Jojo x3 Skrevet 22. juni 2011 #1 Skrevet 22. juni 2011 Vi har bilstol som er kan brukes fra nyfødt til ca.13kg. Det er noen år gammelt og brukt til flere barn. Minstemann liker ikke å sitte i bilstol og hørte med noen som hadde byttet fra sete som var fra 0-13 kg til et som var fra 0-18kg og da likte ungen mye bedre å sitte i det. Minsten er 3,5 mnd og snart 7kg. Hva med dette? http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/besafe-izi-kid-x3-isofix.html Noen som har et sånt sete til en på ca samme alder? Bra? Ikke bra?
Lykkemin Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 vi byttet fra maxicosi til besafe izi combi 0-18 kg da gutten var 5 mnd bare, da ville han ikke sitte i bilstolen lengre. Prøvde å vri og vende på seg uten stort hell for det begynte å bli trangt rundt skuldrene samt på lengden. Han var da litt over 8 kg.. vi byttet noen uker før vi kanskje måtte, men skulle ut på langtur i påska så ville la han bli vant med det andre setet først. Han har ikke klaget siden vi byttet Når han er våken sitter han som en gud og storkoser seg over å kunne se ut MEN jeg er ikke så fornøyd når han sovner for da ramler hodet fremover, noe som er et kjent problem for denne stolen.. nå skal det sies at det kommer an på hvilken bil man har, for da vi hadde leiebil i påska skjedde dette ikke.. der var setene mye rettere og ikke dype slik som i vår bil.. jeg har kjøpt ei nakkestøtte som jeg trer på han hvis jeg vet han kommer til å sovne på turen.. den har magnet foran slik at hodet blir hvilende oppe på i stedet for å ramle ned
Jojo x3 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2011 Det var litt det med hodet jeg lurte på...Vi må nok vente litt til da. Men det med den hodeputen var lurt! Uansett skal jeg prøve det i bil med ungen oppi før jeg kjøper det for å se hvor "bratt" det blir.
Jojo x3 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2011 Jeg var på babyshop igår og der hadde de sånn nakkestøtte.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 23. juni 2011 #6 Skrevet 23. juni 2011 Regel er at man skal bytte når ørene er over setet, vekten begynner å nærme seg maks eller man ikke kan flytte selene høyere opp så de er over skuldrene. Vi måtte bytte når jenta vår var 6 mnd. Har veldig lange unger. Da kjøpte vi besafe. Husker det het noe med combi X3. Og det likte hun veldig godt. Fikk mer utsikt siden hun satt høyere men man kunne stille på hvor mye hellingen skal være selv. Så hun lå ganske godt i det. Men får dere ikke plass til Besafe i bilen (veldig store seter) så anbefaler jeg å se på Britax. De er lange i ryggen så de varer lenge.
bitthen Skrevet 23. juni 2011 #7 Skrevet 23. juni 2011 Har Besafe Izi Kid x3 til mini, veldig forøyd. Seteryggen kan reguleresbakover når man skal sove.
Jojo x3 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2011 Liker at det kan reguleres. Hvor gammel var babyen da du byttet Bitthen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå