Gå til innhold

"stripping" Hva i all verden er det??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hører om flere som får "stripping" av JM for å modnes til fødsel? Hva gjør JM da? Har aldri hørt om dette, men det høres rett og slett drit vondt ut!

Er det noe nytt de har begynt med?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stripping gjør vel ikke akkurat at man modnes, da det helst gjøres om man er moden. Men det betyr at jordmor tøyer og løsner på hinner i livmorhalsen, noe som kan gjøre at fødselen starter.

 

Tror ikke det er noe nytt nei. Vondt er det ikke akkurat, ikke om

man tenker på at man står foran en fødsel. Det kjennes som et "lugg", som varer noen få sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var noe inni "piiip" vondt. Måtte be han slutte. Det var en lege som gjorde det på meg. Mulig han tok i litt ekstra. Får grøsninger jeg. Det er en helt annen vondt enn fødsel da.

Han holdt ikke på sekunder heller men ett minutt!!

Vannet gikk natta etter så det kom jo noe godt ut av det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er jordmor som stripper rett foran deg, og danser og rister så kraftig på kroppen at man skvetter så fælt at vannet går. Vet ikke hva som er riktig jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er jeg ikke? Det kunne godt hende det var det det var. Jordmødre er gale vet du.

 

Men uansett, de fleste jeg kjenner som har blitt strippet, syns det var veldig vondt. Hundre ganger verre enn fødselen, sier bestevenninnen min. Men det er nok individuellt det og. Har ikke erfaring med det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt helt frivillig. Selv syntes jeg overhodet ikke det var vondt, kjente såvidt et svakt ubehag. Kom kanskje av at jeg allerede var fire cm åpen. 24 timer senere var barnet født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...