Gå til innhold

Har arbeidsgiver lov til å trekke feriepenger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min tidligere arbeidsgiver har trukket nesten 20.000 av feriepengene mine. Aner ikke hvorfor! Skal ta kontakt med de i morgen, skjønner ikke at de har lov til det! Var sykemeldt halve året, men det skal vel ikke ha noenting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dte har de ikke. Da skal du vite hvorfor, og gi skriftlig samtykke, før de kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arbeidsgiver forskuttert sykepenger til deg? Du har ikke krav på å få mer feriepenger enn det som dekkes av nav (første 48 dager = 12 uker) av sykemeldingsperioden så det kan jo være det som har skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt fra juni til desember i fjor, men har fått lønnslipper fra jobben hele tiden. Det står hvor mye feriepenger jeg har tilgode pa lonnslippene, og der står det ca 27000!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har ikke lov til å trekke i lønn uten at det er godkjennt av arbeidstaker eller der forelegger krav om trekk fra Namsmannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har fått utbetalt 7000? Husk at man trekkes for den 5. ferieuka (om du har det) og det har de absolutt lov til å trekke deg for.. Sjekk med lønningskontoret hvorfor du har blitt trekt - er nok ingen som kan svare på det her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker påat det ikke står at feriepengeGRUNNLAGET er 27.000? Da er det jo ikke det du skal ha utbetalt. Men du får ringe og høre med dem. Og er det en feil, så forlang at det blir rettet opp ASAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare trukket fra feriedagene dine da? Husker at det var mange som ikke skjønte lønnsslippen på ferielønninga da jeg jobbet som sjef. Mange trodde at de skulle få full lønn OG feriepenger. Du får lønn + feriepenger - ferieukene ( dagsats).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg sikker på, det står opptjente feriepenger er 27000. Grunnlaget er rundt 230000. Fant frem den siste lønnslippen før i fjor nå, og der har de trukket fra store deler av feriepengegrunnlaget, har ikke sett det før jeg. Skjønner ikke hvorfor!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg også sikker på. Jeg jobber ikke i den jobben lenger, sluttet i januar i år.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke betale ut feriepenger mer enn av de 48 første dager av sykemeldingen din. Det er nok der det ligger. Det er kun dette de får dekket av NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...