Gå til innhold

Kan du høre hvilke tangenter spilleren trykker på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, hvis du hører en melodi på piano, kan du høre hvilke tangenter spilleren trykker på?

 

Jeg skulle gjerne hatt en "tutorial" på en sang slik at jeg kan lære å spille den, noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Men jeg måtte hatt det så enkelt som å ha en "oppskrift" for høyre hånd og en for venste og det må ikke stå med noter, men med C, G H osv:)

 

Er villig til å betale litt for det, hvis noen tar seg tid?

 

Linken:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kan høre hvilke noter som spilles.

men her kan du jo også faktisk SE det. Hvis du kan scalaen, kan du jo bare se på snutten og skrive det ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Jeg er ordentlig amatør og det går for fort til at jeg rekker å se det, desverre:(

 

Skal egentlig ikke lære å spille piano, men bare denne ene sangen før ett brylupp, så jeg gidder liksom ikke å lære meg noter og sånn, hvis du skjønner:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trykke på pause. Jeg kan finne en melodi på pianoet etter å ha hørt den, men da bruker jeg den enkle, vanlige skalaen som begynner på C.

Men har oppdaget at sangene som spilles ofte spilles i en vanskeligere skala. Dermed kan jeg egentlig ikke høre tonene fra radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke en note, men jeg hører med en gang det spilles en feil note..... Jenta mi har testet meg MYE i det siste, for hun vil lære enkle melodier på pianoet:)

 

Og jeg kan spille melodier jeg har hørt ved å lete meg frem på tangentene. Vet ikke hvorfor det er sånn, men jeg er vel noteblind på papiret eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...