mine 2 små prinsesser :) Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Håper noen har noen tips! Jeg har ei snuppe på 4 mnd og fullammer. Har de siste ukene følt med så trøtt og sliten. Hu sover hele natt så jeg får egentlig nok søvn, men setter jeg meg ned på dagen kan jeg fint sovne i 2 timer! Har liksom ingen energi. Sjekket jernlagert får 2mnd siden og da var det bra. Noen tips om hva jeg kan ta av vitaminer, mineraler eller annet for å få mere energi? Bør jeg sjekke jernlageret eller noe annet igjen? evt. Hva? Noen med erfaring eller tips?
Mamma til tre :o) Skrevet 23. juni 2011 #2 Skrevet 23. juni 2011 Hei! Jeg føler akkurat det samme, min pode er 5 mnd gammel og ammes... tatt blodprøver og mine jernlagre går stadig nedover under ammingen, pluss mangel på folsyre. Kan være at du bør sjekke dette igjen? må tilføye at på 6 ukers kontrollen så var disse prøvene normale. Amming er energitappende, så mest sannsynlig er det det som gjør deg sliten poden min har begynt med fast føde og jeg ammer mindre, og merker faktisk at jeg har fått tilbake litt mer energi! lykke til!
littlefairy Skrevet 23. juni 2011 #3 Skrevet 23. juni 2011 jeg bruker de der "vitaminer for gravide i 2trimester og ammende", fåes på apoteket, litt dyre, men merker stor forskjell på når jeg ikke tar de. Ellers så prøv å tenk masse vann og 5om dagen! (kjempevanskelig, men godt tips! og husk man forbrenner rundt 400kalorier ekstra på amming, og mye av de viktigste stoffene går nok over til melka/til barnet, så greit å få i seg bittelitt mer enn man pleier til vanlig. De sier det tilsvarer en ekstra brødskive/frukt og ett glass juice/melk ekstra. (eller noe i den duren) =)
Mammahjertet <3 Skrevet 23. juni 2011 #4 Skrevet 23. juni 2011 Kanskje du har b12 mangel? Ring legen din for å få tatt noen utvidede tester. Jeg lå i grenseland og har begynt å ta b-vitamin tilskudd. B-vitamin er vannløselig så da bare tisser du ut det du får for mye av. Men det er ganske vanlig å føle seg sliten mens en har en liten baby som du sikkert vet. Jeg synes det tok på med fullamming, og det er viktig å da få i seg mye vann og variert mat. Jeg kommer til å fullamme neste gang også, men da kommer jeg til å være mer obs på å få i meg frukt og grønt samt proteiner(egg, kylling osv). Gullet mitt er 10 mnd gammel og har først nå begynt å sove hele natta. Så jeg vet godt hva det vil si å føle at en har lite energi. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå