trippeltopp Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Kjenner jeg er litt forvirret ift. at jeg på fredag er 37 fullgåtte uker....så da er jeg vel å regne som "fødeklar" og innenfor termin ikke sant? Meeen det er jo 23 dager for meg på fredag...så det er jo mer enn tre uker igjen til termin, sånn egentlig (3 uker + 2 dager).. Så er svangerskapet egentlig 40 uker og to dager?
perle* Skrevet 22. juni 2011 #3 Skrevet 22. juni 2011 Fikk beskjed av legen at det har blitt lagt til en dag så ett svangerskap varer i 40 uker og 3 dager.
Juliprinsessene Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 min lege sa at det finnes to tabller de bruker. den ene er 40+2 og den andre 40+3. legen min bruker den 40+3. men en dag er jo ikke så big deal tenker jeg da.
trippeltopp Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2011 Heh...nei, egentlig ikke... men i og med at jeg MÅÅÅ holde meg i ro til jeg er innenfor det som regnes som "innenfor termin" for å få føde på den fødeavdelingen jeg vil, så er jeg keen på å vite når jeg kan få lov til å begynne å bevege meg igjen..har hatt "husarrest i uker pga. premature rier, og nå er jeg LEI! (ikke at jeg tror babyen kommer straks jeg begynner å bevege meg igjen, men kjedelig om det skulle skje og jeg bommer med EN dag, sånn at jeg ikke får føde der jeg vil) Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå