Undretrollet Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #26 Skrevet 1. juli 2011 Jeg kjenner faktisk hodet og rumpa på hver sin side av magen, og alle spark er nede i livmorhalsen... Helt på tverr koser denne babyen seg. Samtidig som den spenner seg vei ut, og driver med fotballtrening mot blære mi :
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 1. juli 2011 #27 Skrevet 1. juli 2011 Spennende å følge debatten deres. Her lå snuppa i seteleie på kontroll i uke 33, og i dagene etterpå har hun variert mellom tverrleie og seteleie, så hun har ikke sunket eller plassert seg for godt ennå. Fikk også ganske sjokk av at alle fødselsplaner ble snudd på hodet, og fikk mye å tenke på angående keisersnitt vs setefødsel. Skal prøve akupunktur over helga, og dra til kontroll hos lege i uke 36, så får jeg bare vente og se hva snuppa i magen bestemmer seg for. Har ikke bestemt meg angående fødsel dersom de ikke blir hodeleie, men heller foreløpig litt mot keisersnitt av hensyn til barnet. Hadde langvaring trykketid (3 t) og påfølgende nakkeproblemer (kisskid med kolikk) hos barnet forrige gang, og vil unngå det nå. Hvis jeg mister muligheten for normal fødsel uten epidural og masse styr, tenker jeg at de like gjerne kan ta hele kontrollen og gjøre keisersnitt. Hadde en drømmefødsel med badekar og lystgass forrige gang, og hadde ønsket en naturlig fødsel på nytt. Men får se hva som skjer, mye turning i magen ennå, så ingenting er avgjort. Kommer også til å prøve snuing i uke 37 dersom hun ennå ligger i sete/tverrleie da.
elias30 Skrevet 9. juli 2011 #28 Skrevet 9. juli 2011 Hvordan går det sete- jenter? Uke 36 idag og enda sete/tverrrleie. Noen som har prøvd å vende med hell?
2små,rosa&blå Skrevet 9. juli 2011 #29 Skrevet 9. juli 2011 Her har det kommet frem at babyen ikke kan feste hode fordi jeg har foranliggende morkake. Dette ble ikke oppdaget på 3D ul i uke 32 (!) Begynte å blø litt på torsdag og dro inn til sykehuset for å skjekke. Var da i uke 36. Når jeg kom på sykehuset og de hadde tatt ul fikk jeg beskjed om at jeg ble innlagt og nå ligger jeg her å venter på KS som blir gjennomført en gang i uke 37. Fikk jo helt sjokk her.. Dette er en veldig sjelden tilstand så ingen grunn til å bekymre seg for mye for dette, men jeg råder dere alle til å finne ut av hvor morkaka deres ligger. Kjipt når ting kommer så plutselig på. Får ikke lov å sitte eller gå )-: Må bare ligge her til doktoren har tid til å utføre KS... Vel, nå får jeg snart se den etterlengtede gutten min iallefall, så gleder meg til det.. Selv om jeg hadde håpet å kunne føde normalt.
Maia&Mathias <3 Skrevet 9. juli 2011 #30 Skrevet 9. juli 2011 Har jo ikke vært så aktiv på denne tråden men mi snudde seg til d vi tror er hodeleie i forrige uke. Da var jeg 36+2. Har vært veldig usikker på om d er rompa eller hodet jeg har kjent oppe ved ribbeina på venstre side siden jeg bare har kjent spark nedover, men legen mente d var rompa vi kjente igår. Skal fremdeles til leiekontroll til fredag for å være sikker men kjenner at jeg er mye mer rolig nå... Håper ho kommer snart nå da, er veldig klar for å treffe ho. Er 37+4 idag.
HH72 Skrevet 9. juli 2011 #31 Skrevet 9. juli 2011 Hei, da min baby lå i seteleie i uke 32 fikk jeg beskjed om at dette gjaldt 30% av alle, mens ved termin er det jo bare 5% eller noe sånt. Dvs det er normalt med seteleie i uke 32, de fleste snur seg innen fødsel. Håper det gjelder for dere også!
elias30 Skrevet 14. juli 2011 #32 Skrevet 14. juli 2011 Nå er jeg spent på å høre hvordan det ligger ann med dere sete-mødre der ute. Jeg er 36-5 i dag og enda er det seteleie. Jordmor kunne ikke bekrefte om ungen hadde festet seg. Jeg kjenner forøvrig spark mot ned mot vaginalåpning samt opp mot bekkenbenet på venstre side. Av og til kjenner jeg hode under høyre ribbein men rygg og kropp ligger så staselig i "hvilestilling" på høyre side i magen. Nå har vi slått oss til ro med at ungen kommer med sete, alt annet kommer som en stor overraskelse om han snur seg de nærmeste ukene. Tenker det er en sta liten krabat der inne som vet hvordan han vil ha det, liker at han er viljesterk:-) Hadde ikke forestilt meg at jeg skulle ende opp med rumpa ned for å si det sånn. I min familie er det ingen historikk på seteleie og det kom litt som et sjokk for meg..... Det rare er at en av mine beste venninner samt to av hennes venninner har fått gutter i løpet av året og alle sitter i sete, hun sier det er merkverdig hvor mange rundt henne som har fått gutter og som sitter med rumpa ned.....nevnte det for jordmor, hun sa det var noe å tenke over. Sender gode tanker til dere der ute:-) og lykke til for dere som har kommet så langt:-)
Alida*Englebarn Skrevet 14. juli 2011 #33 Skrevet 14. juli 2011 Jeg er i uke 35+3 0g var hos jordmor i går, hun kunne ikke finne hodet til barnet. Jeg forsikret henne om at jenta mi hadde hode på siste ultralyd hehe. Hun klemte og trykket så det var smertefullt hele kvelden og jeg har hatt mens murringer etter takene hennes. Kvier meg til å gå tilbake i neste uke. Skal se om hun finner leie og evnt sende meg til ultralyd på Ullevål. Jeg tror ikke jeg tør å føde i seteleie, men jeg må evnt sette meg inn i hvordan det er og kan bli. Keisersnitt har jeg plutselig blitt livredd. må slutte å lese de fæle historiene om fødsel, finner de her inne og overalt:-O Jeg tror jeg har nok plass til å føde i seteleie, har også SF mål rett på streken...
