Gå til innhold

Mat og bursdagsfeiring i barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva deres barn blir servert i barnehagen når de feirer bursdag? Mat eller frukt, kake, potetgull?

 

Hvor ofte har de varm mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i barnehagen jeg jobber tar foreldrene med mat til bursdags-feiring.. det er vanlig med pizza, kake, is, frukt pølse med brød, sjokoladepudding eller gele.. ja, noe som ikke er vanlig barnehagemat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen får den som har bursdag lov å velge varmmat selv. Tror de forsøker å styre selv, men pizza, pasta og pølsegryte er vel gjengangerene. Kake el skal vi ikke ta med.

 

Sånn bortsett fra bursdager får de varmmat, som i "middag" til lunsj, så får de det en gang i uka. I tillegg får de "varmt pålegg" en dag, da får de feks egg, fiskekaker el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kan foreldrene selv velge hva de skal sende med. Det går mest i kake/muffins, is og gele. De har fruktmåltid hver dag så det er ikke vanlig at de sender med frukt til bursdager.

 

Varmmat en gang i uka, om det var det du mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ungenes bhg er det vi foreldrene som tar med det vi vil til ungenes bursdag.

De har varmmat 1 gang i uken.

 

 

Der jeg jobber feires bursdag med kappe, krone og sang i samlingsstunden. Ikke noe mat feiring i bhg. Det gjør de hjemme.

varmat 3 ganger i uken og ofte en varmrett på en dag 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender aldri med mat av noe slag i barnehagen, de får alt av mat og de får velge mellom fruktspy eller fruktsalat med youghurt når de har bursdag. Kaker og annet bakes når de har lyst på og har tid til slikt.

 

Varm mat har de ikke fast. De griller, lager suppe på bål osv. De har alltid ett brødmåltid i barnehagen, men det andre er noe annet. Det kan være knekkebrød, suppe, middag, havregryn, cornflaks osv. Ingen fast meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i bhg og synes det er spennende å høre hvordan andre gjør ting. Mye forskjellig praksis. Hos oss er det varm mat ved bursdagsfeiringer. Barna kan bestemme hva de vil ha utifra det vi har bestemt.

 

Vi har ikke varm mat på faste dager, men prøver å variere dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber kan barna velge mellom fruktspyd, smmothie, grove lapper eller muffins (med grovt mel og lite sukker) personalet lager det barnet ønsker.

Til lunsj har vi suppe eller grøt en dag, ferske grove rundstykker en dag og sunn middag en dag. (Dvs ikke pizza, pølser ol, men skikkelig mat med grønnsaker og rene kjøtt eller fiskeprodukter) De to siste dagene har vi brødskiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...