Gå til innhold

Hvor lenge orker du å løpe på tredemølle?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv har jeg kommet meg opp i 15 min i 8 km/h..., fra å orke kun 400 meter for et par mnd siden...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg prøvde løp jeg på 9.5 i 40 minutter, men klarer nok ikke det hvis jeg skal prøve nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant! Merker at variert trening med naturlige intervaller er tingen for meg. Orker ikke stoppeklokketrening.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det ikke om å gjøre å løpe fort, men i et behagelig tempo. Jeg løper på ca 7, jogger 2,5 km som oppvarming før en treningsøkt (ca 20 min). Kunne sikkert løpt i en time, hadde jeg bare orket.

 

Og tenk det - for bare et par måneder klarte jeg ikke å løpe i én km engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg hadde holdt ut i 1 minutt med småjogg, men hadde dævva om jeg måtte løpe mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant, jeg ser det som en seier bare å klare å løpe og faktisk bli varm av det, ikke bare dødsandpusten som jeg ble i førsten da jeg bare klarte 400 meter...

Kanskje jeg skal senke målet mitt, synes det er helt greit å løpe i 8 km/h og kanskje jeg klarer 20 minutter neste gang!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe vits å løpe kjempefort. Finn heller et tempo som passer for deg, da blir du ikke like andpusten heller, og kan holde på lenger :-) Også er det ganske viktig å "tyne seg". Du kommer til et punkt der du tenker at du ikke klarer mer, men hvis du bare kommer deg over den kneika, kan du løpe i eeeevigheter! De sier at de første to km er verst, og etter det er alt ok, hehe.

 

- Hun som ikke orker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja man må tyne seg litt. Men på treningssenteret jeg bruker nå, får man ikke være på mølla mer enn 30 minutter... I begynnelsen tenkte jeg; hvem i all verden gidder det, men nå skjønner jeg jo at jeg kan klare det jeg også:-)

 

Og du, jeg er sikker på at du også klarer, for jeg trodde virkelig ikke at jeg kunne greie det selv.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom 25-30min i 10,5 så litt intervall løping og så kan jeg løpe litt til, blir litt kjedelig å løpe på stedet liksom:)

Kjekker og løpe ute i det fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...