lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Jeg som skulle ha jenten min i sin egen seng fra starten av, lettere sagt enn gjort;) Jeg tenkte så som så at det beste for henne etter fødsel var trygghet, og dette virket det som om hun fikk når hun var nær meg om natten. Vel, nå er skjønningen min blitt 9 uker, og jeg føler at det er på tide å få henne sakte men sikkert over i sin egen seng. Det tar på forhodet til samboer at vi ikke får samme nærheten som før. Hun finner ikke roen om ettermiddag-kveld i det hele tatt, så jeg må vugge henne på brystet med smukken i, for at hun skal sovne. Hun er avhengig av nærhet om kvelden, men pupp vil hun ikke ha..Kan legge henne i egen seng etter 1 time på brystet, men med engang hun skal ha mat, vil hun ikke bort igjen etterpå." Hun får ligge her i 10 min, så legger jeg henne bort når hun har sovet litt " tenker jeg, men vips - etter 3 min har jeg sovnet selv... Hun klarer ikke å sovne av seg selv i sengen sin om kvelden, så hva gjør jeg? Lurer på om sengen hennes er for stor, og at jeg heller bør legge henne i vognen sin istedet...
MammanTilVerdensFineste Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Trust me, det er mange som har tenkt det samme som deg før babyen ble født og for så å skifte mening etter det;) Jenta vår ville heller ikke sove i sengen sin. Men vi begynte å bruke vognbagen oppe i senga og det fungerte kjempe fint! Etter noen få uker med dette kunne vi legge henne i sengen- og det var greit. Tror alle styrer litt med det leggegreiene i begynnelsen altså
Tingenes Herre Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Vel, det beste rådet jeg kan gi deg, er det jeg har fulgt selv...ikke stress med det! Det er helt normalt at forholdet mellom deg og samboer er litt annerledes og kanskje litt anstrengt med så fersk baby. Det går seg til etterhvert. Jeg ville holdt fokus på å forstå hva babyen din trenger, og det er tydeligvis å være nær deg...hvilket er mere regelen enn unntaket for et 9 uker gammelt barn! Min var helt lik, og det var slitsomt, men jeg vurderte det slik at jeg måtte gi henne det hun ba om -man kan ikke oppdra et så lite knøtt. Håper du finner ut av det. Lykke til.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2011 Ja, jeg skal prøve å legge bagen i sengen hennes inatt, håper det virker! Nei, og jeg hadde aldri latt henne sove alene hvis jeg hadde merket at hun ikke var klar for det. Men nå den siste halvannen uken har hun forandret seg totalt og blitt veldig "selvstendig" og liker sååå godt å ligge i vippestolen sin i fred og ro uten å bli holdt og tatt på, så da tenker jeg at det er på tide å prøve å la henne sove litt i fred om natten óg;) men om det ikke går, så går det ikke og da venter vi heller og prøver igjen senere:)
oslo37 Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Min er også ni uker og etter åtte uker mer eller mindre i vår seng, sover han nå til ca 05-06 i egen seng på eget rom. Jeg avvente med ammeskjold samtidig som han ble lagt i egen seng. For å få til den avvenningen måtte jeg sitte skikkelig i lenestol. Altså måtte jeg stå ordentlig opp for å amme om natta. Ikke amme i senga - det har vi sluttet helt med selv om jeg tipper vi hadde klart det fint nå. Litt mer slitsomt for meg som må stå ordentlig opp (heldigvis bare kl 03 og ca 06) men verdt den gode søvnen jeg får mellom ammingene. Etter amming kl 06 tar jeg ham opp i senga, så får vi litt kos og han sover også veldig godt der 3-4 timer til... Er rimelig uthvilt for første gang på lenge, og det er SÅ verdt litt jobb.
Tingenes Herre Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 Jeg syntes bare du skrev i hovedinnlegget at hun ville være "på" deg hver kveld og ikke klarte å sovne selv? Hmmm Jenta mi er snart 9 mnd, og jeg har virkelig kost meg med samsovingen. Har planer om å slutte med det snart, og synes det er litt trist. Hver sin lyst!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå