Gå til innhold

Daglig leder i Familien AS


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leggr ofte merke til at det ofte er kvinnen som styrer det praktiske i Familien AS, og mange av de liker det ikke og skulle ønske mannen tok mer ansvar.

 

Men er det ikke greit at en tar ansvaret for at ting går rundt? Ville det ikke vært kaotisk om både mor og far hele tiden skulle dele på å ha ansvaret for å ha en oversikt over hva ungene skal til enhver tid?

 

Her tar vi initiativ til litt forskjellige ting. Jeg planlegger innkjøp av mat og diverse, og vi handler inn sammen og lager ofte maten sammen. Jeg har ansvaret for alt av klesvask (som ligger i skittentøyskurven!) Jeg har ansvaret for den hverdagslige rengjøringen og setter han i gang med støvsugeren da det er på tide. Han tar alltid initiativ til storrengjøring, vasking av vinduer, og han fikser og ordner alt det praktiske i huset. Han har ansvaret for plenklipping og snømåking. Han er flinkere enn meg til å holde det ryddig så oftest rydder han. Å ta ut søppel og ta ut av oppvaskmaskinen går i bølgedaler hvem som tar. Han passer på at felles regninger blir betalt, og er den som passer på at pengene strekker til.

 

Vi venter barn i høst, og jeg vet ikke helt hvordan ansvaret blir der. Stell o.l regner jeg med vi deler på, men det er nok mulig det er jeg som kommer til å ha oversikten hva barnehagen o.l gjelder for barnet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør alt, om ikke ungene hjelper til. Ja, er alenemor. fatter lite av de kranglene om hvem som gjør hva. Hvorfor ikke bare gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel mer være et DA, ikke AS.

 

Her i huset er jeg daglig leder, problemet er at min "ansatt" driver dank. Vil gjerne innkassere lønn, men gidder ikke delta i arbeidet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vi bare en familie på tre, og ser ikke helt vitsen med å drive familien som en bedrift. Joda, jeg gjør sikkert mest, men det koster meg ikke en kalori å godta at det er sånn. Jeg er mer effektiv, og flinkere kanskje, selv om han er mer grundig(jeg støvsuger huset annenhver dag på 20 minutt, han bruker nesten en time, men gjør det kanskje en gang i måneden..) med huslige ting.

Han tjener mest penger, men liker ikke å betale regninger, så den biten tar jeg meg av (med våre felles penger selvfølgelig), siden jeg føler en tilfredsstillende følelse av å betale regninger til rett tid(hehe, vet jeg er psyk).. :)

Om man skulle si at vi har en daglig leder er det en kvinnelig på 10 år.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er daglig leder og adm.dir 19 mnd og har vetorett..

Mannen i huset fungerer kun som ekstrahjelp da han bare er hjemme i helgene..

Mor gjør alt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tilhører den åpenbart sjeldne rasen av kvinner som synes husarbeid er dørgende kjedelig. Derfor forventer jeg at han deler de dørgende kjedelige oppgaven likt med meg. Heldigvis har jeg en mann som skjønner det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...