Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Del Skrevet 22. juni 2011 Jeg er nå hjemme med vår nummer tre, som er snart 10 mnd. Merker hvor lite lysten jeg er på å tilbake i jobb. Jeg er høyere utdannet (bachelor-nivå) men har liksom aldri kommet i gang med å bruke utdannelsen min fordi vi fikk første barnet under studiene og det er 3 og 4 år mellom nummer 1-2 og 2-3. Har jobbet meg opp rettigheter til fødselspenger og vært vikar osv. Trives forsåvidt godt i et fagmiljø og er dyktig på det jeg driver med, MEN jeg har så mye mer lyst til å forbli hjemme, hvertfall delvis. Vi har hatt barnehage til de to eldste, halv og dels hel plass. Synes det fungerer bra, er veldig glad i bhg vi bruker. Nummer tre skal begynne til høsten, halv plass frem til 2 år så får vi se. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til. Så må ut og søke.. Følelser og hjertet leter etter en løsning der jeg kan fortsette å være mest mor og hjemme, evn litt jobbe for å spe på inntekt. Min mann driver for seg selv og det ser ut til å gå bra. Er vi heldige vil han kunne tjene mye mer enn han har gjort hittil (som ansatt håndverker). Vi tenkte i utg punktet at nummer tre var sistemann, men nå dukker stadig ønsket om flere barn opp. Er det galskap? Dere som har flere enn 3 barn, hvordan synes dere det fungerer? Praktisk, økonomisk.. Jeg synes det er mye å styre med med 3 stk, spes når de begynner å bli store og skal følges opp på skole, idrett osv. Tenker derfor at hvis vi får flere barn må en av oss (meg) være hjemmeværende. Men vet ikke om det vil være mulig økonomisk? Hvordan er det med skatteklasser igjen, hvor mye mindre skatter en som forsørger familien (klasse 2)? Og hvordan gjør man for å sikre seg pensjonspoeng osv.. Huff dette ble mest surr.. Men kanskje noen har noe å svare likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…