Gå til innhold

Det har blitt helt umulig å pusse tennene til ettåringen! Noen med noen tips og råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har vært veldig flink til å gape og har alltid kunnet ta tannpussen veldig nøye, men nå er det helt stopp. Får kanskje pusset et par ganger fram og tilbake med tannbørsten oppe og nede. Og det er jo altfor lite! Hun hyler og sparker. Skal jeg fortsette da eller hva skal jeg gjøre? Vil jo ikke at hun skal få dårlige minner fra tannpussen og aldri like det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For oss hjalp det å bytte til en større tannbørste (3-5 år). Vet ikke hvorfor, men han liker den bedre enn baby-tannbørsten.

 

Du skal fortsette. Tannpussen er veldig viktig, den kan du ikke sluntre unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar min ettåring (16 mnd) pusse mine tenner samtidig, eller hun står poå en krakk forran vaksen. Det funker stort sett fint, men innimellom er det ramaskrik, og da må jeg bare holde henne fast mens hun skriker. Da teller jeg sakte til tre, da roer hun seg, men synes fremdeles det er ubehagelig, for hun vet at vi er ferdige på "tre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp elektrisk tannbørste, får en barnemodell fra Braun.

Da gjør tannbørsten mye av jobben uten at du trenger å bevege den så mye frem og tilbake. Dessutten synes de fleste barn det er mere gøy med en elektrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har aldri vært veldig glad i å pusse tennene, så her har det mange ganger blitt pusset tenner under hyling. Når han ble flink nok til å stå, så fikk han stå på en høy krakk foran vasken og da syns han for første gang det var stas å pusse tenner. Det hjalp en stund, men så kom hylingen tilbake. Da hjalp det en periode at han pusset våre tenner samtidig som vi pusset hans. Det siste vi fant ut at hjalp, var å bytte tannkrem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til en spennende tannpuss:

 

Barnet får ligge på gulvet (da får man godt tak) eller sitte på en spesiell stol.

Man synger en sang eller hører en cd.

Man pusser ute eller på kjøkken - nytt og spennende.

Man gir en egen tannbørste til bamsen.

Du lar barnet pusse dine tenner etterpå (populært her i hus).

Tannglasset får sugerør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må jo fortsette. Men tenkte på om jeg skal stoppe når hun gråter og vente en stund til hun har roet seg og fortsette da eller bare fortsette når hun gråter. Jeg har alltid vært veldig nøye på tannpussen, dette er veldig viktig, men hun gjør det så vanskelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...