Gå til innhold

Tenkte jeg skulle dele min blogg med dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blogger om det å trene både i, under og etter et svangerskap.

Har nå snart tre svangerskap bak meg og er utdannet lektor i idrettsvitenskap med spesialfelt innenfor svangerskap og trening.

På bloggen kan du følge mitt siste svangerskap, få tips til trening, kosthold og diverse.

Etter at mitt siste svangerskap nå er ferdig blir det fokus på lure tips i forhold til det å trene etter at magen har vært stor...

Om du vil kan du jo ta en titt;

http://cathrineslilleboble.blogg.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh.. sku ønske jeg var like sporty og flott som deg.. jeg er en lat, shøbbi snart-to-barns-mor på 24 år og føler meg ikke som en på min alder for å si det sånn..

Skrevet

Flott blogg du har Cathrine!! Blir inspirert! Jeg har trent på elixia i dette sv.skapet og har store planer om å komme "tilbake" i form etter fødsel.

Håper det går raskere da jeg har trent i disse 9 mnd. Bare et spørsmål: Skal man vente med å trene magemusklene etter fødsel, evnt hvor lenge? Mener jeg ventet litt med det etter førstemann. Ble veldig motivert av bildet av deg og sønn på stranden!! Utrooolig flott trent kropp! Vil jeg og:)

Skrevet

Hei ♥bebi♥

Med en liten en fra før kan jeg tenke meg at du ikke er helt inaktiv :)

Husk at det skal svært lite til av aktivitet før du faktisk får en positiv effekt av det. Og når den lille i magen er ute kan du faktisk bruke den som vekt- det er både sosialt og effektivt :)

Lykke til med innspurten....

Cathrine

Skrevet

Hei venter på sommerbaby:)

Tusen tusen takk for det :) Det å inspirere andre er jo nettopp et av målene mine :)

Når det kommer til opptrening etter fødsel bør du vente ca 6 uker. Dette for at ting skal få komme seg på plass. Det du absolutt bør trene med engang er bekkenbunnen din og knipeøvelser.

Opptrening av de rette magemusklene bør skje gradvis. Jobb med å få "kontakt" med musklene og start med øvelser som stabiliserer. Du skal ikke ta sit-ups enda, men du kan ligge på ryggen med bøyde knær og prøve å stramme mage og rumpemusklene. Start forsiktig og sjekk om det buler ut i midtlinjen mellom magemusklene. Opplever du dette må du vente noe dager/uker før du forsøker å trene mage igjen, for da har ikke magemusklene kommet helt på plass ennå.

Har skrevet en artikkel om dette som du kan lese her:

http://www.minmage.no/i/i.aspx?i=329&ii=495&iii=331

Masse lykke til med innspurten og hold meg gjerne oppdatert på bloggen om hvordan det går :)

Cathrine

Skrevet

Hei!

Jeg gleder meg til treningslysten skal komme etter fødsel:-)

Tar det rolig etter fødselen og kommer i kontakt med underlivet igjen, gradvis trening, først turer og knipe rumpa sammen og litt tøyning hjemme:-)

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...