Gå til innhold

Hvorfor måtte du ta ks uten å ha planlagt det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde hasteKS med eldste.

 

Grunnene var mange. Jeg hadde litt rier, men de var tullerier og ingen effekt av. Vannet hadde delvis gått, så det var åpent inn. Jeg var 12 dager over termin.

 

Underveis så holdt hjertelyden til ungen på å forsvinne helt, for så å hoppe opp til normalen igjen. Fostervannet ble misfarget, og da måtte ungen ut. MEN pga hjertelyden til ungen, så kunne jeg ikke få drypp. For det kunne tatt livet av ungen.

 

Epiduralen virket ikke på meg den gangen, så jeg måtte i tillegg ha full narkose........

 

Det gikk bra, men frister ikke til gjentakelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha hastesnitt pga liten fremgang i fødselen.. Babyen lå i seteleie og lå langt opp i bekkenet, jeg hadde ligget med 9 cm åpning i 4 timer og hadde maks riestimulerende drypp.. Hadde forsøkt alle slags stillinger og begynte å bli sliten - dermed ble det et keisersnitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi hadde navlestrengen to ganger rundt halsen og hadde aldri kunnet komme ut riktig vei. Navlesnorer kan visst ha veldig varierende lengde, snålt. Fødselen hadde ikke nok fremdrift og etter 8 timer og ekstra action med ristimulerende ble det bestemt at det skulle foretas akutt KS.

Hadde dette vært for lenge siden hadde en av oss ikke overlevd. Veldig takknemlig for flinke folk på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, Ingen som har opplevd å ikke klare å presse ut babyen da?

At bekkenet var for smalt?

Trøblet skikkelig med å få ut nr1, og nr2 ser ut til å bli STOR!

Redd jeg ligger der å ikke får han ut.!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen gikk skjevt inn i bekkenet. Satt derfor fast høyt oppe i bekkenet. Kalles for høy likestand. Er du sikker på at trøbbelet med å få ut nr 1 hadde med smalt bekken og gjøre? Jeg har født 3 barn på over 4,5 kg, og er selv liten og smal... Har ikke hatt lette fødsler, men ikke pga størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 11 dager på overtid og blei derfor satt igang.

Med engang de startet dryppene (for å få igang riene..), gikk hjertelyden ned til 50, noe som selvfølgelig er altfor lavt.Legene konkluderte da med at babyen ikke tålte riene, så derfor blei det ks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...