Gå til innhold

jenta mi kan fortsatt bruke maxicosi og er snart 20 mnd.. er dette veldig unormalt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i vår bil har hun easykid x3 eller noe slikt.. men på tur i andre biler bruker hun forsatt cabriofix'en, er en del som snur deg to ganger når de ser det.. vi bærer henne jo ikke rundt i setet liksom..

 

hun er 9,5kg og 80cm lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, så lenge hodet ikke går over kanten på setet er det godkjent, men hun kan ikke bli veldig mye lengre før hun ikke kan bruke setet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat normalt. De fleste slutter jo å bruke babysetet når ungen er 5-6mnd. :P

 

 

Jeg har en liten gutt på 14mnd som er 7,9kg og 74cm. Så jeg regner med å bruke maxi cosien en stund til. Kan jo brukes til han er 13kg. Eller for lang. Eneste er at jeg føler at han er litt for aktiv til det, så jeg bruker det nå som sete nr 2 i en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun fortsatt kan bruke det er ikke så unormalt, men det er jo ikke så veldig lurt da... alle abefalling går på at når barnet bikker 9 kg, så skal dem over i neste setet. Selv om det er lovlig med baby setet, så er neste sete mye tryggere for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel også noe med hvordan selefestene er i forhold til skuldrene. Selefestene skal ikke være lavere enn babyens skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer den anbefalingen fra? Jeg har bare hørt at de kan bytte sete ved 9kg, men ikke før, og at de kan settes fremovervendt. Ikke noe med at babysetet ikke kan brukes etter 9kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bare tull! Så lenge de er under vektgrensen og ikke har ørene over kanten er babysetet så trygt som det kan bli.

 

At man KAN skifte ved 9kg er en annen ting.

 

Vår gutt på 10 kg og 78 cm er 15 mnder og kunne brukt gracosetet lenge enda. Men solgte det til noen i familien så nå har han fått nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setet er opp til 13 kg.. og fulstendig trygt da jenta er bare 9,5..

 

det med at de større setene er fra 9kg og oppover er noe helt annet! det står ingensteder at det er tryggERE for barnet å skifte over til et slikt sete..

 

skuldrene er i riktig høyde i forhold til høyeste belteuttak, men hun har lange bein da, som hun må krølle litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...