elias30 Skrevet 14. juli 2011 #34 Skrevet 14. juli 2011 Skjønner det er vanskelig Alida-engelbarn. Det er ikke dette en hadde forestilt seg når en satt med positiv graviditetstest i hånda for godt og vel 8 mnd siden. Jeg anbfaler deg å lese om setefødsler og keisersnitt her inn, vel og merke de som har positiv klang. "Blomkarse" har skrevet en del bra om for og imot keisersnitt/setefødsel......prøv å se bort fra skremselinnleggende, de fleste setefødsler og keisersnitt går bra:-) Sender gode tanker til deg:-)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 14. juli 2011 #35 Skrevet 14. juli 2011 Her er det ennå sete/tverrleie i uke 36, var innlagt på sykehuset og fikk flere ultralyder forrige uke pga en stor blødning denne uka, og da turnet hun rundt der inne. Fastlegen har ferie, men skal mase meg inn hos en vikar til uka for å følge med hva som skjer. Dessverre syns jeg ikke man får så god oppfølging hos allmennlegen, mye bedre info om problemstillingen hos jordmor og gynekologen på sykehuset, men de er jo heller ikke like tilgjengelig nå i ferien... Pga lav blodprosent og stresset i forbindelse med blødningen, har jeg ikke langer lyst å forsøke å snu babyen på sykehuset. Ligger hun på tvers blir det uansett keisersnitt. Har ikke veldig lyst på setefødsel, da jeg føler meg lite opplagt og klar for en teknisk fødsel som uansett kan ende med hastesnitt eller ekstra risiko for barnet forbundet med setefødsel. Det blir en spennede tid fremover.
elias30 Skrevet 18. juli 2011 #36 Skrevet 18. juli 2011 Januargull-09....... Hvordan går det? Fått avtalt noe på sykehuset? Her venter vi enda på brev for innkallelse, er 37-4 i dag så det nærmer seg og jeg kjenner jeg trenger en avklaring snart. Håper det ordner seg for deg på best mulig måte.
Undretrollet Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #37 Skrevet 19. juli 2011 Heisann jenter I går var jeg hos jordmor (36+1) og nå hadde lille luring i magen snudd hodet ned... Men jeg vet at den har snurret seg rundt endel i det siste, så de er ekstra obs på leie, og tar en ul når jeg har kontroll for å være på sikre siden. Den skiftet side på et blunk mens jordmor sjekket leie og hjertelyd, så det er en spenstig sak der inne, jordmor mente den burde begynne å få det trangt nå! I mellomtiden satser jeg på at hodet er for tungt å drasse oppover i magen nå, selv om det ikke lå nede i bekkenet og lå litt på skrå ned mot livmorhalsen... Lykke til dere andre også, satser på at deres også snur seg!
zassy☆ Skrevet 19. juli 2011 #38 Skrevet 19. juli 2011 Hei Undretrollet, har fulgt med på denne tråden, så godt å høre at babyen har snudd seg hos deg, satser på at det varer ut nå! Måtte bare si et pip og er glad for din skyld Kan ikke være noe særlig å måtte tenke på dette i tillegg til alt annet. Krysser fingrene for alle dere andre i tråden også!
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 19. juli 2011 #39 Skrevet 19. juli 2011 Hei, har fått time hos en legevikar fredag, da er jeg 36+4. Tror ennå babyen ligger på tvers i magen, nå med hodet mot høyre. Prøvde å snakke med fastlegen om mine tanker rundt setefødsel og keisersnitt forrige uke, men han var veldig tafatt og lite interessert, skuffende! Håper på bedre oppfølging på sykehuset, kommer til å be om ultralyd og rådgivning. Det ene øyeblikket er jeg klar for setefødsel, det andre er jeg klar for keisersnitt, altså ubestemmelig! Håper i det lengste på hodeleie eller evt tverrleie, slik at valg av fødemåte ikke er opp til meg å bestemme... Er det noen som vet når siste sjans for å velge keisersnitt er? Kan man vente og se til fødselen starter, og evt bestemme seg for keisersnitt dersom det er seteleie da? Noen babyer snur seg jo helt på slutten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå