Gå til innhold

Uff, lillegutt har fått et voldsomt bleieutslett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars, det gjør så vondt for han, og han hyler når jeg skifter på han:(

Han er helt rød på hele rumpen, eller dvs rundt rumpehullet og litt utover og til og med pungen han er rød! Er det vanlig at det blir så MYE, og at pungen blir rød også? Kan jeg smøre den også? Rødt, og masse nupper.

Har smurt på inotyl salve (tror det var det det het), håper det har blitt bedre til i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potetmel!!!! Funker som bare det. Og ikke mist lufte stompen masse. Men potetmel er et vidunder. Ikke uten grunn at Petter Stordalen bruker det fremdeles ;-)

Skrevet

prøv å ha bleie på minst mulig og når bleia er på så pass på og skift med en gang det er kommet bare bittelitt tiss i bleia. Ellers er det lurt å bruke en bleietype som er svanemerka.

Huff, ikke noe koselig når slikt skjer. Bytta til tøybleier med jenta mi etter bare 2 uker, det funka utrolig bra. Har ikke hatt et utslett siden (-: Men tøybleier må byttes mye oftere en engangsbleier da, så det er litt mere jobb.

Skrevet

inotyol funker som regel ekstremt bra, første gangen jenta mi hadde utslett forsvant det etter ei natt, neste gang varte det litt lengre, men det ble mye bedre etter ei natt med inotyol. Smør tykt på etter hvert bleieskift så lenge det er sårt.

Skrevet

bephanten er også bra, god bedring til lillemann

Skrevet

Inotyl!!!! Super bra!:) som hun over også sa, det forsvinner med en gang.

Skrevet

Elizabeth Arden !! De selger en salve som kan brukes på ALT. Husker ikke helt hva den heter. Men, bare spør de som selger slikt.

DEN tar ALT den!

Skrevet

Mine lille datter tålte ikke inotyol, fordi den inneholder sink, noe som gjør at den såre huden ikke får puste. Jeg har siden datteren min fikk kjøttsår av bleien kun brukt Aselli sårsalve på mine barn. Måtte også slutte å bruke Libero, bare Pampers som ble tålt her i huse, det er noen som reagerer veldig på enkelte bleiemerkert. Hun var 9 mnd, så plutselig reagerte hun på bleien. Heller ingen våtservietter kom i nærheten av underlivet. Hun fikk aldri et sånt utslett igjen etter at vi gjorde de grepene :)

Skrevet

Det kan forresten også være sopp. Ville sjekket med lege hvis det ikke gir seg. Sopputslett kan gjøre fryktelig vondt.

Skrevet

Her fikk også lillegutt det. Men vi kjøpte potetmel, skiftet bleie ofte så kom det vekk dagen etter. Han tåler ikke fuktighet rett og slett så nå bruker vi potetmel til hvert bleieskifte. Vær litt obs på inotyol og disse sinksalvene. Jenta mi er ekstremt allergiske mot de og blir først rød når hun blir smurt på det og etter noen timer har hun blødende sår i rumpa og klarer ikke å sitte. Så her bruker vi bare naturlige ting som aloe vera og sånn.

Skrevet

Inotyol tar raskt knekken på det meste av bleieutslett, så hvis det ikke er bedre etter et par dager med Inotyol ville jeg nok mistenkt sopp, og smurt med Canesten istedet. Canestensalve dreper soppen, mens potetmel kan forebygge bra, ved å gjøre det tørrere og mindre fuktig/ gunstig for soppen

Skrevet

Det du kan gjøre er å kjøpe barriere krem og zinksalve. Disse blander du sammen og smører på hvor han er sår! Deretter legger du de minste mesoftklutene oppå utslettet. Jeg jobber med små barn på sykehuset og har god erfaring med dette. Gjør det på mine barn også når de er såre. Ellers er lufting det beste. Inotyol salve er også bra, men skal ikke ligge på for lenge da den inneholder tjære! Når du skal vaske vekk salven igjen må du bruke olje for å forhindre at den tynne huden "følger" med salven (inotyol)

Skrevet

Mini hadde slikt utslett et par mnd tilbake. Her hjalp det aa la han ligge uten bleie ei stund ved hvert skift. Vasket med vann först, og törket godt. Saa lufttörke. Deretter et tykt lag med sinksalve. Gikk over i löpet av natten.

Viste seg at han ikke taalte en type bleier...

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd! :)

Bleiutslett var borte morgenen etter jeg skrev dette innlegget, heldigvis :) All ære til inotyol, den var jo genial!

Skrevet

Enig i det som skrives her: Strø på potetmel, tørk det av, smør på Inotyol og voila!

Datteren vår hadde MASSE problemer med bleieutslett og ingenting virket som det fungerte. Prøvde til og med å tørke henne med hårføner hver gang så hun skulle være helt tørr og smørte så med inotyol eller sinksalve, men det holdt ikke. Så tipset bestemor om at de "i gamle dager" brukte potetmel og jommen fungerer det ennå ja :o)

Skrevet

Jeg fikk anbefalt en salve på sykehuset som het noe sånt som Unguentum. Den har funket helt supert når min lille har blitt rød. Da har det forsvunnet til neste bleieskift som regel og ikke rukket å bli skikkelig utslett. Liker godt den kremen fordi den virker lett og forsvinner, altså ikke blir liggende som et lag på huden slik at den ikke får puste. Kjenner ikke til inotyl, men ser andre nevner at sink kan gjøre vondt verre. Unguentum inneholder så vidt jeg kan se ikke sink. Så kan være verdt et forsøk den også.

Lykke til og håper han blir fort bedre. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...