acp Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 hei lurer på om det er flere med dårlig apetitt?begynner på uke 22 i morgen og har ikke fått dilla på noenting endå+er ikke noe særlig sulten heller..har mye på kroppen fra før så gjør vel ikke noe særlig men er sånn at eg må tvinge i meg mat enkelte ganger og er mange ting eg ikke er så glad i lenger.drikker mye melk og annen drikke,er mye lettere å få ned:)håper formen derer er bra:)
Koala *g07* Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Snart i uke 16 selv, og ingen stor apetitt. Vært dårlig helt fra starten, så veldig dårlig samvittighet for den lille i magen. Men men, prøver å tenke sunne alternativer å få i meg, som melk og frukt og fiber Ikke så lett dette her. Hadde ikke dilla på noe sist, men merker nå at jeg får lyst på ting og tang inni mellom. Så litt annerledes denne gangen. Håper jeg ikke går rundt med like dårlig apetitt hele svangerskapet. Ellers er formen bra, og magen starter å komme.
FirstAidKit Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Jeg er 15+2 idag, og har en helt elendig apetitt. Har vært kvalm jevnt over hele dagen siden uke 9, og sist gang jeg veiet meg hos legen hadde jeg gått ned 2 kg. Jeg spiser nesten ingenting lenger, middagsposjonene er godt over halvert i størrelse. Føler meg sjeldent veldig mett, men orker bare ikke spise mer. Nå har jeg litt å ta av, så jeg er ikke bekymret for at jeg har gått ned i vekt, dessuten sier legen at fosteret tar det det trenger for å få en sunn vekst. Spiser jo grønnsaker, fiber, proteiner og karbohydrater, bare ikke så mye lenger. Sykepleieren på legekontoret fortalte om en jente med anoreksia som nesten ikke spiste under svangerskapet, men som fikk en unge på nærmere 5 kg. Så jeg tror nok at fosteret tar det det trenger uansett Magen starter å komme her også, og jeg kjenner bobler inni livmoren
Musemor med tre søte små Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Jeg er 14 uker og har ikke noe særlig til appetitt jeg heller
Lykkelita<3 Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Hei! Jeg har også hatt skikkelig dårlig apetitt. Har halvert porsjonene mine (og de var ikke veldig store fra før av). Føler jeg må tvinge i meg mat. Det er ikke fordi jeg er kvalm. Kvalmen forsvant for en stund siden, har rett og slett bare ikke lyst på mat. Det begynner å bli litt bedre nå. Problemet er at jeg ikke går opp i vekt. Er nå i uke 18 og har ikke gått opp noen ting, og har heller ikke noe "ekstra" å gå på. Trøster meg med at babyen får det det trenger og at det i første omgang vil gå ut over meg selv. Jeg kjenner jo at jeg blir fort trett/slapp og sliten. Håper det blir bedre snart, og at jeg begynner å gå opp i vekt (Hehe. Første gang i livet jeg faktisk prøver å gå opp i vekt. Og da får jeg det enda ikke til =p ) Håper formen din blir bedre etter hvert også.
Venja Skrevet 22. juni 2011 #6 Skrevet 22. juni 2011 18 uker og har hatt dårlig apetitt hele tiden. Ikke vært kvalm, blir bare mett med en gang. Posjonene er mindre enn normalt... Vekta viser -3 kg, men har så smått begynt å bevege seg oppover. Har vært slik med de to andre også. Tærer på meg selv under hele svangerskapet og legger lite på meg. Så kan vel egentlig si at det er en 9 mnd lang slankekur... for når ungen er ute så er vekta en del kilo mindre enn utgangspunktet. Nr 1: 3870 g, la på meg 6 kg,hadde tatt av 12 kg et par uker etter fødsel Nr 2: 3600 g, la på meg 4,5 kg, tok av 6kg (lavere utgangspunkt enn med nr 1 så vekta var det samme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå