Gå til innhold

ok, må ha et svar og håper mange kan svare, simo dou eller emmaljunga duo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe vogn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har emmaljunga mondial.. kjempe fornøyd med den.. har ingen ting å klage på der.. :)

Skrevet

Er godt fornøyd med simo. Tror nok begge vognene er bra, så ta det du liker best av utseende :-)

Skrevet

Emmaljunga, uten tvil.

Men jeg hadde gått for en city cross. De er sikkert 5-6kg lettere, noe som er veldig viktig, og bagen er nesten like stor som duovogna. Vi sammenlignet madrassene. Er like stabil å kjøre, og du har god plass til en stor dunpose. Jenta mi på snart 7 mnd har god plass i bagen ennå, men oftere sportsdelen, kun fordi hun ikke gidder å ligge helt flatt.

Skrevet

Har emmaljunga edge duo og er superfordnøyd med den. Den er stor og romslig, men det merkes såklart igjen på vekten da, den er veldig tung.

Skrevet

vi har emmalijunga edge duo vi og er kjempefornøyd:)

tung men jeg ser det på som en trening!det er good plass i bagen,har en på 7mnd som var lang og svær når han ble født,nå er han ca 80 cm og begynner å vokse fra den,men vi kan bruke den litt til=)har sporthjulene,som er veldig bra med tanke på tung snø og snånn,jeg så andre slite i vinter mens vi bare trillet av gårde=)

Skrevet

Både Simo og Emmaljunga er vel forholdsvis store vogner. Bra valg begge to. Vi har Emmaljunga duo Edge og har vært fornøyd med den. Veldig enkelt å klikke av/på bagen hvis man vil ta den inn uten hjul mens ungen sover. Vi har også brukt bilstol og adapter til understellet. Skulle jeg kjøpt vogn idag så ville jeg vurdert city-modellen, som er noe mindre. Trudde jeg måtte ha plass til vinterpose i dypvogna, men har altid kledd ungen for å kunne ta ham opp uansett, så dyne har vært nok. Og du venter kanskje sommerbarn?

Skrevet

Jeg vil slå et slag for vogna mi, som jeg bruker på 2.barnet nå, og det er Emmaljunga City Cross! Den er ganske lik duo edge, men mye lettere og nettere! Og spør du meg, har vekten myyye å si, spesielt i oppoverbakker, inn- og ut av bil/ hus osv... City crossen er stødig og stabil pga fire hjul, og den supre fjæringen gjør den perfekt på all slags føre! City bagen er dessuten stor og romslig, men likevel lett, og derfor enkel å bære med seg, og jeg bruker den fortsatt til lange jenta mi på 9 mnd. (synger på siste verset nå riktignok;) Vognen veier bare 11 kg med city bag, og den supre fjæringa gjør den virkelig til en DRØM å trille!!

Et stort pluss er også at sportsdelen er vendbar, slik at baby kan sitte vendt mot den som triller, og man kan ha bedre kontroll på smokk, humør til baby og man kan prate lettere sammen om det man ser, pluss at baby synes det er trygt å kunne se mammas ansikt ute blant alt det fremmede. Akkurat det er et absolutt must for meg, og gjør at ellers gode vogner som mountain buggy/ OTH og TFK blir uaktuelle som babyvogner siden sportsdelen ikke kan vendes.

les mer her;

http://www.barnevognguiden.no/emmaljunga/emmaljunga-city-cross.html

Skrevet

Vi har emmaljunga edge duo, med standar understell (dette fordi jeg syntes det var finest og underkurv som ikke var i tøy). Er veldig fornøyd, trodde faktisk den skulle være tyngre i og med at den er så romslig, men overrasket over at den ikke er det.

Skrevet

Enig med hun over i alt! Ville også gått for en CITY CROSS!

Er super lett og DET er ganske viktig med tanke på mye ut/inn av bil og ikke minst når man er ute å triller oppover/nedover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...