Gå til innhold

Noen som har trukket visdomstann i underkjeven????


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det før man kan bevege kjeven normalt igjen og hvor lenge er det vanlig at det gjør så vondt at manikke orker å spise skikkelig mat???

 

Jeg er gravid i tillegg så kan jo ikke pøse på med smertestillende heller... Men fikk penicilin mot smerter og skal ta paracet i tillegg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Jeg har trukket både oppe og nede (ikke operert), og føler at det gikk veldig bra alle gangene. Nede fikk jeg kanskje litt mer smerter, men det går ganske fort over. Var vel ømt den dagen og dagen etter.

 

Trakk den siste tannen rett før jul, og skulle ha gjester på pinnekjøtt en time etterpå. Gikk strålende... bortsett fra at jeg ikke kunne spise noe særlig den kvelden da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det ja, og jeg kommer til å tenke meg om neste gang for å si det sånn,

De brukte 45 min på å klare å få opp rota, og resten av kvelden lå jeg med store smerter. dagen etter klarte jeg ikke stå opp, og i en uke gikk jeg på paralgin og etterhvert penicilin. Tannlegen trua med å sykemelde meg noen dager pga smerter. jeg grein meg i søvn nesten hver kveld, paralginen virka ikke optimalt. jeg gikk ned 3 kg på den uka. drakk bare vann, klarte ikke noemer.

Jeg var ordentlig hoven i kinn og kjeve i ca en uke.

 

Nå var vel kanskje jeg max uheldig, men som sagt, så kommer jeg til å tenke meg om en gang til om jeg må trekke nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skikkelige smerter den første gangen. Varte i flere uker, men merket vel bedring etter første uka.

Den andre visdomstanna 8 (somogså satt nede) var lettere og ikke så vondt. Er veldig individuelt det der. Noen er helt fine etter en dag eller to, mens andre hovner opp som en fotball og gjør veldig vondt i lange tider etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så jeg kan regne med at det tar en tid... Jeg har også tatt de to oppe for mange år siden, men de var jo ikke vonde i det hele tatt!!! Denne jeg tok nå måtte han skjære løs både fra tannkjøtt og kjeveben + at han måtte ta en bit av kjevebenet... Jeg har vært hoven siden i går (dette er dag 2) og heldigvis har penicilinen begynt å virke.

 

Men jeg lurer sånn på hvordan jeg løser det med spising på jobb i morgen med en kjeve jeg ikke orker spise vanlig mat med... har ikke mulighet til å stå der å lage meg varm mat el noe og yoghurt liker jeg ikke! Ille nok at jeg må drikke biola pga penicilinen....

 

Takker for svar, jenter =) Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet litt til =) =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spis iskrem!!! Ikke det sunneste i verden, kanskje, men det lindrer paa smerten, er lett aa faa i seg ogsaa fungerer det jo litt som troest naar man har vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smoothies... oppi der kan du jo ha ALT mulig rart... Hiv i litt all bran for å få i deg fiber å ellers det du liker :) kan godt lages i store porsjoner og medbringes i flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trukket 3 visdomstenner og det har ikke vært noen forskjell på oppe og nede. Viktigste har vært å ikke irritere såret, men la det få gro i fred.

 

(og så må jeg få lov å kverrulere, (penicilin mot betennelse-ikke smerter).

 

Smooti var da et godt forslag, god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...