Gå til innhold

Er ikke stefar / stesøsken i familien med bonusbarnet liksom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter en diskusjon ang. ferien (der jeg prøver å finne en løsning så barnet til meg og "eks" kan være med begge familier på ferie) presterte bf å si at NN (kjæresten min, barnets stefar) ikke var i barnets familie, og at det bare var han (bf) og jeg som var i familie med barnet vårt. Er det virkelig jeg som er helt på jordet som faktisk mener at jeg, kjæresten min, sønnen til kjæresten min (som bor fast hos oss) og barnet mitt er en familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste mødre og fedre er heller ikke i slekt, men de er da en familie likevel.

Slekt og familie er to ulike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, innenfor det moderne begrepet familie er dere familie, men betyr ikke at alle ser det som familie. Jeg er egentlig enig med ditt barns far jeg da. Jeg vil aldri regne noe ste som en familie i den forstand som er den egentlige familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? Stefar og stesøsken har ikke slektsskap til banret. Var det så vanskelig å forstå?

 

Faren er jo åpenbart "mer" familie enn stefar. Jeg regner mitt stebarn som et medlem i min familie, men jeg skjønner jo at det er snakk om utvidet familie, jeg er ikke i slekt med ungen og dermed ikke like nær familie som ungens mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det snakk om at barnet skulle få en mulighet til å dra på ferie sammen med familien han har her også (mor, stefar, stesøsken), på lik linje som med familien han har hjem til pappaen sin også. Det var da jeg fikk beskjed av bf at stefar og stesøsken er ikke i familie med barnet vårt. Var ikke snakk om slektskap.

 

Hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de er ikke familie på lik linje med mor og far. Det skjønner vel du også HI.

 

Utover det skal jo jo barnet ha ferie med både mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såklart. Men jeg ser på oss som en familie. Barnet har jo både en familie hjem til mor og en familie hjem til far.

 

Mor og far (som ikke er sammen) og barnet er ikke en familie. Noe han presterte å spåstå. Mor og barn er familie, far og barn er familie.

 

Hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har helt klart familie og både her og der.

 

Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg i at du, far og barn ikke er en familieenhet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stedatter på 7 år og når jeg snakker meg andre så sier jeg selvfølgelig "hele familien". Kunne aldri falle meg inn å si "hele familien og stedatter".

Når jenta er her hos oss så er hun en del av familien og hun vil alltid være familie for meg uansett hvor hun er og bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke familie av DNA, men familie av "valg"

 

Du og kjæresten din har skapt en ny familie, og barna dere har fra før av er av en del av deres nye familie.

 

Barnefaren er ikke familien din, men ditt barns slekt. Samme med moren til sønnen til kjæresten din, ikke hans familie lenger men sønnens slekt. Når de er hos dere. Når de er på samvær er de i en annen familiekrets.

 

Jeg har vokse opp med to familier, min mors familie og min fars familie.

 

Eneste din X har rett i er hvis han mener familie via DNA, da er ikke din nye mann familie. Men da er det mer snakk om slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...