg ville på kinnet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, derfor mener jeg at du bør ta det opp med han først. Snakk litt mer med jenta di om det, kanskje du får mer til historien, jeg sier overhodet ikke at hun lyger, det gjorde jo ikke ungen min om det med kattungen heller, de er bare ikke så detaljorienterte når de forteller om ting som vi er og vi legger ofte litt mer betydning, eller en annen betydning til slike historier.

 

Ta det så opp med han og si at datteren din opplevde det som litt ubehagelig så du ønsker å vite hva som lå bak dette utsagnet fra han til henne. Det er mye mer redelig ovenfor han om det viser seg å være helt uskyldig enn å blande inn hele skoleledelsen for at han så skal bli stilt til veggs i et møte, det må oppleves som veldig ubehagelig og ikke så rent lite hemmende for han i jobbsammenheng videre om det viser seg å være helt uskyldig.

 

Han vil etter det være fryktelig redd for å bli uglesett og mistenkeliggjort. Det ville jo vært synd siden ungen din liker han og han kanskje gjør en veldig god jobb?

 

Kanskje du har advart jenta di mot "farlige menn" og hun syntes det var ubehagelig pga det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, og tenk så om du da var en mann og gjort det samme og dagen etterpå hadde du hatt noen hysteriske mødre der som hadde pratet med rektor og lederen av sfo som så hadde tatt inn deg til møte og spurt deg ubehagelige spørsmål? Som mann kunne du ikke lenger lekt deg fritt med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, så er det ingen som tviler på at han sa det. Jeg gjør nemlig det, for jeg kjenner ikke dattera di og var der ikke når hun fortalte det, og vet at det er noe en 10 åring kunne funnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kvelden da av voldtektsmenn. Ikke av en ansatt i sfo midt i skoletiden/sfo tiden der det er masse unger og voksne ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...