Gå til innhold

Noen vil sikkert mene jeg er rasist, når jeg mener mange innvandrere burde bli kastet ut av landet....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De som bare lager kvalme, og som kun er trøbbel for den norske stat, burde ta første fly hjem. For de trenger ikke være her, de bare vil.

Alle som ikke er norske statsborgere, og som bryter norsk lov(uansett straff i hjemlandet) bør ut. Som han der berømte Skjeggetusten vi beskytter med alt vi har.........

Er jeg da rasist, siden dette har mye med hudfarge å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du er ikke rasist, mener jeg da! Jeg har samme mening som deg! Det har ikke noe med hvilke hudfarge de har, kommer det en svenske inn og lager bøll, kan han bare ha seg tilbake til sverige! Vi kan faktisk ikke la alt og alle bo her i landet, så da syns jeg de som ikke kan oppføre seg skal bli kastet ut, så barn og skikkelige folk kan bo her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med deg.

De kom hit for å få "beskyttelse" og muligheten til et verdig liv.. når de bare lager kvalm kan reise dit de kommer fra. Trenger ikke ta med seg dritten sin hit.

Da synes jeg overhodet ikke synd på dem lenger.

Men Norge er latterlige når det gjelder innvandring. vi sier ja til alt og alle, uten å ha kapasitet til å gi den den oppfølgingen de trenger.

Da kan vi heller la være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke rasist, og vet det godt selv :) Har ei som er kullsort i familien(en av mine beste venninnner i tillegg), har folk fra Sør- Amerika i familien, og min sønn har kjæreste som er halvt asiat, og i tillegg har venner av alle farger og fasonger. Og jeg liker dem alle. Jeg prøver så godt jeg kan å bli kjent med dem, og flere liker å sitte å prate med bare meg(uten min sønn... han mener jeg stjeler vennene hans ;))

Jeg føler bare at en ofte blir stemplet som rasist dersom en har meninger som tilsier at noen ikke bør få være her i landet....

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta med her at jeg har reist en del, og lært mye om mennesker generelt.

Og jeg har lært at de som tigger åpenlyst(som mange tydeligvis gjør her, men bare i statskassa vår), ikke egentlig trenger hjelp. De bare vil. De som virkelig hadde trengt hjelpen, kan ikke og klarer ikke gjøre det samme.

Det er faktisk de slueste som kommer hit, for de har råd. De andre har ikke råd, og prøver så godt de kan hjemme......

Her er nok unntak, men ikke mange.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt til å gjøre med ekte nordmenn som begår samme kriminelle handlinger? Du mener kanskje at de fortjener å kose seg i norske fengsler kun basert på statsborgerskapet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du er rasist.

Tror du er en klassisk nordmann: bortskjemt, FRPer, materalistisk, sytete (oj, så forferdelig vi har det i norge) og ulærd. Ha som mål å bli kjent med feks en iraner i løpet av året; så kommer du til din overraskelse å oppdage at det finnes like mange ulike mennesker derfra som i norge.

Det du beskriver er "baksiden" av å leve i et demokrati. Alle får samme mulighet, samme vilkår og samme straff, uansett hvor de kommer fra.

Heldigvis bor vi i et land med et slikt menneskesyn. Kriminalitet bekjempes ikke med gradering av mennesker feks utifra hvor de kommer fra. Det er for lettvint. Finnes mange bøker om emnet, kjempeinteressant!

Visst er det interessant at jo rikere et land er, jo mer av den holdningen du beskriver finnes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en vet hva en kan vente i sitt hjemland om en bryter lover. Så også med nordmenn. Hvor en er født og hører til, skal ikke ha noe å si. De som vet de kan få dødsstraff i hjemlandet, bør vel kanskje tenke seg om noen ganger før de bryter loven? De vet det jo, slik vi nordmenn vet sånn ca hva som venter om vi bryter loven her.

Hvorfor skal de som har utrolig strenge straffer i hjemlandet, kunne gjøre mye her uten å måtte bli sendt hjem? De gjør det jo mye fordi de VET at straffene er så lave her som de er. De er ikke dumme, ser du. Hvorfor ta på dem med norske silkehansker? Nei, la hjemlandet ta seg av sine innbyggere. Det er ikke vårt ansvar.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også de bør sendes ut. ETTER at de har sonet sin straff i Norge, så kan de reise hjem. Og joda, jeg er selv utlending, og klarer fint å følge norske lover og regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg kjenner mennesker fra alle verdenshjørner. Jeg har alltid hatt som policy å bli kjent med folk før jeg dømmer dem.

Jeg finnes ikke bortskjemt, og er nok eldre enn det ser ut til at du tror(har tenåring i hus).

Jeg kjenner mange chilenere fra den tiden der var store problemer(og de flyktet bl a til Norge på 80-tallet). Jeg vet der finnes mennesker av alle typer i ulike land, men jeg står fast på at de som ofte kommer hit er slu og vet hva de vil. Det er egentlig ikke de som trenger mest hjelp, mene de får det til. Unntak finnes, som sagt.

En av min sønns venner påstår at han er under 18, men det er han ikke. Familien har bare sagt at sånn er det, for det gir mer hjelp og lettere opphold. Fra Afrika. Dette er normalen. Jeg liker gutten, og jeg ser han sliter når han skal si sin alder. Han er grei på alle måter, men blir vel brukt litt av foreldrene for å få bli her.....

Materalistisk? Hva mener du? Sytete? hva mener du?

