Gå til innhold

Kan jeg be om litt tips selv om barna nå har skoleferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva for opplegg er det rundt leseopplæringa for din 1. og 2. klassing? Da tenker jeg ift hjemmelekse.

Må dere underskrive på at dere har hørt leseleksa til eleven? Lese for eleven hjemme- spesiell bok eller f eks et kvarter daglig? Arbeide med en lesetekst hjemme?

Fint om dere kan ta dere tid til å svare, gjerne i stikkordsform og kort hva dere synes om den måten å gjøre det på!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skriver ikke under på noe.

Leser på leksehjelp og hjemme for oss.

De siste ukene har det vært korte stykker og så må de svare (skrive svar) på spm som omhandler teksten. Han er veldig interessert i å lese, så har ikke noe problem ift at ikke leksen blir gjort som den skal, så aldri tenkt over om det er en spesielt bra eller dårlig måte å gjøre det på;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har leselekse hver dag. Denne skal han lese minst 3 ganger. Ingen underskrift eller annet som er forventet av oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førsteklassing har fått med seg et lite hefte, nytt hver uke, og den skal leses sammen med en voksen 3 ganger i løpet av den uka de har det heftet. Må ikke skrive under på noe! Kanskje litt lite leselekse tenker jeg da! Blir vel mer i 2.klasse. Vi har lest andre stykker med han utenom i det siste, for han bruker ca 2 minutter på å lese hele leksa 3 ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...