Gå til innhold

Burde ikke jordmødre holde seg til å utgi lik informasjon? Som for eks hva gravide kan spise.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler litt at jordmødre svarer litt med egne meninger på mange spørsmål gravide kommer med. Har ikke jordmødre lært likt, så de vet hva de skal svare da?!

Ut i fra hva jeg hører, så virker det som mange her på forumet og venner av meg får forskjellig informasjon av jordmødre.

Som for eks fikk en venninne av meg høre fra en jordmor at det var ok å spise salami (som ikke er varmebehandlet). Men normen er vel at man ikke skal spise det.

I tillegg så er det noen som sier det er greit at gravide er tar solarium og andre får høre det ikke er greit. Noen får høre at det er greit å dra til varmere strøk når baby er under 3 mnd, mens noen har fått beskjed om at man ikke kan dra før baby er vaksinert.

 

Åssen skal man hvite hva man bør forholde seg til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg. De bør oppdatere seg på statens retningslinjer og gi råd ut fra det. Så kan de selv si at de mener noe annet, men at det er en personlig mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det med alt. Jordmødre baserer mye på erfaringskunnskap og rådene endrer seg også med forskningen. at det blir forskjellig er at det sitter forskjellige mennesker som oppfatter ulikt. Min vennine hadde bestilt tur til syden med sin 4 mndr. Spurte fastlegen om det var ok, fikk at han ikke ville anbefale det... min vennine ble sur og hun hadde betalt mye for turen.. gikk til jordmor... fikk at det var ok. Da tenker jeg at min kjære vennine la det fram på en måte slik at hun fikk det som hun ville.

Ta de rådene som passer for dere. Sparer dere for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...