Hvordan er "forhindringsarbeidet" i Norge ang kriminalitet? Og da mener jeg både etniske nordmenn og andre. Det er utrolig dårlig. Norge driver med brannslukning, og altfor lite forhindring og har ikke tiltak til å begrense unges innpass i kriminell hverdag. Tragisk....... DETTE er et tema jeg vet for mye om....

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du, 17:37? Hva er skrekkelig? At andre land har andre straffer for forbrytelser enn vi har? Hva med USA, hvor dødsstraff er lovlig og brukt enda i mange stater? Er ikke det et land vi sammenligner oss med?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er lettere for folk i oslo å være enig med hi enn for folk i resten av landet. fordi vi lever midt oppi det. det er shitskummelt. senest for 2 dager siden holdt en venninne av meg på å bli voldtatt av en pakistaner...

syns at folk som kommer til et annet land og er voldlige og kriminelle bør sendes hjem til sitt eget land. uansett hvor de kommer fra. om det så er fra sverige eller irak. tyrkia eller frankrike. jeg syns ikke vi skal ta imot folk fra andre land som voldtar, kidnapper, dealer dop, SNYLTER, banker opp folk, knivstikker, raner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og jeg synes vi skal straffe de som voldtar, kidnapper, dealer dop, SNYLTER, banker opp folk, knivstikker, raner osv. UANSETT OM DE ER NORSKE ELLER FRA ET ANNET LAND.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig. men syns de som vi har tatt inn for å hjelpe kan vi sende rett ut når de lager bråk her. er ikke vits å beskytte noen som gjør norge uttrygt. og de som er norske kan vi straffe med fengselet fordi de kan vi dessverre ikke kaste ut siden de ikke har et annet sted de kom fra :P

tror ikke andre land vil ha dritten fra norge. og vi vil ikke ha dritten fra andre land heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om trafikkbot og det som ansees som småkriminalitet, så bør de få en sjanse til.

Større forbrytere, vaneforbrytere, langere osv. kan reise hjem. Jeg driter i om de er svensk, dansk, finsk, engelsk, iransk, irakisk, afrikansk også videre. Å bruke penger på forbrytere utenlandsk som anser norske fengsel som en ferie er idiotisk, i tillegg til at de tjener opp pensjon og flere får opphold når de kommer ut.

Vi burde hente samme opplegg som de har i Australia ang. innreise i Norge.

Kall meg gjerne rasist, men blir litt vanskelig å være med tanke på at jeg skal ha mulatt jente om noen uker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler ikke du er spesielt rsistisk som tenker slik.

Men det er ikke svart/hvitt.

De fleste av oss kan ikke engang tenke oss hva slags liv noen av disse menneskene har hatt før de kom hit (spesielt fra f.eks endel afrikanske land) der det gjelder den sterkeste rett, der man alltid må kikke seg over skulderen og det ikke er noen rettsorde. Det unnskylder det selvfølgelig ikke og gjelder ikke alle, men disse menneskene blir så preget og formet av livet de har levd, det lager så store sår både på kropp og sjel at de ikke klarer å legge av seg den mentaliteten, oppførselen osv når de flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha voldtektsfobryterne osv ut og tilbake der de kom fra. jeg vil ikke at barnet mitt skal bli voldtatt pga vi i norge er for blåøyde og tar inn og tar inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for finsk politikk

Hvem som helst kan komme hit, men de får ikke ei krone så lenge de ikke jobber. Da tipper jeg flere lar være å komme hit for å snylte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle kvittet seg med alle som ikke jobber, hadde vi først måttet kvittet oss med en haug med trygdede nordmenn som sitter på ræva hele dagen, klager på NAV hver måned, sutrer over at staten ikke betaler for to sydenturer årlig, og som bruker energi på å klage over "utlendinger".

Men hei, om alle dere hadde blitt sendt vekk så hadde vi andre fått det ganske fint her da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Patetica, virker bare som en surpomp fra ende til annen i alle innlegg du svarer på.....

Men ellers vil jeg si at de som er født nordmenn, har ikke annet hjemland å reise til. Det har utlendinger som kommer her med håp om å ha vunnet lotteriet i livet.

En kan da ikke sende ut egne landsmenn. Men de som hører til i andre land, kan en da fint sende ut. Vi tar oss av våre egne, og det får andre land også gjøre på sin måte. Det er da ikke vårt ansvar.

PS! Jeg er ikke trygdet, men har til og med laget min egen arbeidsplass ;)(Ja, litt smilefjes gjør seg vel, Patetica?;))

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle dere"? Tror du seriøst at de fleste som mener at vanekriminelle mennesker med utenlands statsborgerskap burde sendes ut av landet er trygdede nordmenn som sitter på ræva hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre slik at de fleste asylsøkere som kommer til Norge, er økonomisk flyktninger, og ikke flyktninger med reelt beskyttelsesbehov/asylgrunnlag. Disse ødelegger for de som faktisk trenger hjelp, og som ikke har ressurser til å klare seg i hjemlandet sitt.

Politiet (politiets utlendingsenhet) sender ut tusenvis hvert år, både frivillige og tvangsreturnerte, og kriminelle blir prioritert i høy grad.

Måltallene for antall uttransporterte øker hvert år, men det krever og ressurser, både for saksbehandlere/etterforskere(PU, UDI, UNE), kostnader for returene, ledsagere/politi, hver eneste uke sendes det ut hundrevis av utlendinger som har fått avslag eller er utvist fra Norge.

Jeg stemmer for ny asylpolitikk, og sterkere integreringsprosess for utlendinger som kommer til Norge. Da skal du nok og se at asylinstituttet Norge forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...