Gå til innhold

Når kan jeg ta ny graviditetstest etter SA ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For ca fire uker siden hadde jeg en spontanabort. Jeg var nok ikke lenger enn 4-5 uker på vei. Jeg testet negativt 2 ganger etter spontanaborten for å være sikker på at jeg ikke lenger var gravid.

 

Nå føler jeg meg gravid igjen.. Kvalm, melk i brystene og uggen. Når kan jeg ta en ny test ? Har veldig ustabil syklus så det er ikke så lett å vite når jeg venter mensen igjen. Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt sikker på dette, men mener jeg har lest en plass at SA kan regnes som en mensblødning.. Noen som vet om det stemmer?

Isåfall bør du jo kunne ta en test de nærmeste dagene..

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en SA sies det jo at kroppen er ekstra mottagelig for en ny graviditet, jeg har også hørt som deg ano 14.09, men kan ikke garantere at sånn er det! Ta en test nå da vel :D Hvis den er negativ men mensen ikke kommer etter 1 uke igjen kan du jo prøve på nytt??

 

Hold oss oppdaterte da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har faktisk råmelk i brystene, kommer bare bittesmå dråper innimellom. Hadde det før jeg spontanaborterte nå sist også. Det har sikkert en sammenheng med at det bare er 4 månder siden jeg sluttet å amme "storebror" :- ) Han er 16 mnd nå.

 

Håper det er riktig at man er ekstra motagelig etter en SA. Jeg har bare en test liggende, så den skal jeg svi av med morgenurin tenker jeg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk positiv test i dag :) :) Digitaltest, så da slipper jeg å tyde den!

 

Nå begynner jeg å tenke at det sikkert er rester fra forrige graviditet :s Tror dere det ?! Har jo fått negative tester i mellomtiden... Huff, alt man skal tenke på!

 

Hva tror dere ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville tatt en tur til legen, de kan måle hcg for å se om det er resthormoner fra SAen på vei ned, eller "nye" hormoner for ny spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :) Jeg er på ferie nå, så kommer meg ikke til fastlegen med det første, men skal ta meg en tur etterhvert. Men det er vel sannsynlig at det er en ny spire på vei siden jeg har testet negativt to ganger siden sist ? *Hååååååååper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...