Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #1 Del Skrevet 22. juni 2011 Kanskje ei noe merkelig overskrift her, men er det noen av dere der ute som har opplevd spontanabort som har fått med seg hvordan dette som kommer ut egentlig ser ut? Jeg har hatt litt brunlig utflod innimellom de siste ukene. Er 8+3 i dag.. Men så her om dagen var det plutselig blitt rødbrunt også ble det rødere og rødere...og i går hadde jeg en sånn ekkel sting i siden. I dag etter at jeg hadde trent begynte jeg å få smerter i korsryggen også begynte jeg blø skikkelig. Det kjennes ut som vanlige menssmerter egentlig, ikke så veldig vondt, bare ubehagelig liksom. Men nå da jeg var på toalettet, hadde tørka meg ferdig og reiste meg opp, så hørte jeg et klask på gulvet og en diger rødbrunlig (litt hvitt også) klump hadde landa mellom beina mine... (beklager ekle detaljer!!!). SÅ, det jeg lurer på da, er vel egentlig om denne klumpen rett og slett var embryoet? Eller kan jeg vente meg mer? Den var stor altså, på størrelse med en appelsinbåt, kanskje...? Jeg regner med jeg er midt i en spontanabort, men regner med jeg må til lege for å få det bekrefta. Hvor lenge skal jeg vente før jeg tar kontakt? Usj, altså...det var jo ikke sånn det skulle ende dette her! Håper noen kan gi meg noen svar her... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143346630-hvordan-ser-en-spontanabort-ut/
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #2 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei. Dette var trist for deg, høres ut som du har hatt en spontanabort ja. Jeg hadde en spontanabort i helgen, den begynte som din med litt brunlig utflod, så økte det mer og mer på med blod, og så kom smertene. Og masse blod. Til slutt kom det ut en klump som jeg studerte nøye, nysgjerrig som jeg er. Kunne ikke se noe foster, var mer som en klump med morkakevev. Jeg var kommet til uke 12 på lørdag, og klumpen var kanskje 10 cm og som en agurk (?) på det tykkeste. Tror jeg så litt hinner, men ingen navlesnor eller noe. Var til ultralyd for et par dager siden for å se at alt var kommet ut, og gynekologen mente det hørtes helt normalt ut, og at fosteret nok var gått til grunne på et tidligere tidspunkt. Det er nok veldig forskjellig hva man ser, noen ganger kan man jo se foster og alt. Et foster i uke 12 er vel ca 8-10 cm langt... Lykke til videre, sjansen for at det skjer igjen er liten! Selv er jeg 40 år, har tre barn og visste at dette godt kunne skje, selv om man føler seg litt snytt etterpå! Stor klem til deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143346630-hvordan-ser-en-spontanabort-ut/#findComment-143348643
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #3 Del Skrevet 23. juni 2011 Hei! Og takk for svaret ditt! Det du beskriver høres veldig likt ut, så jeg regner med det ikke er noe voksende levende inni der lenger... Men det jeg syns er litt merkelig, er at etter at den klumpen kom, så gav smertene seg og jeg har så og si ikke blødd noe etterpå... var det sånn hos deg også? Jeg ville jo trodd at jeg kom til å blø i noen dager etterpå...med mindre det er noe igjen inni der da..! Og kan jeg spørre deg om hva jeg gjør nå? Jeg ringte legen min i går, og kunne få en akutt-time, men fastlegen er sykemeldt til i august, og vikaren var jeg hos i forrige uke (1.svangerskapskontroll) og han virka særdeles ny og usikker...så jeg sa bare at jeg skulle se det an og avtale time senere. Jeg regner med jeg må innom lege for å bli henvist til ultralyd nå? Eller kan jeg ta direkte kontakt med sykehuset der jeg har fått fødeplass og forklare situasjonen? Kan naturligvis gå til en privat gynekolog, men det koster jo en hel del, når jeg uansett har krav på det fra det offentlige.. Huff, jaggu ikke enkelt det her! Jeg har ei datter på 15 mnder fra før, og denne her var overhodet ikke planlagt...og jeg må innrømme at jeg har slitt litt med å bli vandt til følelsen av å skulle få en til, og brukt en del tid og energi på det. Men når jeg da endelig begynte å glede meg over det og se frem til å bli flere her, så skjer dette her - typisk! Så nå sliter jeg selvfølgelig med litt sånn dårlig samvittighet over at jeg ikke var så begeistra helt i starten....dumt, men sant! Jaja, vi kommer vel over det og kan begynne å planlegge på nytt kanskje! Igjen, tusen takk for svar og lykke til til deg også dersom dere prøver på nytt Stor klem tilbake! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143346630-hvordan-ser-en-spontanabort-ut/#findComment-143349833
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2011 #4 Del Skrevet 23. juni 2011 Tror du må få en henvisning til sykehuset via fastlegen din. Selv hadde jeg en time til tidlig ultralyd denne uken, så jeg ringte bare poliklinikken og spurte om det var greit at jeg tok denne selv om jeg hadde spontanabotert. så bare ring i morgen og forklar situasjonen, og be om å få en time raskt. Greit å sjekke at alt er kommet ut. Angående blødning og smerter så ga smertene seg faktisk en stund før denne klumpen kom ut, mens blødningene fortsatte noen dager til. I dag har jeg ikke blødd faktisk, men det er første dagen. Så alt i alt ca 1 uke med blødninger før og etter aborten. Nå er jeg bare lettet over at jeg er ferdig med dette, og aksepterer at fosteret nok ikke var levedyktig. Godt at kroppen ordnet opp selv synes jeg:) Må tenke nøye gjennom om vi skal prøve en gang til, men det får evt bli etter sommeren. Nå skal denne nytes med de barna jeg har, og god mat og vin:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143346630-hvordan-ser-en-spontanabort-ut/#findComment-143350911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå